• Fidelis ad urnam

FI brände 100 000kr. Vad tycker du om det?

Vad tyckte du om FIs lilla publicitetstrick med att bränna 100 000kr?
    Kunde inte de pengarna ha gått till någonting vettigare?
    Är det inte lite av ett hån mot människor som inte får vardagen att gå ihop?

Var det, enligt dig, ett bra sätt att poängtera hur mycket kvinnor förlorar i lön jämfört med vad män tjänar inom samma yrken?

• Svar på tråden FI brände 100 000kr. Vad tycker du om det?
  • La Lola

Jättepuckat.
    Kan man tycka något annat?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Snigelmamman

Jag tycker spontant att det var en drastisk men uppenbart uppmärksamhetskrävande sak att göra. Jag orkar heller inte lägga ner nån större tid på att analysera hela grejen, trots att man skulle kunna.
    Tycker det var bra. Punkt!

• stockholmsveckan

tycker dom är jävligt korkade och gör en sådan sak när det fins så många som behöver pengar
    varför tog dom inte leksaks pengar???

FI NEJ TACK

finns redan 5 sådana här trådar hihih

• BejbyBoo

Helt jävla vansinnigt om du frågar mig!!!
    Nog sjutton får hon uppmärksamhet för skiten, men det är så in åt h*lvete korkat att jag saknar ord. 100 000 kronor hade kunnat användas på miljoner andra sätt som faktiskt kunnat komma någon/några kvinnor till nytta.

IDIOTI!!! 

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Fidelis ad urnam
    stockholmsveckan skrev 2010-07-06 20:34:44 följande:
    finns redan 5 sådana här trådar hihih
    Kollade runt lite, såg ingen och tänkte "skit samma om det finns fler trådar om samma ämne" och postade sedan denna
  • Lejonhjärta

Det dummaste jävelskap jag hört talas om. Faktiskt.

~Nora maj 2008 & Bebis september 2010~
  • stockholmsveckan
    Fidelis ad urnam skrev 2010-07-06 20:36:15 följande:
    Kollade runt lite, såg ingen och tänkte "skit samma om det finns fler trådar om samma ämne" och postade sedan denna
    Det är så det ska vara ;)
    man ska göra som man vill
    mvh
  • lurv

Kan ju bara hoppas att hon samtidigt brände sina skepp vad det gäller att tigga till sej bidrag till FI i fortsättningen. Gissar att de som har donerat pengar till henne ångrar sej rejält idag.

• lennartsdotter

Tja, nu vet jag inte varifrån pengarna kom men så länge ägaren/ägarna till pengarna visste och var med på att pengarna skulle brännas så varför inte? De gör väl som de vill med sina pengar och det går inte annat än att säga att FI fick uppmärksamhet.

Hur mycket pengar bränner de andra partierna på sina kampanjer? De stora pengar som läggs på valkampanjer kan väl läggas på bättre saker även de, inte sant?

• Fidelis ad urnam
    lennartsdotter skrev 2010-07-06 20:50:56 följande:
    Tja, nu vet jag inte varifrån pengarna kom men så länge ägaren/ägarna till pengarna visste och var med på att pengarna skulle brännas så varför inte? De gör väl som de vill med sina pengar och det går inte annat än att säga att FI fick uppmärksamhet.

Hur mycket pengar bränner de andra partierna på sina kampanjer? De stora pengar som läggs på valkampanjer kan väl läggas på bättre saker även de, inte sant?
    Pengar lagda på kampanjer är pengar som fortfarande finns i omlopp i samhället. Pengar som bränns upp är pengar försvunna för alltid.
    De hade kunnat lagts på vettigare saker än att brännas upp.
Svar på tråden FI brände 100 000kr. Vad tycker du om det?