• Hannal77

Svenska föräldrar i Wales (Cardiff)?

Vi är en familj som flyttar till Wales i slutet av augusti och tänkte kolla om det finns några andra svenska familjer där som skulle kunna tänka sig att träffas någon gång ibland.... Vore skoj! Har lite brittiska vänner där redan men tror att våra barn skulle uppskatta lite svenska lekkamrater också!

• Svar på tråden Svenska föräldrar i Wales (Cardiff)?
  • Michiyo

enligt första ul 11 oktober.. enligt beräknat innan ul och senast jag va där 6 oktober... så det börjar närma sig med otrolig fart^^

människan fick för sig att läsa om kejsarsnitt så han är nu orolig att jag ska få ärr bildningar som ska göra att senare graviditeter inte går som smort.. att jag får infektion och måste ta bort allt.. att jag blir sjuk överlag.. eller att bebisen får men pga att den inte får sin stresshormon och inte vill andas.. ja listan kan göras lång men det där är väl hans största orosmoment så att säga.

• Hannal77

Oops, det är ju snart! Vad spännade! Du får försöka lugna ner killen lite, vad som än bestäms (kejsarsnitt eller vaginal förlossning) är ju det bästa för dig och barnet.

Har ni lust att ses någon em/kväll nästa vecka? Jag kan komma ifrån jobbet runt 16 och sen kanske vi kan ses nere i stan någonstans... Vore trevligt tycker jag!

• Michiyo

hade vore trevligt ja men tyvär är jag ganska upptagen den veckan.. har 2 möten och 2 födelsedagar att gå på xD och eftersom sambon är ledig i 10 dagar hade vi tänkt städa ur vardagsrummet och sätta upp en grind så hunden inte kommer in i vardagsrummet och fixa till så lillen har någonstans att sova.. sambon jobbar ju eftermiddagar/kvällar så man får itne så mycket gjort för ni ska ju inte tro att JAG får göra något heller :p kan ju bli för tungt xD

men snart får jag äntligen hoppa ner från glastronen och bli som normalt folk igen.. inte lätt för släkten när det är första barnbarnet på hans sida och dessutom första barnet i denna generation där.. tur jag inte är hemma i sverige för där är jag den första med att ge ett barnbarnsbarn och barnbarn så det är ganska mycket stohej överallt just nu. (antar att jag inte kommer vara så mycket bättre när jag ska bli mormor :p) fast jag komemr iaf låta den gravida få böja sig ner för att plocka upp saker om den känner att den klarar det-.- (tyvär börjar man bli van vid att inte behöva diska, laga mat, tvätta eller städa)

oj vad jag blev off topic där ^^ jaja så det kan bli :p

• Hannal77

Oj då! Vi kanske kan ta det veckan därpå istället. Någon speciell dag som passar?

• Michiyo

nu e man tillbaka efter en fullsmockad vecka med diverse aktiviteter..

själv ska man ladda inför nästa vecka nu. va till läkarn idag och titta i magen och den lilla vill inte vända på sig.. så på måndag har jag nån form av studie besök på deras så kallade BB och ska spana in där.. sen så ska man väl packa en väska tror jag :p

på torsdagen ska man in förvändningsförsök.. och den snälla söta läkaren va så snäll och upplyste om att det kanske inte alls skulle fungera och att jag hade bara ca 30% chans att lyckas och att jag fick INTE äta kvällen innan för att det kunde ju gå fel att vattnet går, barnet blir dåligt eller i värsta fall att moderkakan skulle gå sönder eller va det var så då fick man inte ha ätit på ett tag för isf blev det kejsarsnitt akut...(elelr kejsarsnitt iaf veckan där efter om det inte skulle lyckas)

ja men grattis sambon min va ju med in han har inte slutat surra om det där mötet än och det va kl 10 i morse-.-
    jag tror nog att det går bra men jag ska nog iaf se till och fixa det sista ifa det inte går som planerat. typ packa den där väskan som alla surrar om och kanske fixa alla saker man behöver^^

men men blir det snitt så har jag iaf planerat att gå till cardiff runt första veckan i october iaf^^ måste ju fixa pass och hela kittet åt den lilla :)

hur går det för er då?^^ njuter av hösten? det gör jag iaf.. inte alls så där kallt och ruggit som man hade det i sverige

• Hannal77

Lycka till med mötet idag! Hör av dig sen och berätta hur det gick. Känns skönt att du verkar så lugn...

