• mamion

HJÄLP! Måste skicka in namnpapprena!

Vilken ordning tycker ni jag ska ha på namnen på min son, vad låter finast? Han ska ha namnen Ville, John och isidor med tilltalsnamn Ville men jag behöver hjälp att placera dem så det blir i den ordning där det låter bäst =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HJÄLP! Måste skicka in namnpapprena!
  • mamion

Ja, klokare blir man ju inte =) hehe... tack för alla svar dock =)

• fundra
    mamion skrev 2010-07-09 11:38:09 följande:
    Ja, klokare blir man ju inte =) hehe... tack för alla svar dock =)
    du får berätta vad det blir sen=) nyfiken!
  • erinny

båda mina barn har tilltalsnamnet i mitten av tre namn. En gång har det blivit fel med dottern och då rättade dom det och nu är det rätt.

Har inte varit några problem.

Du får helt enkelt gå och upprepa namnen för dig själv. För vår del blev det en självklarhet direkt

• Alexi

Självklart tilltalsnamnet först, allt annat är idiotiskt. Jobbar på myndighet och det är så irriterande när man måste ringa till någon och inte vet vilket namn man ska fråga efter och dessutom blir folk typ sura över att man frågar efter fel namn (när man chansar på namnet som står först).

• erinny

så skilda upplevelser folk har. Min farfar som har sitt tilltalsnamn sist har aldrig haft problem.

• mamion

Jag skrev ner alternativ nr 2 idag på pappret...hoppas jag gjorde rätt....:S

• fundra
    mamion skrev 2010-07-10 21:20:22 följande:
    Jag skrev ner alternativ nr 2 idag på pappret...hoppas jag gjorde rätt....:S
    Klart det är rätt! bara det är det som känns bäst för dig=)
  • Echidna
    mer grubbel skrev 2010-07-08 12:33:13 följande:
    Tilltalsnamnet först, helt klart.
    sen det som låter bäst, mitt tilltalsnamn kommer sist och när det ringer myndighetsfolk så kallar de mig för mitt första namn. Dock förstår jag min mor när det gäller namnföljden då det låter bäst.
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • mamion

Nja, kanske hade varit bäst med tilltalsnamnet först då ändå, om det kommer bli massa krångel

• mamion

Jag undrar, ni som röstat på alternativ nr 1, var det bara av praktiska själ eller tyckte ni att det LÄT bäst?

• happy73

Vill bara berätta att vi har tilltals namnet i mitten o det tycker jag är helt okej så ta det som känns bäst. Lycka till

Svar på tråden HJÄLP! Måste skicka in namnpapprena!