• bebbegos

Gravid med pojke eller flicka - måendet

Vilka skillnader, om ni upplevt skillnader, i det egna måendet, har ni som varit med både pojke och flicka upplevt då ni burit på dem?

Min första var en flicka och jag är nu med min andra och enligt ultraljud idag så menade barnmorskan att det såg ut som om fostret hade "snopp", men hon var inte helt säker på att det var snoppen. Men jag har hela tiden trott att det är en pojke denna gång för jag tycker att hela graviditeten är så olik min förra.

Förra gången (med flickan) mådde jag mer illa, hade hemsk halsbränna, var hiskeligt trött, sugen på salt och fet mat, hade bredare mage, inga flytningar.

Denna gång (med pojken?) har jag nästan inte mått illa alls, ingen halsbränna alls, mår tiptop, sugen på sött och frukt, har mer putande mage och flytningar.

Jag vet att det kanske är dumt att jämföra och att försöka utläsa något, men jag har känt så påtagligt att det varit så mycket lättare den här gången... bortsett från flytningarna då... men de kan ju lika gärna bero på mitt sötsaksintag (som jag nu försöker stoppa pga jag förra gågnen drabbades av graviditetsdiabetes).

• Svar på tråden Gravid med pojke eller flicka - måendet
  • sofiutane

Jag har en tjej och en kille sedan innan och mått prima båda graviditeterna. Exakt samma graviditet och mage med båda barnen. Den här gången undrar jag verkligen vad som finns i magen för jag har mått skit och gör det fortfarande i v. 19. Maken säger tvillingar men jag tror det är en krokodil :)

• cosinus

Jag har mått mer illa med tjejerna. Har även varit sjukt sugen på surt med tjejerna.

Annars ingen större skillnad.

Har även mått mer illa med de två barnen som är mer lika mig än de av samma kön men som är lik sin far. Den pojken som inte verkar ha fått en gen av mig utan är en kopia av sin far märkte jag aldrig ens av illamåendemässigt. Trodde jag skulle få missfall. Den pojken som är väldigt lik mig mådde jag illa av men inte fult så mycket som med tjejerna. Den tjejen som är lik sin far mådde jag illa av men det var ändå hanterbart och den tjejen som är en kopia av mig mådde jag så djäkla illa av att jag kräktes flera ggr i veckan.

• jennielbg

Har i för sig bara en son, så vet inte hur en graviditet med en flicka skulle vara för mig. Men kan ändå berätta att min graviditet var fruktansvärt jobbig haha. Kräktes fram till vecka 22 och hade då varit in och ut på sjukhus för närings- och vätskebrist, blev sjukskriven från vecka 29 pga foglossning och fick grov hepatos i vecka 35 och sen igångsatt för egen skull i vecka 38+3... Så jag vete tusan jag, om det här var min "sköna" graviditet är jag lite nervös över at vänta en flicka ;) dock hade jag en liten putande mage, sf-måttet blev aldrig större än 29 så det kan jag väl gå med på med kill-magar :)

• Hallonfrossa

jag har två fickor sedan innan, med de har jag haft symtomfria graviditeter, inga flytningar, inte ont någonstans förens i slutet då jag fick foglossning, inget illamående etc

Denna graviditeten har jag alla symtom man kan ha, allt jag inte hade med flickorna och är även 90% söker på att jag väntar pojke denna gången, det känns så, säger han hela tiden.
    Men det återstår att se :) 

• MeNoLike

Graviditet 1. Två pojkar, mådde skit konstant

Graviditet 2. abort i v 6 men mådde skit

Graviditet 3. En pojke. Mådde skit konstant

Graviditet 4. Mår mycket bättre. Vet kön på torsdag förhoppningsvis

• Tifastar

Ettan. Flicka kräktes hela vägen.

Tvåan. Pojke mådde ok efter vecka 25

Trean. Okänd men kräks o mår apa.

• ung92

Första graviditeten fick jag en liten pojke. Spydde från v 4 fram till förlossningen, iallafall 3 gånger om dagen dom sista 10 veckorna. Innan 10 ggr och uppåt..:( Ingen foglossning, älskade apelsiner, fiskbullar och åt knappt nått. Inte trött heller! Super fin hy!

Nu väntar jag andra barnet och mår prima, illamående då och då men väldigt svagt och sällan, trött, är konstant hungrig och vill gärna ha köttiga rätter!! Ordentlig mat. Ingen aning om vad det är för nå där inne, men gissar på en tjej :--) varför vet jag ej. Har dessutom sämre hy nu.

• Baby Doll

Jag väntar mitt 6:e barn och syskonen är 1-5 år gamla.
    Det här är min erfarenhet:

Med flickor mår jag illa. Med pojkar mår jag helt toppen!
    Därav gissade jag rätt denna gång att vi ska få en liten kille :)
    3 flickor och 3 pojkar :)

www.mybabydolls.blogg.se

5 småttingar 0-5 år och gravid -www.mybabydolls.blogg.se
  • malin84johansson

Med mina två första barn mådde jag illa fram till sista krystvärken kräktes hela graviditeterna å spräkte till åmed blodkärlen runt ögonen ...halsbrännan hade jag oxå problem med dock inget annat det va två pojkar ....denna gången har jag absolut inga problem med kräkningar och illamående till vecka 14 hade jag illamående men kräktes inte nu ingenting är i vecka 20 nu men jag vet inte könet än kanske ligger en liten kille till i magen som bara luras haha

• babydreams

Spännande och läsa allt!

Vad det verkar som så verkar graviditeterna vara helt individuella, oavsett kön. Dock de som väntar tvillingar verkar må betydligt sämre. Så tror jag bara har en bebis i magen :) är i vecka 7 nu.

Min sambo tror stenhårt på att det är en flicka! Själv har jag ingen aning alls..

• Leeandra

Barn nr 1 ( pojke ) mådde fantastiskt i 9 månader. Gillade inga söta smaker, ville ha mat och salta smaker. Barn nr 2 ( flicka ) mådde konstant illa dygnet runt mellan v. 5 - 15. Tyckte om söta smaker, inte godis etc. men frukt och apelsinjuice. Hade fem blödningar som ingen visste vad de berodde på. Barn nr 3 ( pojke) mådde konstant illa mellan v. 5 - 15. Sugen på salta smaker. Barn nr 4 & 5 ( tvillingar pojke & flicka ) mådde illa från v. 5 till v. 13. Sugen på sura saker. Hade en blödning. Nu väntar jag barn nr 6 ( v. 7 ) och mår illa och gillar salt. Stämmer tidigare upplevelser så blir det en pojke, det får jag se i juli

• Gameofthrones123

Mådde lite småilla, främst förmiddagar med både pojken och flickan. Nu är jag gravid igen och jag mår så illa att jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland.. tvillingar ?? Haha

Svar på tråden Gravid med pojke eller flicka - måendet