Jessis skrev 2010-11-08 14:03:51 följande:
Satt för två veckor sen och pratade med två sjuttonåriga tjejer som bara pratade om att dom måste få knulla annars döööör dom.
Jag försökte få in i deras skallar att dom måst ehitta andra sätt att värdera sig på än genom sex med massa killar. En av tjejerna har varit med 22 stycken (fick jag också veta... vilket var lite för mkt info).
Det är där jag tror skon klämmer. Att tjejer bara värderar sig genom att killar ser dom. Sedan om dom faktiskt får sig en liten psykisk törn av det hela verkar inte bekomma dom. Dom ser inte så långt.
Vem fel det är och hur det blivit så vet jag inte. Men att det är vanligt förekommande detta med avsugningar och sex väldigt lättvindigt (jag ska nu inet säga... jag har också haft det... men jag var 25+ då det skedde och hade mer vett, förhoppningsvis, än vad dessa två tjejer har) kan jag iaf intyga och jag vet inte vad som är sorligast - Tjejers syn på sig själva eller killars syn på tjejer?
Nu skriver du ju bara att de ville ha sex. Sa de att de kände sig töntiga/utanför om de inte hade sex, eller att det handlade om den sortens bekräftelse du vill få det till?
Själv var jag askåt i den åldern, men för feg för att prata om det. Jag kände (från 14 år och uppåt) också att jag ville ligga snart, annars skulle jag döööö. Men inte för att jag inte skulle vara värd något om jag inte fick ha sex. Nej, utan för att jag var så jävla kåt att jag funderade på om man som tjej verkligen kunde bli dömd för våldtäkt. Jag blev ihop med personer jag inte var sådär jättekär i, men som var helt okej, bara för att få ha sex med någon. Nuförtiden är det inte jag som känner mig utnyttjad, det är nog de som minns mig som den som utnyttjade dem. Jag såg det snarast som att det var de flesta andras fel att de hade dålig smak, inte att det var jag som var jobbig/ful/påträngande. Hade jag varit bättre på att flörta, och med ett annat utseende så skulle jag nog också legat runt betydligt mer.
Skulle du reagera likadant på tonåriga killar som längtar efter sex? Att det bara handlar om dåligt självförtroende, stackarna tror att de hela tiden måste leva upp till tjejers krav. Tänk vilka skador tonårspojkarna måste få när de verkar tycka att det är okej att ha sex för sexets skull.
Men att tjejer erbjuder killar avsugningar som om det vore godis, det tror jag bara är ett överdrivet rykte. Antagligen har någon missuppfattat något, och sedan i förskräckelse antagit att det verkligen stämmer.
Sex är inte av ondo. Sex är sex.