• JellyBean

Hur lång tid tar det för dig att gå 1 mil?

Om du går i någorlunda rask takt. Inte springer eller drar fötterna efter dig..utan promenerar i ett ganska okej tempo. Hur lång tid tar det då för dig att gå en mil på ett ungefär?

=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-15 20:42
    Kan det stämma att jag går 1 mil på 1 h?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för dig att gå 1 mil?
  • ouiouioui

Eh, de flesta med "normal" kondis springer en mil på en timme eller lite därunder. Skulle inte tro att man går en mil på en timme...

• JellyBean
    ouiouioui skrev 2010-07-15 19:01:59 följande:
    Eh, de flesta med "normal" kondis springer en mil på en timme eller lite därunder. Skulle inte tro att man går en mil på en timme...
    Ja asså det är det jag är lte fundersam över...

Finns en slinga jag går. Det står att den är 2,5 km lång. ( Vet ej då om detta är 100% säkert och om jag följer rätt spår så att säga).
    Den går jag på ca 15 minuter i rask takt. 

Kan det då stämma att jag går 1 mil på 1 h?
  • Tant Green

Jag har 7 km till jobbet, dit går jag på 1 tim och 20 minuter (de få dagar jag kommer hemifrån så tidigt att jag har tid att promenera )

• sirisdotter

Hade sex kilometer till jobbet -  det tog mig alltid mer än en timme att gå den sträckan på asfalterad ganska slät gång- och cykelväg.

• Gunsan75

För mig skulle det nog ta 1,5 timme.

• ahlcec

50 minuter om jag är laddad, annars runt en timme.

Men jag har motionsgått i tusen hundra år, så det är en bit kaka för mig. Är man inte van vid att gå tar det såklart längre tid.

• Twilight

Min man brukar gå en mil flera gånger i veckan, det tar en timme

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • ahlcec

För er tvivlare: utan att motionsgå har jag en pace på ungefär 9 minuter per kilometer.
    När jag motionsgår har jag i genomsnitt 6,5 minuter per kilometer och springer jag hamnar jag på 5. Uppmätt med gps flera gånger, så det är inget hittepå eller gissning eller så. .-)

• ouiouioui

Ts skriver ju "någorlunda rask takt". Det tolkar iaf jag som en rask promenad men inte som en powerwalk eller liknande. Att man iofs *kan* gå snabbare tvivlar jag inte på men jag vet inte om det är svar på ts fråga. Jag uppfattade inte hennes inlägg som en fråga om vem som kan gå en mil på kortast tid....

• BIRKA

EN mil på en timme, det svarar till (typ köra bil 10 km tim) så kommer du en milDu skall alltså gå väldigt fort utan det minsta lilla pause.
    Dei tar mej ca.en timme att cyckla 10 km alt inclusive (vind,underlag stoppljus osv.
    men då cycklar jag i normal tempo, ingen stress men heller inte långsamt.
    Fler problemer mina små människobarn,??skriv till farmand.
    harald

• Aniiee
    BIRKA skrev 2015-09-14 23:16:54 följande:

EN mil på en timme, det svarar till (typ köra bil 10 km tim) så kommer du en milDu skall alltså gå väldigt fort utan det minsta lilla pause.
    Dei tar mej ca.en timme att cyckla 10 km alt inclusive (vind,underlag stoppljus osv.
    men då cycklar jag i normal tempo, ingen stress men heller inte långsamt.
    Fler problemer mina små människobarn,??skriv till farmand.
    harald

Grattis till veckans trådlyft =)
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • AlmW
    JellyBean skrev 2010-07-14 22:10:48 följande:

Om du går i någorlunda rask takt. Inte springer eller drar fötterna efter dig..utan promenerar i ett ganska okej tempo. Hur lång tid tar det då för dig att gå en mil på ett ungefär?

=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-15 20:42
    Kan det stämma att jag går 1 mil på 1 h?

Njae, låter väl snabbt eftersom många inte ens springer en mil på under 60 minuter. Cirka 80 minuter tar det för mig och jag går om alla jag ser som inte springer. 
Svar på tråden Hur lång tid tar det för dig att gå 1 mil?