• Sofie

Skulle ni kunna använda bebisparfym på er bebis?

Jag bor i Spanien och var inne i en baby butik igår och såg att de sålde parfym för bebisar. Personligen tycker jag det vore helt absurt att spraya en nyfödd bebis med parfym men en kompis håller inte med...

Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-13 22:16
    Kanske inte borde ha skrivit nyfödd. Bebis, litet barn.... Dock tycker jag det vore lika absurt på en 1 åring.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna använda bebisparfym på er bebis?
  • Kazeer

Jag skulle inte använda en bebisparfym på min bebis. Jag förstår inte vad syftet skulle vara. Jag tycker bebisar luktar alldeles förträffligt gott utan parfym.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • April Mamma

Nej, fy så dumt........

• Lattemorsa

Aldrig. Idioti.

Bäbisar som luktar så ljuvligt precis som de är!

Jag bär den finaste titel en människa kan få - Mamma
  • frukarlssonn

Nej usch aldrig!

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • Ulf Harrys Farsa

Apan luktar lite illa idag, ätit vattenmelon med hela kroppen och inte blivit badad efter, men men vi får skrubba fram bäbisdoften imorgon.

• slangbella

Nej, det skulle jag aldrig göra. Försöker tvärtom i möjligaste mån undvika parfymer öht, som exempelvis i tvätt- och sköljmedel.

(¯`°?.¸ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ¸.?°´¯)
  • KlasStures mamma

Nej det skulle jag inte göra!

• lennartsdotter

Nej. Jag undviker öht. parfymerade produkter till hela familjen så det vore skumt att spruta på bebisen parfym. Jag är doftöverkänslig och använder inte parfym på mig själv heller, de e dumt att göra sig sjuk.Flört

• Bevabus

Man kan ju inte snusa bebis om den inte luktar bebis...en del av charmen är ju att ligga och lukta på deras hy och hår som är såå mysigt..fy för å spruta parfym på det som redan är så vackert!

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Ulf Harrys Farsa
    Selfish Geene skrev 2010-07-14 07:48:28 följande:
    Bara om parfymen är gjord av bebisar
    Som babyolja menar du?
  • TessaS

Nej, min bebis luktade så himla gott ändå... (i alla fall när han inte var nysketen... )

• Loris

ehhh....

Bebisar luktar ju underbart? Varför skulle man ens vilja täcka över det?
    Människor är underliga..

• alskdldskjf

Jisses... Finns det parfym för bebisar???
    Jag som tycker bebisdoft är det underbaraste som finns, varför skulle jag vilja dölja det?

Så olika det kan vara.....

• Dr Mupp

Ja om det var bebisdoft på den. Min lille kräktes konstant och luktade därmed en kombination av kräk och sur mjölk mest hela tiden. SÅ lite bebisdoft på flaska hade suttit bra.

• yodi

nej det skulle jag inte, dom luktar så gott ändå

sen känns det så onödigt med tanke på risen för allergier (pappan är känslig för parfymer så risken finns att även barnen är det) så brukar jag försöka uttsäta barnen för så lite parfymer som möjligt.

• Selfish Geene
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-14 11:28:33 följande:
    Som babyolja menar du?
    mmm, nypressad baby-olja
  • Eira78

Nej, skulle verkligen inte använda det. Helt sjukt ju. Ska ha barn snart och tvättar alla kläder i oparfymerat tvättmedel så det inte ska finnas några onödiga kemikalier.

Svar på tråden Skulle ni kunna använda bebisparfym på er bebis?