Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?
Jag var i kontakt med skolan nyss och fick då reda på att de har en regel om att alla flickor ska ha överdel när de badar på fritids.
Jag har en dotter som går på könsutredning och endast har pojk kläder, hon mår riktigt dåligt i typiska flick kläder, hon var jätte ledsen i morse innan hon skulle till skolan i dag.
De hade tvingat henne att bada i en tröja, hon tyckte att det var obekvämt och att hon inte kunde röra sig och ville slippa det.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 14:04
Jag menar inte just bikini utan om det är tvunget att de måste ha något på över kroppen, jag kan inte se att det är nått som det bör vara med tanke på att de oftast ser ut som pojkarna gör.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 08:24
Har haft en dotter som har varit vaken hela natten och gråtit och haft ont i magen pga att just den läraren som jag pratade med i förra veckan tvingade på henne en tröja igen.
Han är dessutom en av hennes favorit lärare så det känns extra svårt att inte han accepterar vem hon är.
Hon har haft ont i magen och huvudet och som sagt gråtit, det är inte okej att man gör så mot ett barn.
De skulle ha ringt upp oss och förklarat att de inte kan tillmötes gå oss här så vi kunde ha agerat, inte bara göra illa henne igen Obestämd
Hon går på särfritids och man kan ju tycka att de där skulle vara lite mer förstående för barn med särsklidabehov, men jag hade visst fel Skrikandes
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 12:15
Rektorn ringde just och enligt läraren så var det min dotter som hade tagit fram tröjan i går själv och sagt att hon ska ha den när hon badar, vet inte riktigt vad jag ska tro då dottern sa att det var läraren som sa åt henne. Hoppas att det är som läraren säger efter som han är en kanon lärare i vanliga fall. Juristen på kommunen har sagt att de har en rikt linje att alla flickor ska ha nått på över kroppen, då det finns konstigt folk över allt. Hmm låter så märkligt när det inte är någon skillnad på pojkar och flickor i den åldern och dottern har typiska pojk byxor, ingen annan kan ens misstänka att hon är en flicka i dem >.