Gravid med pojke eller flicka - måendet
Vilka skillnader, om ni upplevt skillnader, i det egna måendet, har ni som varit med både pojke och flicka upplevt då ni burit på dem?
Min första var en flicka och jag är nu med min andra och enligt ultraljud idag så menade barnmorskan att det såg ut som om fostret hade "snopp", men hon var inte helt säker på att det var snoppen. Men jag har hela tiden trott att det är en pojke denna gång för jag tycker att hela graviditeten är så olik min förra.
Förra gången (med flickan) mådde jag mer illa, hade hemsk halsbränna, var hiskeligt trött, sugen på salt och fet mat, hade bredare mage, inga flytningar.
Denna gång (med pojken?) har jag nästan inte mått illa alls, ingen halsbränna alls, mår tiptop, sugen på sött och frukt, har mer putande mage och flytningar.
Jag vet att det kanske är dumt att jämföra och att försöka utläsa något, men jag har känt så påtagligt att det varit så mycket lättare den här gången... bortsett från flytningarna då... men de kan ju lika gärna bero på mitt sötsaksintag (som jag nu försöker stoppa pga jag förra gågnen drabbades av graviditetsdiabetes).