• MillaMazarin

Unga flickor erbjuder killar avsugning

Jag är en 44 årig tonårsmor. Jag har en 19-årig son och en 17-årig dotter. Båda berättar för mig att det är vanligt att tonårstjejer idag erbjuder sig att suga av killar helt utan band eller krav. ibland kan ju naturligtvis killar fråga , men lika ofta erbjuder tjejerna sig.  Efter själva handlingen är det inget mer emellan dom och "ingen bryr sig" enligt mina barn. Fast naturligtvis så blir ju killen dunkad i ryggen av vännerna medans tjejens status som ev. flickvän sjunker.    Min son hävdar att han blivit erbjuden men aldrig nappat och min dotter som haft fast sällskap i ett år säger sig aldrig ha gjort det. Dock flera av deras vänner... jättefina härliga killar och tjejer !!  Varför??  Är det bara uppmärksamhet dom är ute efter, har inte föräldrarna lärt dom att deras kropp är något fint och dyrbart som ingen som inte gjort sig förtjänt av ska ha tillgång till?  Jag pratar väldigt öppet med mina barn om sex för att jag tycker det är en viktig del av uppfostran.  Finns det något annat sätt att se på detta?  Har jag missat något?  Är jag pryd och gammalmodig?  Tacksam för lite åsikter :)

//MillaMazarin

• Svar på tråden Unga flickor erbjuder killar avsugning
  • MillaMazarin

Ja!! Jätteläbbigt !  Jag känner inte den killen, men jag kommer definitivt att säga något när jag träffar honom nästa gång ;)

• Aruten
    MillaMazarin skrev 2010-07-11 20:05:22 följande:
    Ja!! Jätteläbbigt !  Jag känner inte den killen, men jag kommer definitivt att säga något när jag träffar honom nästa gång ;)
    Hehe "ingen mer sperma i min soffa TACK" haha han kommer bli sååå snopen =)
  • MillaMazarin

Ja xD    " Hej! Var det du som kom i vår soffa??  "  Finns det någon som skulle svara ja på en sådan fråga?? 

• FrkPalindrom

Jättesorgligt att läsa. :(
    Men jag tror såhär: sånthär förekom även på "min tid".
    Men förr var det mer slutet och bundet till de speciella kretsar där det förekommer.
    Då precis som du förekom grupperingar.
    Vissa ungdomar får uppmärksamhet och utlopp genom idrott, skolprestationer, estetisk verksamhet, alkohol, droger eller ja promiskuöst sex. Bäst att se till att ens egna tonåringar gör de positiva valen... Bra att prata om det. :)
    Men gränstestarna får nog större uppmärksamhet nu när information och ordet sprids så fort.
    Man kan läsa om ETT forskningsrön och ETT fall i massor av olika medier och pratar med fler människor nu än man gjorde förr. Det sprids och plötsligt pratar "alla" om det. Överallt.
    Så vi TROR att allt hemskt och destruktiv ha ökat, fastän det i sjäva verket är tvärtom.
    Debutåldern för sex har stigit sedan 70-talet.
    Men medierna har blivit fler och rapporterar om sex så massivt att man upplever att promiskuöst leverne blivit "trend".
    Att prata om det som om det är vanligt och något "alla" gör tror jag kan förstärka oron och stressen och trycket på ungdomarna. Självuppfullande profetia. Nä, jag tror ungdomar är olika precis som förr. De allra flesta har nog gränser, integritet, respekt och egenvärde. I alla fall de jag känner som mamma och högstadielärare.
    Dock mycket mer stress på sig i o m alla skeva ideal i porr m.m. som medierna pumpar ut. Bläh.
    Funderar starkt på media-fasta ett år härhemma.

• gullsiv

Skulle man kunna få dina dottrars nummer? Skål

• dukat

nä inget som jag hört sonen eller dottern antyda Ingen av deras kompisar heller Och vi har en väldig öppenhet i vår familj

• Jessis

Satt för två veckor sen och pratade med två sjuttonåriga tjejer som bara pratade om att dom måste få knulla annars döööör dom.

Jag försökte få in i deras skallar att dom måst ehitta andra sätt att värdera sig på än genom sex med massa killar. En av tjejerna har varit med 22 stycken (fick jag också veta... vilket var lite för mkt info).

Det är där jag tror skon klämmer. Att tjejer bara värderar sig genom att killar ser dom. Sedan om dom faktiskt får sig en liten psykisk törn av det hela verkar inte bekomma dom. Dom ser inte så långt.

Vem fel det är och hur det blivit så vet jag inte. Men att det är vanligt förekommande detta med avsugningar och sex väldigt lättvindigt (jag ska nu inet säga... jag har också haft det... men jag var 25+ då det skedde och hade mer vett, förhoppningsvis, än vad dessa två tjejer har) kan jag iaf intyga och jag vet inte vad som är sorligast - Tjejers syn på sig själva eller killars syn på tjejer?

