Nyblivna mammor i Vallentuna
Har du som jag nyligen blivit mamma, bor i Vallentuna (med omnejd), är hemma själv om dagarna och saknar vänner att träffa för promenader, fika m.m.?
Jag är 23 år och har en dotter på ca 5 veckor.
Känner du igen dig?
Har du som jag nyligen blivit mamma, bor i Vallentuna (med omnejd), är hemma själv om dagarna och saknar vänner att träffa för promenader, fika m.m.?
Känner du igen dig?
Någon...?
Hallå!
Jag bor iofs Täby, och har 23 dagar kvar till Bf... Men ändå
Jag är också 23:)
Det är en liten pojke! Vad heter eran flicka? Gick allting bra med förlossningen? Jag börjar bli smått nervös...
Vilket fint namn!!!
Kan tänka mig det Har faktiskt inte funderat någonting, har hela tiden tänkt att dom på bb vet bäst, och kan ge mig råd
Men jag börjar anan att det kanske borde spekuleras lite i vad man vill?
Du då? vad för smärtlindring? Hur långt tid tog det? Berätta allt!!
Då tänker jag lite som du gör då! Jag har läst lite om smärtlindring, men det hur ska man veta vad som är bäst för en innan man vet vad som händer? Det är lite därför jag inte tänkt så mycket på det heller. Jag är mest rädd för att spricka en massa, tanken gör mig livrädd! Just nu undrar jag bara vad det är jag gett mig in på!!
Hur känns det nu efteråt? Har det läkt ordentligt? Det värsta med att vara gravid i slutskedet är ju att man får höra alla skräkhistorier! Folk som, i deras historier, klyvs på hälften av alla bristningar osv
Det där med förlossningsställningar har jag tänkt på iaf, och kommit fram till att jag absolut inte vill ligga ner,att stå upp, eller sitta som du säger, känns mest naturligt i och med tyngdlagen.
Hur blev det efteråt, fick du lilltjejen i din famn eller gav dom henne till din karl? Jag är så rädd att om man står upp mot sängen ex. att dom bara ska lägga honom helt ensam på sängen när han är ute? Både jag och sambon vill gärna att han får honom hos sig. Gud så mycket funderingar man har när man väl börjar tänka på det
Mys! Det låter ju som en riktigt fin och bra förlossning, i korta drag Jag tror att man dramatiserar lite väl mycket, just för att man inte vet hur det egentligen är! Måste erkänna att jag blev en gnutta lugnare nu
Födde du på Danderyd? Vi har valt det som första alternativ eftersom vi bor så himla nära. Kändes lokalerna bra, och personalen? Hur var det könsfördelat bland personalen? Det som bekymrar mig mest över hela förlossningsgrejen är att få en manlig bm. Av personliga skäl har jag väldigt svårt för det, och undra om du vet hur tillmötesgående dom är med det? Jag förstår ju självklart att om det BARA jobbar män den dagen finns det inte mycket att göra, men annars?
Jag läste här på familjeliv att Ds var fullt nu, och att dom flesta bliv vidareskickade.. Det kommer mycket ungar nu;) Mig spelar det inte så stor roll vart vi hamnar, bara vi får plats på något ställe är jag nöjd!
Nu ska jag lägga mig och vila ett tag, värmen tar knäcken på mig! Men jag lär ju återkomma med mer funderingar!
Har försökt prata med min syster men hon minns typ inget och så blev det akutsnitt på henne, så jag känner inte riktigt att jag får som svaren jag vill ha! det är tur att du är ganska nyförlöst
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50672726.html Här finns vi som bor i Vallentuna. De är några som är hemma med små barn. Välkomna!
Känner du igen dig?