• Rolloluppo

Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?

Undrar om man kan blanda ersättningen med kallt vatten och ställa in i kylskåpet så det bara är att ställa in flaskan i micron sen på natten?
    Läste inget på förpackningen om det utan där står det att man ska koka vattnet etc.

Någon som blandat med kallt vatten inför natten så man slipper hålla på och böka allt för mycket i köket just på natten då alla sover?

• Svar på tråden Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?
  • septemberbarn08

Nej, vi diskar inte efter varje mål. Jag vet hur många som helst som gör på samma sätt som vi.

Och på frågan om jag använder samma tallrik hela dagen: Ja, om det som varit på tallriken går att skölja bort i hetvatten så finns det väl ingen anledning att diska den? Jag använder samma glas hela dagen också och sköljer bara ur det. Är man bara noga med att skölja i iskallt vatten först så att proteinet inte stelnar så går det hur bra som helst.

Hon är 4 månader nu och hon mår hur bra som helst. Går upp förvånansvärt bra i vikt och har varit förkyld en gång hittills. Knepigt, för visst borde hon vara död vid det här laget när vi inte diskar flaskorna sjuttioelva gånger per dag?;)

• sleeping angel

Såhär ´gör vi på mitt jobb- en spädbarns avd på ett barnsjukhus. Vi blandar ersättningen på morgonen kokat vatten och pulver, snabb nerkylning i kallt vatten och sen in i kylskåpet med lock på. Barnen får en nappflaska/dygn som sköljs med kallt vatten, varmt vatte, kallt vatten efter varje mål. Och då ska det tilläggas att dessa barn är i många fall väldigt infektionskänsliga.

• Ellinor Doolittle

vi köpte färdigblandad ersättning till natten. Men annars hände det att vi förberedde på kvällen och ställde i kylskåpet så att det bara var att micra. Det funkade fint. Killen var 3 månader +

• lillan e

men hur gör ni med överbliven ersättnig?

• sleeping angel

Slänger! Man kan inte spara upphettad välling...bara om den kyls ner snabbt och omedelbart. Visst få ungar har avlidit men lite skumma i magen blir nog flera.

• 8Viola2

har doserat upp rätt mängd i flaskorna på kvällen och fyller på med kokt vatten ur en termos

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • lillan e
    sleeping angel skrev 2010-08-25 19:34:38 följande:
    Slänger! Man kan inte spara upphettad välling...bara om den kyls ner snabbt och omedelbart. Visst få ungar har avlidit men lite skumma i magen blir nog flera.
    vad menar du? har barn dött av att äta avsvalnad ersättning..? mitt barn äter hälften sen rapas det sen kan det ta en timma sen vill hon ha resten, skulle det vara farligt?
  • sleeping angel

inte i sverige...men hon lär nog bli lite skum i magen...och om inte så hinner ändå en del gro i den flaskan.

• sleeping angel

Ok men skulle du värma om din kopp kaffe flera gånger om du inte drack ur innan det var kallt? Smaken förändras ju och bakterier frodas....just saying.

• Theos Mama

Faktum är att jag brukar få micra kaffet, en eller två gånger ibland för jag glömmer bort attt dricka det.
    Det står att man KAN göra det men om man sedan väljer att göra det till sitt barn eller inte är väl upp till var och en.

• Lovisa09

pulvret löser sig mycket bättre i varmt vatten, så blanda med varmt vatten inför natten och ställ in i kylen.  men det är bara hållbart i 6-8 timmar då.

Har bebisen börjat äta ur en flaska går det bra att ge mer från samma omgång inom en timme. sen ska man slänga det.

Svar på tråden Blanda pulvret med kallt vatten inför natten?