• dukat

flera har ju ju sas vittnat om att detta förekommer Men frågan var väl mer hur utbrett det är.E de ngn mer än jag som frågat sina egna telningar? Kanske är mina lite för unga ännu då

• cicci85

Det va inget ovanligt när jag va runt 15-17 heller. Jag är 25 nu.

• dukat
    Jessis skrev 2010-11-08 14:03:51 följande:
    Satt för två veckor sen och pratade med två sjuttonåriga tjejer som bara pratade om att dom måste få knulla annars döööör dom.

Jag försökte få in i deras skallar att dom måst ehitta andra sätt att värdera sig på än genom sex med massa killar. En av tjejerna har varit med 22 stycken (fick jag också veta... vilket var lite för mkt info).

Det är där jag tror skon klämmer. Att tjejer bara värderar sig genom att killar ser dom. Sedan om dom faktiskt får sig en liten psykisk törn av det hela verkar inte bekomma dom. Dom ser inte så långt.

Vem fel det är och hur det blivit så vet jag inte. Men att det är vanligt förekommande detta med avsugningar och sex väldigt lättvindigt (jag ska nu inet säga... jag har också haft det... men jag var 25+ då det skedde och hade mer vett, förhoppningsvis, än vad dessa två tjejer har) kan jag iaf intyga och jag vet inte vad som är sorligast - Tjejers syn på sig själva eller killars syn på tjejer?
    Kan det också vara så att   självvärderingen tar sig olika uttryck.I dag är ju dom flesta unga tjejer o killar helt rakde nertill och oral sex är väldigt utbrett.Så var det ju inte när jag var i tonåring Då var det ju helt ute att ha bh.Och överdel på bikini förekom knappast och vi badade gärna helnäck i kompisgänget osv. dvs det räckte med mindre avancerade "sexlekar" men att principen kanske ändå var densamma
  • Jessis
    dukat skrev 2010-11-08 14:19:50 följande:
    flera har ju ju sas vittnat om att detta förekommer Men frågan var väl mer hur utbrett det är.E de ngn mer än jag som frågat sina egna telningar? Kanske är mina lite för unga ännu då
    Jag frågade faktiskt min stors son (16 år) nu i eftermiddag.... Han tittade på mig som om jag var dum i huvudet och sa "Du... Jag har två tjejer i min klass... Sånt där har jag ingen aning om"

Så jag tror det handlar om vilka man hänger med huruvida man hört talats om det...

Men jag vet att dom två tjejer jag pratade med nu för ett tag sedan är i en grupp med människor där detta är vanligt...
  • lykantrophona
    Jessis skrev 2010-11-08 14:03:51 följande:

Nu skriver du ju bara att de ville ha sex. Sa de att de kände sig töntiga/utanför om de inte hade sex, eller att det handlade om den sortens bekräftelse du vill få det till?

Själv var jag askåt i den åldern, men för feg för att prata om det. Jag kände (från 14 år och uppåt) också att jag ville ligga snart, annars skulle jag döööö. Men inte för att jag inte skulle vara värd något om jag inte fick ha sex. Nej, utan för att jag var så jävla kåt att jag funderade på om man som tjej verkligen kunde bli dömd för våldtäkt. Jag blev ihop med personer jag inte var sådär jättekär i, men som var helt okej, bara för att få ha sex med någon. Nuförtiden är det inte jag som känner mig utnyttjad, det är nog de som minns mig som den som utnyttjade dem. Jag såg det snarast som att det var de flesta andras fel att de hade dålig smak, inte att det var jag som var jobbig/ful/påträngande. Hade jag varit bättre på att flörta, och med ett annat utseende så skulle jag nog också legat runt betydligt mer.

Skulle du reagera likadant på tonåriga killar som längtar efter sex? Att det bara handlar om dåligt självförtroende, stackarna tror att de hela tiden måste leva upp till tjejers krav. Tänk vilka skador tonårspojkarna måste få när de verkar tycka att det är okej att ha sex för sexets skull.

Men att tjejer erbjuder killar avsugningar som om det vore godis, det tror jag bara är ett överdrivet rykte. Antagligen har någon missuppfattat något, och sedan i förskräckelse antagit att det verkligen stämmer.

Sex är inte av ondo. Sex är sex.
  • DarKzY

Öppenhet eller ej i familjen detta är något som är väldigt vanligt idag bland ungdomar.

Jag är själv ung och vet att det (tyvärr) går till såhär idag. Sex is just... sex... och alla är kåta & beredda. 

• cocacola

bekräftelse säkert men dom kommer växa ifrån det

• Loriyana
    DarKzY skrev 2010-11-30 01:14:33 följande:
    Öppenhet eller ej i familjen detta är något som är väldigt vanligt idag bland ungdomar.

Jag är själv ung och vet att det (tyvärr) går till såhär idag. Sex is just... sex... och alla är kåta & beredda. 
    Men är de beredda för konsekvenserna?
Svar på tråden Unga flickor erbjuder killar avsugning