JellyBean skrev 2010-06-27 20:49:45 följande:
Hmm nu kom en annann tanke...han har inte ADHA eller något sådant eller något med mognadsutveckligen?
Hur som helst..skit bra att du fick tillbaka dina pengar, i det ögonblicket är det perfekt att ge så mycket uppmärksamhet och beröm som bara gå. MEN ge inte tillbaka någon av hans tillbehör än. Utan för att han skall få tillbaka någt måste han ha gjort bra ifrån sig under en lite längre tid. så du fattar att han fattar, kan man säga.
Får med säga att det är jäkligt starkt av dig det du håller på med! Du skall ha beröm för!!!
Ovisst ja höll på att glömma....du måste ta detta med övriga familjemdlemar och förlängda familjemedlemar. Dom undergräver det du ju gör om dom ger honom pengar.. Det går inte, kommer aldrig funka. Du måste se till att dom stöttar dig istället för stjälper ( stavning?) dig.
Du är ändå hans mor, ditt ord skall komma först. Är det så att dom inte tänker samarbeta får du helt enkelt ( låter grovt) men hålla med kontakten med dom tills vidare.
En i släkten har ADHD, och när vi jämför så är mycket likt, men inte allt, kanske finns olikheter, jag vet inte. Detta med släktingar vill jag inte ta i från barnen då de precis fått kontakt. Och de har kontakt med barnbarnen, inte mig. Det finns inte många släktingar för barnen så de få de har vill jag ha i deras liv, svårt kanske att förstå men är övertygad att det skulle vara förståligt om jag berättade mer ingående, men behåller det för mig själv. Jag ska göra som du säger, behålla grejerna, ett tag till. Vill tacka för ditt beröm, det värmer och stärker.
Till: nr01, vad skönt att höra att det är fler som har tuvar till barn, inte för att jag gläjs åt andras trista situationer, utan bara för att man känner sig ganska misslyckad mellan varven, när det händer saker flera gånger.