• smultrongodis

Blue Village Merlin Beach

Har bokat 2 v på detta hotell i vinter och nu funderar jag på om man skall lägga till halvpension?  Är det dyrt att äta på resturangerna på hotellet?
    Vi reser 2 vuxna och 2 barn. Tycker det är rätt skönt att slippa åka ut på kvällarna för att leta restaurang.
    Andra tips är välkommna!!

• Svar på tråden Blue Village Merlin Beach
  • PLRMamma

Vet folk som har bott där å de hade halvpansion. allt ni handlar vid hotellet skrivs på ert rum och ni betalar när ni checkar ut. Det är en liten bit ner till patong och åka ut varje kväll för att äta kan bli jobbigt för två trötta barn efter en dag i solen. När åker ni? vi var i patong 08 och åker nu i dec med våra pojkar 3 resp 1 år till karon den här gången.

• smultrongodis

Åker i januari. Vilket hotell åker ni till? Var på Sunwing BangTao i Mars och det hotellet var jättebra, men nu ville vi prova på nåt nytt.
    Men frågan är om det är värt att ta halvpension el om man skall äta som "vanligt" på hotellet. Barnen vill ju gärna vara dät kvällstid för att kunna vara med på disco osv.
    Är inte så sugen att åka in till Patong med 2 små barn varje kväll.

• PLRMamma

Då skulle jag välja halvpension. Eftersom de har stort utbud av olika rätter samt glass m.m till barnen efter maten. Vi bode på patong loudge med då våran 1åring men vi var bara på hotellet på kvällarna samt morgonen. Vi åkte runt mycket. Nu ska vi bo på diamond cottage.

• elinaehn

hur var det att bo nära patong, har hört så illa om det, med prostitution o blinkande neonljus överallt osv, stämmer det eller kändes det barnvänligt? fanns mysiga marknader? bra restauranger?

• okptr

Har gjort som ni. Mars -10 var vi på Sunwing bangtao bay och Jan -11 var vi på Blu Village Merlin beach. Jag hade ågren de första dagarna för jag längtade så tillbaka till Bangtao!!!  Merlin beach är ett väldigt stort hotell. Vi skandinavier är placerade runt en av poolerna. Vi hade halvpension vilket var bortkastade pengar. Frukosten var en besvikelse, fanns inte så mkt att välja på om man jämför med Sunwing. Kvällsbuffén var väldigt dålig. Alla vi pratade med tyckte att maten var fruktansvärt dålig. Vi åkte in till Patong nästan varje kväll för att äta den andra v. En kort strandremsa vid hotellet, med botten är full av koraller så där gick inte att bada. Det finns inget runt hotellet som små butiker o restauranger utan då får man åka till Patong. Det var inte vidare minimarket heller, mycket dyrt. Vi köpte vatten i Patong för det var så mycket billigare.
    Det som var bra med hotellet är väl poolerna!! Ångrade att vi inte gjorde en kombinatiensresa för det hade räckt med 1 v där.  Vad negativt det blev, men jag jämför ju med Bangtao som var sååå mkt bättre!!!

Hoppas ni får en bättre upplevelse än vad vi hade!!  ¨

Svar på tråden Blue Village Merlin Beach