• Michiyo

varit och sprungit en massa nu känns det som... iaf.. va in för vändingsförsöket idag... blev flyttat datum tyvärr... skulle vara där kl 12 blev en massa timmar av blodprover och stök sen när det var dags för försöket så blev läkaren kallad till akut snitt-.- halft panik hoppades man på att det inte skulle sluta på samma sätt... men iaf tillbaka kom människan efter 10 minuter av extrem smärta kom dom fram till att den inte ville vända på sig.. den flyttades lite sen hoppade den gladeligen tillbaka i sin ställning.. suck... kom ut kl 9 från stället..  så planerat snitt nu då den 6 oktober så får hoppas på att den inte hittar på med sattyg innan dess :p och jag kan itne för mitt liv se hur jag ska palla av att vara på sjukan i minst 4 dagar :s såååå tråkigt ställe att vara på så det finns ju inte.

men men en och en halv vecka kvar sen har man gullepluttet hos sig :D

hoppas det går bra för resten av er^^

• Hannal77

Hej hej...
    Har varit i Glasgow med jobbet och kom hem igår... Vad skönt att du i allafall fick ett datum när lillbebisen ska komma ut. Det kommer nog gå hur bra som helst, känns bra att du är lugn (så kanske du kan lugna ner killen också). Är allting färdigfixat inför onsdag nu?

• Michiyo
    Hannal77 skrev 2010-10-03 10:19:17 följande:
    Hej hej...
    Har varit i Glasgow med jobbet och kom hem igår... Vad skönt att du i allafall fick ett datum när lillbebisen ska komma ut. Det kommer nog gå hur bra som helst, känns bra att du är lugn (så kanske du kan lugna ner killen också). Är allting färdigfixat inför onsdag nu?
    oh hoppas du hade kul där borta ;)

japp allt är fixat nu.. drog med killen på stan idag så han fick handla lite som han ansåg att vi saknade.. pratade med läkarna och hela kittet idag så han är lugn nu. jag fick dom till att gå igenom hela proceduren så han visste vad som skulle hända och såndant.. nu ska man bara ta det lugnt och göra inget tills imorgon^^
  • Hannal77

Vad skönt för er! Vila nu ordentligt i dag och tänk att i morgon kväll kommer ni få snusa bebis. Åhh vad mysigt! Blir lite avundsjuk faktiskt men jag hoppas att jag kan få träffa er sen när ni känner att ni orkar.

• Michiyo

nu är man hemma igen med lilla gabriella^^ 4220 g och ca 50 cm lång.. allt gick fint.. var glad jag gjorde detta snitt när jag gjorde det för när dom plockade ut henne hade hon navelsträngen 2 varv runt halsen :(

sambon är som förbytt med... oj oj vilken överbeskyddande varelse han är xD han vågade knappt röra lillan men det är gulligt iaf :)

sen hoppas jag på att jag kan börja gå som folk snart.. ligger hemma nu då jag inte riktigt r på topp då.. att gå längre än 2 minuter åt gången är ju nästan dödande :p

hoppas man läker fort.. ärret är iaf redan fint och stygnen tas bort imorgon så hoppas på att jag kan ut och gå snart.

• Hannal77

GRATTIS! Vad kul med en liten flicka och vad skönt att höra att allt gick bra. Ser fram emot lite bilder sen
    Hoppas du mår bättre snart men låt det ta sin tid. Hur länge får din sambo vara hemma?
    Stora kramar från oss

• Michiyo

tack :)  han har tagit ut sina semesterveckor nu. han e hemma tills den 29 okt..  denna vecka vr semstern  mars han skulle haft.. nästa vecka tg han obetald ledighet sen veckan efter det var orginal semester vecka.. på så sätt satte vi hans 2 veckors pappaledighet i november/december så vi kan åka till sverige på besök :)

blev lite puzzlande men det funkar^^

• APEW

Hej. Jag är precis nyinflyttad i ett hus i Newport med min walesiske man och vår 4 månader gamla son. Jag känner inga andra här och undrar om det finns andra svenskar kvar här omkring?

• Michiyo

vart i newport?? visserligen flyttar jag tillbaka till sverige om några månader men ändå^^ sommaren är trevlig ;)

• APEW

Lliswerry Somerton tror jag det heter =). Var bor du? Varför tillbaks till Sverige?

• Michiyo

ah andra sidan av newport^^ själv bor man i duffryn så man är mycket i treadgar park och parkern runt huset där.. 

min man gillar sverige mycket mer än vad han gillar wales. han tycker om hur rent det är i sverige och vill att ungarna ska kunna springa på gräsmattan utan att oroa sig för diverse hundskit och glas splitter. lite sånna saker. samt att han älskar snö.. människan är som förbytt så fort snö kommer. och han är urbota less på att jobba för tesco :p jobbat där sen 2002 så han tar ett "carrier break" för att kunna vara i sverige i 3 år och se om vi vill stanna eller inte. annars kommer han tillbaka och vet att han har jobbet kvar, 

Svar på tråden Svenska föräldrar i Wales (Cardiff)?