• Skogsflickan

Lidls blöjor toujours=skit!!!

Åh vad förbannad man blir. Jag kommer aldrig mer kolla vad vissa grejer får för betyg längre!

Efter att ha läst på nätet att lidls blöjor minsann hade fått högt poäng för mjukhet/smidighet bla,bla,bla, så köpte jag ett litet paket tack o lov! Vad jag vart/är missnöjd med?

1. dom är setnhårda (hårdare o styvare blöjor får man leta efter eller jo huggies är lika hårda o skit de med).

2. Dom skulle vara torra (hålla huden torr) nja efter knappt en timme så är blöjan dyngsur o den blir som en hård jäkla boll fram.

3. det stog flexible waist (härmar pampers): yeah right!

4. vilken mjukhet som sagt??Dom är hårda o hemska! Jag köpte up&go varianten i lite större storlek till sonen men det verkar att toujours blöjor görs endast för anorektiker...

Nej aldrig mer! Hellre kvalite såsom pampers än kvantitet

• Svar på tråden Lidls blöjor toujours=skit!!!
  • pluvdo

Jag testade toujours och jag tyckte de var helt okej. Dock inte up and go, utan en sort för mindre bebisar.

• MammaHela

Jag älskar de blöjorna på min dotter. De sitter skitbra, de är mjuka och sköna och de suger upp hennes kiss kanonbra.

Plus att de är ett av få blöjor som hon faktiskt tål, i stort sett alla andra blöjor får hon stora brännsår av. Libero blöjorna är värst, efter 15 min har hon brännsår stora som enkronor. Skulle de sitta på längre än så, upp till en timme så har hon stora sår över hela blöjområdet =(

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Skogsflickan
    MammaHela skrev 2010-07-19 00:25:01 följande:
    Jag älskar de blöjorna på min dotter. De sitter skitbra, de är mjuka och sköna och de suger upp hennes kiss kanonbra.

Plus att de är ett av få blöjor som hon faktiskt tål, i stort sett alla andra blöjor får hon stora brännsår av. Libero blöjorna är värst, efter 15 min har hon brännsår stora som enkronor. Skulle de sitta på längre än så, upp till en timme så har hon stora sår över hela blöjområdet =(
    ja min blev jätteröd efter en liiiten kissning av dessa...
  • Skogsflickan
    pluvdo skrev 2010-07-19 00:20:34 följande:
    Jag testade toujours och jag tyckte de var helt okej. Dock inte up and go, utan en sort för mindre bebisar.
    Ja jag skulle ha vanliga jag med, men det var så varmt o trångt inne på den lidl butiken o massa folk så jag kollade bara vikten o tog en storlek större...Kanske är up&go hårdare?
  • SretnaJa

De funkar bra för min son också. Vi köpte dem som nödlösning när vi verkligen behövde blöja där och då och Lidl var det enda i närheten och vi var där för att handla annat. Så vi provade deras blöjor. Funkar helt okej. Lite hårdare blir de ju när han kissat.

Men pampers blir det igen nästa gång :) Pampers är bäst tycker vi. 

• Cecese

Det är dom bästa blöjor jag testat, är bättre än pampers och libero. Varje gång vi är över till sverige så bunkrar vi upp blöjor i mängder.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Skogsflickan

som ngn annan skrev i en tråd så känns dom som om man stoppat 120 tvättlappar mellan benen...Så kändes deras up&go i allafall

• TereseA

Tycker dem är skitbra.Större i formen än pampers.Förut var dem Lidl byxblöjor i annan form..var större då..nu är dem mer som pampers i formen...men fortfarande bra.Synd att dem inte finns i storpack.Väldigt irriterande.

Akiim är mitt liv 071004
  • Enensammamma

Dom är grymt bra =)

• Ruter7

Det är bara den vanliga modellen av Toujours som fått bra i test, INTE byxblöjorna!

• Sandrakim

Vi har nästan bara använt Toujours och tycker de är jättebra! Vi har använt både vanliga och byxblöjor. De är smala och sitter som en smäck på mina, för åldern, normalstora barn. Byxblöjan tycker vi är bättre än både Pampers och Libero som blir så "hängiga" när det är mycket kiss i.

• Yatzytjejen

Använder också toujours till min 6 månaders son. Tycker de fungerar bra. Dock kan jag hålla med om att de är små i storlekarna. Använder stl. 3, och han är 73 lång och väger 7,4 kg. Dock ska jag köpa en storlek större nästa gång, då jag tycker de känns lite små.

• Healing mamma

Skit bra blöja ....................Nalle på riktigt...

• HannaL

Har kört på de blöjerna sedan killen var liten, tycker de varit kanon. Är verkligen super nöjda :) Både de vanliga å nu även up&go, tänk så olika det kan vara :)

Svar på tråden Lidls blöjor toujours=skit!!!