Zanna86 skrev 2010-10-03 19:50:52 följande:
Min sambo och jag försökte i 1,5 år innan jag själv misstänkte att jag hade PCOS. Fick detta bekräftat av gyn läkare. Sökte hjälp för detta och tog prover, min sambo lämnade prover och jag skickades hem för att själv gå ner i vikt tills det att de skulle höra av sig och alla prover var klara. Min sambos prover var utmärkta (han har två barn sedan innan) och jag gav 110% för att gå ner så många kilon ja bara hann med innan läkaren skulle kontakta mig.
Tog kontakt med min homeopat och berättade hur ledsen jag var för detta och var rädd att det skulle ta år innan ja blev gravid. (Har inga barn alls och har aldrig varit gravid innan). Min homeopat säger till mig att: Lilla gumman, detta är ett vanligt problem som är så lätt att fixa om man bara känner till människo kroppen att du kommer vara gravid inom tre månader, (såvida man inte börjat med sk. syntetiska mediciner, alltså inte naturliga mediciner som förstör kroppens naturliga beteende). Jag hade svårt att tro detta men skulle göra allt hon sa till mig och hoppades att inte läkaren skulle höra av sig än =).
Jag började med att starta om min kropp genom att fasta i en vecka för att få ur slaggprodukter o dricka endast juice av rödbeta, morot, potatis, selleri och rädisa (smakade hemskt) Jag tog även en homeopat medicin som hette Pulsatilla som är en blomma som ska sätta igång reproduktions organen och ge kvinnan en mer regelbunden mens. Jag drack Mulkosan som jag verkligen kan rekomendera till alla människor som är étt ost vassle som neutraliserar kroppens PH värde ( i en sur skog växer inget heller) och nästan alla människor är sura pga. dålig kost, föroreningar i luften osv. Mulkosan tar bort sötsuget REGÄLT och får igång tarmarna.
Sedan började jag äta råkost som ja rev själv (morot, vitkål, broccoli m.m ej tillagad mat) bönor och groddar. Efter några dagar ökade ja med ett kokt ägg oxå eller en kött bit. Men mejeri produkter minimalt och kolhydrater var strängligare förbjudet. För en kvinna är kolhydrater som ett gift, vi bildar det till socker i kroppen som även hämmar våra chanser att bli gravida och kolhydrat förbud bör gälla ALLA kvinnor med PCOS. Sedan drack jag minst två liter vatten om dagen och var ute o gick raskt i minst en timma i alla fall varannan dag eller mer. Självklart tappade ja kilon vilket inte var en nackdel heller. Under tiden som ja åt på detta sätt fyllde jag även på mina vitaminer och mineral depåer i kroppen av ej syntetiska tabletter (bara sådana på hälokosten, ej ifrån vanlig handel). Åt holistics B-vitamin som innehåller alla B-vitaminer som finns i höga doser (B-vitamin är jätte viktigt för kvinnor som vill bli gravida) Selen, ett måste och även Magnesium. Drack och dricker kallpressad linfröolja som jag även dricker än och kommer aldrig att sluta med så som Mulkosan. Linfröolja innehåller Omega 3 o 6 och är bättre än fiskolja som i regel har så olika kvaliteer än linfrö som alltid har samma kvalite. Omega är ett fett som vi bör få i oss varje dag och bör drickas av alla gravida med.
Oj vad ja skriver... men häpen blev ja och chockad när ja plussade efter en månad och är idag gravid i 28 veckan och ska ha BF 28 dec 2010 =))) kan inte tro det är sant än... men min homeopat sa tre månader och hon trodde på detta, vilket ja inte gjorde då. Men ja rekomenderar detta till er alla innan ni söker hjälp. Kanske inte fungerar, men i så fall rensar ni ur kroppen på skit =) och får in mer vitaminer o mineraler och bättre hälsa vilket är ett plus om ni ska bära på ett barn så har ni o barnet bättre förutsättningar.
Skulle kunna prata o skriva om hur fantastisk kroppen är och hur allt hänger ihop men är du intresserad av kost så är
www.halsosidorna.se en jätte bra sida. Lycka, till er alla <3
Ojojoj vad du har kämpat! Riktigt bra gjort! Grattis till ert lilla knyte!!!! =D
Sj håller jag på med GI nu, har imorgon hållt på i 2 veckor, redan tappat 4 kilo och 6 cm i midjan =D
Snart ska jag börja med första pergotime-kuren, så fort mensen kommer =) Är såååå förväntansfull!! =)