bubbe skrev 2010-09-06 22:43:20 följande:
Satte in två i nov-08, blev inget. Nytt försök med ny donator i mars-09, satte in två ägg och det blev två flickor! Första gången satte vi in 2 för att det bara blev 4 ägg varav bara 2 dög att sätta in - ville då inte riskera att förlora det ena i frysen. Nästa gång fick vi hela 17 befruktade ägg och borde ju faktskt ha kunnat sätta in bara ett men vi var helt enkelt så trötta på alla misslyckanden så det blev två. Graviditeten var komplikationsfri men otroligt tung, födde vginalt i v. 37+6 efter igångsättning.
Har två helt olika men underbara töser och skulle ju nu aldrig kunna tänka på att bara ha satt in ett ägg för då skulle ju en av dem inte att finnas. Dock skulle jag inte göra om det - allt har ju gått bra men det är ju ändå en riskgraviditet - och livet med tvillingar är allt annat än enkelt. Ibland kan jag känna att jag skulle kunna ge en enling så mycket mera tid och uppmärksamhet, såsom de förtjänar.
Hej:)
va roligt:)
Undrar om du har provar assited attachment?
nu sätte jag in 2st embryos föra veckan med denna teknik... jag måste vänta till nästa vecka för att få veta om jag är gravid eller ej... hittils känner jag ingen skillnad, däremot har jag VÄRLDENS smärta i nedre delen av ryggen... där brukar jag få ont endast när jag har mens... undrar om det innebär att jag är gravid!!!!
första gången jag bara sätte 1 och det misslyckades.... nu valde vi att sätta in 2st med assited attachment som ska hjälpa äggen att fäste sig vid livmodern.... men jag känner mig orolig...!!! kanske jag blir gravid men fostrets hjärta slår inte:(