• Anonym (Varför ??)

Varför anger man inte en människa som köpt sex av en?

Varför anger man inte en människa som köpt sex av en direkt, utan först när det blåses upp i tidningarna?
    Om man redan från början vet vem det är?
     Väntar man på att kunna tjäna sig en hacka, för att det är en offentlig person??
    Eller vad tror ni?

• Svar på tråden Varför anger man inte en människa som köpt sex av en?
  • Anonym (Varför ??)
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 20:59:57 följande:
    Vore väl inte så bra för buisinessen om man angav sina kunder.. S-)
    Nä det förstår jag. Men nu gör hon ju det ändå. Efter att det outats i pressen! Lär ju inte bli några fler inkomster där.

Kan det vara så att det för att han är "kändis" som han hängs ut?
    Jag säger inte att det är så, jag frågar?
  • Fru U
    Anonym (Varför ??) skrev 2010-07-10 23:46:45 följande:
    Nä det förstår jag. Men nu gör hon ju det ändå. Efter att det outats i pressen! Lär ju inte bli några fler inkomster där.

Kan det vara så att det för att han är "kändis" som han hängs ut?
    Jag säger inte att det är så, jag frågar?

Vem bryr sig om Nils Nilsson köpt sex? Ingen. Eller det är i alla fall inte nån grej att skriva om i tidningarna.

SJälvklart skrivs det för att folk vet vem han är.

Anledningen till att det inte är olagligt att sälja sex är för att Sverige anser att säljarna (kvinnorna i de flesta fall) är offer och att de ska kunna anmäla brottet (sexköp) utan att riskera straff själv.

Om sex vore olagligt att sälja så skulle köparna ha ett mycket större spelrum angående hur de behandlar kvinnorna de köper sex av. Dvs de kan behandla dem sämre eftersom kvinnorna inte "kan" anmäla då...

Svaren bor i hjärtat
  • mamita64

Den tjejen i intervjun i AB har slutat sälja sex så hon mister inga kunder.

Had jag varit prostituerad så hade jag inte angett mina kunder, då hade det blivit betydligt svårare att tjäna pengar ju.
    Sen, om jag fattade rätt, så var det ju så att den här tjejen hörde av sej till AB när hon hade följt historien om Göran Lindberg? polismästaren och ville berätta att även andra högt uppsatta män köpte sex. Så hon gav dem tips, hon hörde inte av sej efter att AB börjat skriva

• Anonym (Varför ??)
    mamita64 skrev 2010-07-11 00:00:55 följande:
    Den tjejen i intervjun i AB har slutat sälja sex så hon mister inga kunder.

Had jag varit prostituerad så hade jag inte angett mina kunder, då hade det blivit betydligt svårare att tjäna pengar ju.
    Sen, om jag fattade rätt, så var det ju så att den här tjejen hörde av sej till AB när hon hade följt historien om Göran Lindberg? polismästaren och ville berätta att även andra högt uppsatta män köpte sex. Så hon gav dem tips, hon hörde inte av sej efter att AB börjat skriva
    Ok, my mistake

Då är det en helt annan grej
  • Anonym (xx)

Jag blir faktiskt förbannad på den här tjejen. Hon hänger ut och skandaliserar honom, men själv gömmer hon sig och är anonym. Skulle hon tyckt att det omvända var ok, att nån hängde ut henne som sexsäljare med namn i tidnnngen? Knappast. Det är det mest omoraliska i hela historien. Skabbig brud!

• Miss Obsessive

Jag tycker inte att några "kiss and tell-historier" är försvarbara. Det är en helt annan sak om det handlar om minderåriga eller i fall då det förekommit någon form av tvång eller våld, men att läcka uppgifter till pressen om personer man sålt sex till eller haft obetalt sex med enbart för att de är offentliga tycker jag är både lågt och billigt. Varför avslöjar man som prostituerad sina kunder överhuvudtaget (om det inte är ett kräk som misshandlat eller behandlat en illa)? Om man ska se krasst på situationen så har hon sålt en vara och fått betalt för den. 
    Sen kan man diskutera huruvida det är försvarbart att köpa sex när man vet att en prostituerad med största sannolikhet har det jobb han/hon har för att något gått väldigt fel i livet, men det är en annan diskussion. 

