Har gjort som ni. Mars -10 var vi på Sunwing bangtao bay och Jan -11 var vi på Blu Village Merlin beach. Jag hade ågren de första dagarna för jag längtade så tillbaka till Bangtao!!! Merlin beach är ett väldigt stort hotell. Vi skandinavier är placerade runt en av poolerna. Vi hade halvpension vilket var bortkastade pengar. Frukosten var en besvikelse, fanns inte så mkt att välja på om man jämför med Sunwing. Kvällsbuffén var väldigt dålig. Alla vi pratade med tyckte att maten var fruktansvärt dålig. Vi åkte in till Patong nästan varje kväll för att äta den andra v. En kort strandremsa vid hotellet, med botten är full av koraller så där gick inte att bada. Det finns inget runt hotellet som små butiker o restauranger utan då får man åka till Patong. Det var inte vidare minimarket heller, mycket dyrt. Vi köpte vatten i Patong för det var så mycket billigare.
Det som var bra med hotellet är väl poolerna!! Ångrade att vi inte gjorde en kombinatiensresa för det hade räckt med 1 v där. Vad negativt det blev, men jag jämför ju med Bangtao som var sååå mkt bättre!!!
Hoppas ni får en bättre upplevelse än vad vi hade!! ¨