• nur

"Väck djuret i dig" !? Vad vill säga reklamen?

Alla dessa reklamer som står ute på pelarna som man inte reagerar  längre, va har hänt med oss tänkandet?

Står en kvinna i en mörk gata huvudet ner åt och skamsen blick, har en slågan "bara en gång till" o minss inte ens vilken produkts reklam det var, det enda jag kan jag komma ihog  var en ovillig "prostituerade" flicka....

En jätte älg eller en tupp gjorts av sockar, köksdukar osv o står stora bokstäver "väck djuret i dig" lustiga är minns inte hller vilken produkt det va för den va så litet i ett hörn man knappt kunnde se...Varför ska vi väcka djuret i oss?

En leksaks rallybil och står mallboro på den, leksak för 3-6 åringar!?

Finns massa liknande exempel, Har du några? Och vad är avsikten med att göra såna reklam som inte ens man kommer ihog produkten men minns exakt sloganet? VARFÖR?

• Svar på tråden "Väck djuret i dig" !? Vad vill säga reklamen?
  • Dr Mupp
    nur skrev 2010-07-12 10:53:40 följande:
    Det minndes jag inte det ända jag minns va en irriterande får förr än nån talade om va det va för produkt...
     Så det finns etiska regler ; kan du ger mig då exempel på exploatering av kroppar i "ONÖDAN" och inteVÄNDA till barn. Är det ok att använda barnet som skådis som tittar på porrbok i reklamen?
    Använda kroppar i onödan är tex att visa upp nakna tjejer i bilreklam.

Reklam får inte vända sig till barn dvs ingen reklam för leksaker i tex TV (kanaler som inte sänds från sverige omfattas inte av samma regler)

Att ett barn tittat i porrbok i reklam bryter inte mot några regler. Förövrigt var det inte en porrbok utan Kama sutra.
  • MammaBecca
    nur skrev 2010-07-12 02:17:51 följande:
    Men en sak jag inte fattar, över 200 tusen inlägg varför min du valde inte fatta men ändå fick behov att svara för att säga att du inte fattar? kan inte du hålle dig till inlägg du fattar? Fattar du va jag menar nu?
    Fatta, fatta, fatta

Ja, jag läser för att jag försöker att se om det går att få ngt vettigt ur det du skriver. Fast oavsett vad folk skriver till dig, ältar du ju bara samma saker om och om igen.
    Det är som att du själv inte riktigt förstår vad det är du vill ha sagt.
    Du kommer med konstiga påståenden och har inte fattat principen med reklam what so ever.

Det är faktiskt lite kul att någon som har så otroligt svårt för att uttrycka sig i skrift, försöker att starta en debatt kring någonting som hon inte själv förstår och dessutom inte verkar fatta vad folk skriver till henne.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    nur skrev 2010-07-12 02:14:41 följande:
    det har du!
    Vad har jag?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    nur skrev 2010-07-12 11:32:49 följande:
    :) jag är inte arg och är inte emot reklam. Jag förstår att folk inte förstår  mig för det är svårt att fatta, har inte haft tv på 11 år, för att förstå mig så måste du sluta titta på tv.... Reklam, ja visst jätte bra att lansera sin produkt men det som jag inte begriper varför använder man slogan som få oss tro omoraliska saker; "väck djuret i dig" va har det med chipsen att göra?  en flicka i mörk gata "bara en enda gång till" minns inte vilken produkt men det jag som fattade från reklamen hon ville prostituera en sista gång, varför? Varför massa med underklädda tjejer men inte män på pelarna flera veckor. Ska vi acceptera allt så där utan att reagera?
    Men återigen det här med omoraliskt, varför menar du att det är omoraliskt egentligen?