• Göteborgsmamman75

Om kändisar eller annat köper sex struntar jag blankt i, men när det gäller en minister i maktställning som har den största makten i landet så tycker jag det är i samhällets intresse att de inte köper sex eller pysslar med droger, eller andra brott eftersom man då som minister sätter sig i en sits där man kan bli föremål för utpressning. Tänk om det inte var aftonbladet som kommit över uppgifterna utan tex främmande makt?

Alla övriga kändisar får göra bäst f-n de vill och välja vilken moral de vill ha, men en som besitter sådan makt får aldrig utsätta sig för en situation där han kan bli offer för utpressare.

• Göteborgsmamman75
    Anonym (xx) skrev 2010-07-11 09:36:44 följande:
    Jag blir faktiskt förbannad på den här tjejen. Hon hänger ut och skandaliserar honom, men själv gömmer hon sig och är anonym. Skulle hon tyckt att det omvända var ok, att nån hängde ut henne som sexsäljare med namn i tidnnngen? Knappast. Det är det mest omoraliska i hela historien. Skabbig brud!
    Har du någonsin hört talas om källskyddet, som är till för att skydda journalisters källor? nej troligen inte. Jag har också varit tipsare till media en gång (även om det inte handlade om prostitution) och journalisten har rätten på sin sida att hålla sin källa hemlig för alla tom sin egen chef.
  • Glimma76
    Anonym (Varför ??) skrev 2010-07-10 20:25:07 följande:
    Usch och fy, sätt dit dom bara. Tycker sex ska vara mellan 2 personer för att man vill. Inte för att den ena behöver pengar och "ställer" upp
    Varför ska du nedvärdera kvinnorna och deras val. De har valt det. Varför ska det vara förbjudet att köpa, men inte att sälja...

Måste det bara vara mellan två personer. Vissa vill vara både 3 och 4. För att de VILL..
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Göteborgsmamman75 skrev 2010-07-12 19:56:19 följande:
    Om kändisar eller annat köper sex struntar jag blankt i, men när det gäller en minister i maktställning som har den största makten i landet så tycker jag det är i samhällets intresse att de inte köper sex eller pysslar med droger, eller andra brott eftersom man då som minister sätter sig i en sits där man kan bli föremål för utpressning. Tänk om det inte var aftonbladet som kommit över uppgifterna utan tex främmande makt?

Alla övriga kändisar får göra bäst f-n de vill och välja vilken moral de vill ha, men en som besitter sådan makt får aldrig utsätta sig för en situation där han kan bli offer för utpressare.
    Jag kan bara hålla med, det finns som du säger problem med utpressning. Förtroende är också viktigt här, som minister krävs ett förtroendekapital.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • lennartsdotter

Som jag har förstått det visste inte den här tjejen vilken Littorin faktiskt var när han köpte sex av henne. Det var någonting hon förstod i efterhand och när hon hajade det kontaktade hon AB. Fullt förståeligt eftersom det är rimligt att våra ministrar följer landets lagar.

• Göteborgsmamman75
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-12 22:45:45 följande:
    Jag kan bara hålla med, det finns som du säger problem med utpressning. Förtroende är också viktigt här, som minister krävs ett förtroendekapital.
    Ja speciellt som moderaterna talar så fint om hur de ska skydda unga tjejer och de ska bilda stödgrupper för dem som blivit utsatta och som säljer sex på nätet osv. Och så går deras egen minister och blir själv en förövare.... Dubbelmoral liksom.
Svar på tråden Varför anger man inte en människa som köpt sex av en?