• JR Lily

Flyttar hem till Gbg igen

Ska efter över 5 år äntligen flytta tillbaka till Göteborg igen med min dotter född dec 09 efter en separation med mannen.
    Har inga vänner med barn hemma i Gbg och efterlyser nu någon/ några frivilliga som skulle kunna tänka sig att utöka sin vänskapskrets. Träffas för promenader, fika eller bara tjöta. 
    Hör gärna av er!

• Svar på tråden Flyttar hem till Gbg igen
  • JR Lily
    atta skrev 2010-09-29 13:05:52 följande:
    ja absoluuuuuuut om man inte får jobb, men som det ser ut idag så finns inget i Västra Frölunda har dom väl ett typ Lek och buslandet fast litet OM ni vill ha händerna fria   Dom tar enbart kontanter där, minns inte vad det kostade bara.... kanske 60 kr el mindre, dom har även fika där. Men ni får gärna komma med andra förslag, är inte så hemma på uteställen för mammor, barn och barnvagnar-fik
    För mig så är inte lek o buslandet aktuellt än, lillan är snart 10 månader och vill hoppa över att krypa och kan inte gå.
  • Nikolina

Hejsan!

Jag är också frivilligt ensamstående till en pojke född juni -09 som kryper snabbt och går ett par steg i taget.
     Vi bor i Frölunda. Vi kommer gärna om det inte är för långt borta.

• JR Lily
    Nikolina skrev 2010-09-30 03:24:15 följande:
    Hejsan!

Jag är också frivilligt ensamstående till en pojke född juni -09 som kryper snabbt och går ett par steg i taget.
     Vi bor i Frölunda. Vi kommer gärna om det inte är för långt borta.
    Äta lunch med oss eller lek o bus landet? Hursomhelst så e du välkommen. 
    Jag personligen kommer nog inte "behöva" lek o bus landet på några månader. 
  • Bagarn
    JR Lily skrev 2010-09-30 20:40:36 följande:
    Äta lunch med oss eller lek o bus landet? Hursomhelst så e du välkommen. 
    Jag personligen kommer nog inte "behöva" lek o bus landet på några månader. 
    Är det Frölunda Torg kl 12.00 som gäller på måndag? Finns det inte nåt bra riktmärke på utsidan där vi kan träffas?
  • JR Lily

Har inte helt full kännedom om nya frölunda torg ska erkännas.
    Men om vi möts kl 12 vid entrén på framsidan?
    Innan så låg Intersport och duka vid den entrén jag tänker på. Entrén mitt emot Åhléns, längst bort till höger (från utsidan tänkt). E de nån som fattar vad jag menar, själv känns det snurrigt.  
    Ska bli kul att träffas! 

• Epepepa

Det råder delade meningar om vad som är fram- resp baksidan av Frölundatorg. Det låter som att du är på "busshållplatssidan". Vilken jag kallar för baksidan (kanske bara är jag som gör det).
    Men jag fattar vad du menar. Åhlens ligger fortfarande längst till höger och åker man ner en trappa så har man hälsokosten och apoteket där.

• Signa tur

Kul att det blev liv i tråden igen. Har precis börjat jobba igen efter föräldraledighet så jag kan inte följa med på måndag men är det någon helg ni träffas kan det vara kul att haka på..

• JR Lily
    Epepepa skrev 2010-10-02 17:20:04 följande:
    Det råder delade meningar om vad som är fram- resp baksidan av Frölundatorg. Det låter som att du är på "busshållplatssidan". Vilken jag kallar för baksidan (kanske bara är jag som gör det).
    Men jag fattar vad du menar. Åhlens ligger fortfarande längst till höger och åker man ner en trappa så har man hälsokosten och apoteket där.
    Aha! Du ser, jag behöver ju hjälp för att komma in i Gbg tänket igen! SOS!
    Men ja, ingången vid Åhléns på busshållplatssidan. Det var framsidan när jag var liten.
    Klockan 12, måndag?
  • JR Lily
    Signa tur skrev 2010-10-02 17:31:33 följande:
    Kul att det blev liv i tråden igen. Har precis börjat jobba igen efter föräldraledighet så jag kan inte följa med på måndag men är det någon helg ni träffas kan det vara kul att haka på..
    Självklart kan vi lösa helg oxå. Nästa gång.
  • Eliana
    JR Lily skrev 2010-10-02 21:17:13 följande:
    Denna tråden kommer låsas imorgon om de fortfarande funkar så efter 3 månader.
    Öppnar en ny så vi kan fortsätta.
    www.familjeliv.se/Forum-3-31/m54836748.html
    Hej, hur har det gått nu då suck vi är förkylda som F.. här Klockan är över förbi klockslaget då ni ska träffas...och jag kommer på detta nu. Hoppas Ni finner varandra och att dom inte stänger tråden ... hm.
    Vi är hemma hela veckan från jobb och dagis . Så tyvärr kan vi inte möta andra barn så dom också blir sjuka .
    Vänliga hälsningar Therese
  • JR Lily
    Eliana skrev 2010-10-04 13:10:10 följande:
    Hej, hur har det gått nu då suck vi är förkylda som F.. här Klockan är över förbi klockslaget då ni ska träffas...och jag kommer på detta nu. Hoppas Ni finner varandra och att dom inte stänger tråden ... hm.
    Vi är hemma hela veckan från jobb och dagis . Så tyvärr kan vi inte möta andra barn så dom också blir sjuka .
    Vänliga hälsningar Therese
    Hej tjejen.
    Vi kommer träffas igen. Vi hoppas på att du kan komma med då.
    Krya på er 
  • JR Lily

Verkar som de inte stänger trådarna efter 3 månader längre.
    Var bombsäker på att det va så det funka. Jaja, bägge trådarna kan ju vara öppna för diskussioner  så länge då.

• Eliana
    JR Lily skrev 2010-10-05 21:11:40 följande:
    Verkar som de inte stänger trådarna efter 3 månader längre.
    Var bombsäker på att det va så det funka. Jaja, bägge trådarna kan ju vara öppna för diskussioner  så länge då.
    Hej hej. Nu är vi friska, men det tog tid, fick allt man kan tänka sig med onte i halsen, hosta , feber och ögoninfektion,   men nu mår vi prima. Hoppas Ni hade det trevligt på träffen
    Denna helgen är vi lediga, ska på Hoppis och Skuttis i Majorna och vid Domkyrkan så det är våra planer . Må så gott )
Svar på tråden Flyttar hem till Gbg igen