Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Idaho

Gravid trots spiral?!

Hej på er!
    Jag har haft kopparspiral sedan 4 månader tillbaka, har blödit mer vid mens och något längre.
    Jag hade ägglossning i måndags och i samband med den blödde det lite lite. Detta har aldrig hänt förrut. Har molande värk nedtill i magen nu, har pågått sen dess.

Vad är detta?
    Kan man bli gravid trots spiral?

• Svar på tråden Gravid trots spiral?!
  • Callisto79

När min kompis skulle ta ut sin spiral, för att försöka skaffa en liten, så var hon redan gravid i v 5. Hon blev ganska så överraskad, men glad!

• Mistress

Min mammas kompis belv med barn tre gånger med spiral (man kan ju undra varför hon trodde att den skulle funka efter den första gången).

• MammaTill100628

Hejsan, jag har spiral men fått ont i bröstvårtorna, kan de va en graviditet ? HJÄLP!!!

• neleh

hej jag har åxå kopparspiral och är lite fundersam på om allt är ok. fick en mensliknande blödning som varade i fem dagar, men den kom bara 6 dagar efter äl. och jag brukar vara väldigt regelbunden. o ja brukar alltid känna mensvärk strax innan mensen men nu började det bara tokrinna helt utan förvarning. egentliegn ska ja ha min mens nu o inte för en o en halv vecka sen. o jag har haft molvärk i flera dar nu o ibland känns d som mensen kommer o så springer man på toa men då har jag bara rätt kraftiga vita klibbiga flytningar. har haft min spiral i ett o ett halvt år o aldrig upplevt d här förut. givetvis blir man ju lite nojjig för graviditet. el att spiralen vandrat iväg, är det vanligt?

• telgebo
    Callisto79 skrev 2004-06-23 20:12:23 följande:
    När min kompis skulle ta ut sin spiral, för att försöka skaffa en liten, så var hon redan gravid i v 5. Hon blev ganska så överraskad, men glad!
    Hur fick hon reda på det för man gör ju oftast ingen vul undersökning i samband med spiral uttag.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • IsaqAni
    MammaTill100628 skrev 2011-02-26 11:23:51 följande:
    Hejsan, jag har spiral men fått ont i bröstvårtorna, kan de va en graviditet ? HJÄLP!!!
    Samma här..Haft ont i mina bröstvårtor nu i en vecka?
  • Sofia 117

Kanske inte riktigt på ämnet men vet någon hur pass stor risk det är för fosterskador om man blir gravid med spiral?
    Eller om man skulle mot förmodan varit gravid när man satte in den? Man kan ju ha blödningar trots att man är gravid och om man har varit oregelbunden från början kan det vara svårt att veta..

• Sweet life
    Sofia 117 skrev 2011-11-10 21:52:17 följande:
    Kanske inte riktigt på ämnet men vet någon hur pass stor risk det är för fosterskador om man blir gravid med spiral?
    Eller om man skulle mot förmodan varit gravid när man satte in den? Man kan ju ha blödningar trots att man är gravid och om man har varit oregelbunden från början kan det vara svårt att veta..
    Den här tråden är från 2004, tvekar på att nån svarar....

Men jag fick höra att det inte ska påverka nått. Jag vart gravid trots spiral och är i vecka 10 nu..
  • rosanattlinne1

känner ni av spiralen när ni spänner magmusklerna och klämmer lite på magen? och hur vet man om man kan vara gravid och vad gör man då?

• Thingsyouremeber

Hej godmorgon på er jag har en fråga är att jag har inte fått Min mens i denna månad sist min mens var det 18 Agusti och idag är det 25 september men jag har på mig trots spiral från förra året kan nån ger mig svar tack jag är så oroligt annarh kan jag ta ut min spiral om det kan blir Gravid tack för hand ja en bra lördag morgon ???? Mvh shakirah k

Svar på tråden Gravid trots spiral?!