Miss Obsessive skrev 2010-07-22 13:24:32 följande:
Jaha, men då frågar jag så här då; Nu när FI bränt pengarna, vad har förändrats av det? Folks medvetande? Har lönediskrimineringarna minskat? På vilket sätt gjorde denna "reklamkampanj" skillnad?
Och det ÄR fruktansvärt att elda upp 100 000 kronor, som för de flesta i det här landet är en förmögenhet de aldrig kommer få se röken av. Det finns folk som lever på existensminimum varje dag och som trollar med knäna för att få vardagen att gå ihop och så får de läsa i tidningen att några politiker har eldat upp så mycket pengar för att göra en poäng. Och dessa personer skulle förmodligen inte brytt sig nämnvärt om FI hade köpt karameller och pins för pengarna, för det är handlingen i sig som är en förolämpning. Sen är det ju faktiskt inte mitt problem att du tycker jag har dåliga argument för att tycka som jag gör.
Vad har förändrats? Tror du på allvar att man förändrar lönediskriminering på ett par veckor, kom igen... Man har uppmärksammat problemet som tyvärr inget annat parti tar ställning för att förändra. En stort steg i rätt riktining är att rikta uppmärksamheten på de problem man vill belysa och detta fick enormt mycket större genomslagskraft än en halvsidesannons i en dagstidning. Det har visat att om du röstar på F! så kommer de jobba aktivt för att göra något åt detta lönegap, tillskillnad från andra partier. Den informationen har gått ut till hela världen iom aktionen, istället för några tusen i en stad.
Framförallt har man fått en stor debatt kring, inte enbart bränningen av pengarna utan kring problemet med det stora lönegapet. Är det inget som du tycker borde förändras, eller är du nöjd med det faktum att kvinnors prestationer inte är lika mycket värda som männens?
Hur mycket förändring tror du moderaternas reklamgodis för mycket mera pengar gav?