Det finns gott om reklam med halvnakna män, varje gång jag ser det tycker jag att det är synd att det inte var en kvinna istället. Skrattande
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Sublime
    nur skrev 2010-07-12 02:15:25 följande:
    det är inte BARA reklam! tänk på saken en gång till!!!!
    Vad är det då? Förstår faktiskt inte vad du vill säga. Menar du att du är rädd att vi ska bli omoraliska om vi ser på reklam?Cool
  • nur
    a75nnna skrev 2010-07-12 14:55:22 följande:
    Vad är det då? Förstår faktiskt inte vad du vill säga. Menar du att du är rädd att vi ska bli omoraliska om vi ser på reklam?Cool
    Skrattande du får faktiskt läsa mina funderingar tidigare i tråden jag orkar inte dra igen.... förstår du inte fortfarande så va kan jag göra åt saken du får strunta i den här tråden helt enkelt...
  • nur
    MammaBecca skrev 2010-07-12 14:17:53 följande:
    Fatta, fatta, fatta

Ja, jag läser för att jag försöker att se om det går att få ngt vettigt ur det du skriver. Fast oavsett vad folk skriver till dig, ältar du ju bara samma saker om och om igen.
    Det är som att du själv inte riktigt förstår vad det är du vill ha sagt.
    Du kommer med konstiga påståenden och har inte fattat principen med reklam what so ever.

Det är faktiskt lite kul att någon som har så otroligt svårt för att uttrycka sig i skrift, försöker att starta en debatt kring någonting som hon inte själv förstår och dessutom inte verkar fatta vad folk skriver till henne.
    Men CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE har förstått o diskuterar fullfart hur kommer det sig?
  • Sublime

Svenska är inte mitt första språk? Men vill du att jag ska lämna tråden får jag väl göra det då.Gråter

• nur
    a75nnna skrev 2010-07-12 18:57:51 följande:
    Svenska är inte mitt första språk? Men vill du att jag ska lämna tråden får jag väl göra det då.Gråter
    neeeeeeeeeeeeeeej jag menar inte så, jag kan inte förklara mer än va jag har gjort hela tråden... du får gärna skriva andra funderingar...
    Jag menar jag är inte bäst på att uttrycka mig o därför blir inte mer än så MEN DU FÅR GÄRNA VA KVAR OM DU VILL!
    Glad
  • Sublime
    Okey jag HATAR reklam! Irriterar mig fruktansvärt på dom flesta men jag ser det som ett onödigt ont. Dom bekostar ju trots allt många tv-program. Jag tror att trots man TROR att reklam inte påverkar så gör det ändå det sublimt, man är inte medveten vad man blir påverkad av. Det finns en reklam på fl som får mig att vilja äta kebab tex. I sverige får man inte göra reklam som riktar sig till barn men jag tror att ALL reklam påverkar dom.

När dom blivit vuxna så vet dom inte varför dom vill ha ett visst tvättmedel men ändå vill dom ha det, förstår du vad jag menar?
  • nur
    a75nnna skrev 2010-07-12 19:17:22 följande:
    Okey jag HATAR reklam! Irriterar mig fruktansvärt på dom flesta men jag ser det som ett onödigt ont. Dom bekostar ju trots allt många tv-program. Jag tror att trots man TROR att reklam inte påverkar så gör det ändå det sublimt, man är inte medveten vad man blir påverkad av. Det finns en reklam på fl som får mig att vilja äta kebab tex. I sverige får man inte göra reklam som riktar sig till barn men jag tror att ALL reklam påverkar dom.

När dom blivit vuxna så vet dom inte varför dom vill ha ett visst tvättmedel men ändå vill dom ha det, förstår du vad jag menar?
    Ja visst! det är ungefär va jag ville säga, jag ville folk avreagera här men det verka som alla trivs bra med reklamen de har blivit serverade..Du har ju förstått va jag menar ju!
    Va roligt att höra nånannan också reagerar på reklam! Tack för det :))
  • Siamüsen

"VÄCK DJURET I DIG

Djur vâljer bara det bâsta från naturen. Och är det något naturen är bra på, så är det naturliga godsaker. Här får du något som Estrella verkligen förstår sig på: färska nötter med spännande smaker från hela vârlden. Glöm inte: människor är också djur."

Jag tycker det är râtt uppenbart varför de anvânder just Väck djuret i dig.

Svar på tråden "Väck djuret i dig" !? Vad vill säga reklamen?