• Anonym ((kinky?))

jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??

Jag har fått kontakt med min kusin som jag inte träffat sen jag var liten, vi är båda vuxna nu och båda över 25 år.

Vi är båda rätt kinky och har skojsnackat mycket sex några månader och efter ett tag blev det väldigt hett. Han kom över och vi skulle se film och äta gott men när natten kom så kunde vi inte hålla oss ifrån varandra och hjälp - det var det bästa sex jag haft. (jag är verkligen inte nybörjare). Han var otroligt omtänksam, såg mig djupt i ögonen och rörde varje del av hela min kropp så jag vaknade med "träningsvärk". Jag har aldrig haft någon som varit så , vad heter det, nära (?) mig förut. Jag menar då genom ögonkontakt, vi höll hand, och smekte varandra. Det slutade med en hel helg av sex och kramar och väldigt mycket kärlek.

Vi vet båda att detta inte kan komma ut eller att vi kan ha ett förhållande (fast det vill vi iofs inte), men vi vill gärna ses för mer heta träffar.

vad tycker ni och har någon varit i någon liknande situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:17
    VI SKA INTE SKAFFA BARN (JAG HAR REDAN), VI SKA INTE BLI IHOP. SKULLE JAG MOT AAAAAAAAAALLLLLLL FÖRMODAN BLI MED BARN SÅ BLIR DET ABORT. INTE FÖR ATT VI ÄR KUSINER UTAN FÖR JAG VILL INTE HA FLER BARN.

FÖR ÖVRIGT SÅ HAR VI INTE SETTS PÅ ÖVER 20 ÅR SÅ JAG KÄNNER MIG VERKLIGEN INTE NÄRA HONOM, UTAN KÄNNS MER SOM EN "FRÄMLING" JAG HAR SEX MED.
  • Svar på tråden jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??
  • Anonym (Sandra)
    OlleSQ skrev 2024-05-20 13:12:32 följande:

Den undersökta befolkningen i den studien är i Bradford, där pakistanier är en stor grupp nämligen 1/4 av invånarna. Den pakistanska gruppen är känd för kusingiften (även här i Sverige). Just det där jag skrev om i flera led... Skulle gissa att lejonparten av kusingiftena är just mellan människor i den pakistanska gruppen och att det då inte handlar om ett enstaka kusingifte utan det har skett i generationer. Rent genetiskt är de då inte längre att betraktas som kusiner...

Där det är barn är alltså farligare än en infektionsavdelning... ja då har jag uppenbarligen en farligare arbetsplats än du. Så det bevisar återigen inget mer än att vi är olika när det handlar om mottaglighet och hur vi reagerar på sjukdomar. Men du kanske har nått kusingifte i släkten som du inte berättat om än eller kanske tom ½syskon, för det är ju lagligt det också. :D

Oj du är rolig du .. Det ligger inte så bra till med läsförståelsen va? Jag menade såklart inte att man måste ha föräldrar som är släkt för att smittas av Covid. Min poäng var att jag fick det väldigt lindrigt trots att jag var höggravid ..
    Det är inte för att jag är någon supermänniska utan det är helt enkelt vanligast att få det hyfsat lindrigt i min ålder.

Men min vän fick tyvärr inte det eftersom hon lider av högt blodtryck och svår astma. Alla som lider av högt blodtryck och astma har inte föräldrar som är släkt men just i hennes fall är det stor chans att hon har drabbats av det på grund av att hennes föräldrar är släkt. Om bara en förälder hade burit på anlaget kanske hon hade sluppit det. Vad man än har som man inte vill föra vidare till sina barn har man större chans att inte föra vidare om man skaffar barn med någon man inte är nära släkt med. Även sånt som man själv inte har (t.ex någon missbildning) kan man bära på och skaffar man då barn med en annan person som bär på den genen drabbas barnet av det. Är du med nu? 
  • Anonym (Jonathan 83)

Mena inte man skulle skaffa barn finns kondom å p piller,, av alla slag,, men tillsammans får man va om man vill

• Miss Sunny
    Xenia skrev 2024-05-20 15:24:29 följande:
    Om det anses vara helt ok att ligga med sin kusin, så kommer det snart att anses vara helt ok att få barn med sin kusin också.

Så jag anser vi borde upprätthålla tabut mot sex med sin kusin.
    Normalt innanför Kungasläkter i flera hundra år.  
  • Anonym (Jonathan 83)

Men vad är fel skulle lätt bli tillsammans med min kusin,,om hon nu hade intresse för mig,, 
    Som hon nu inte har då,, vissa tycker det är ok,,
    Medand vissa inte,,, 

• Xenia
    Miss Sunny skrev 2024-05-20 21:28:18 följande:
    Normalt innanför Kungasläkter i flera hundra år.  
    Ja, vi vet ju hur det gått. T ex för släkten Habsburg och spanska kungahuset. Den siste kungen hade en massa sjukdomar och var dessutom steril. Eftersom han inte hade några arvingar utbröt sedan spanska tronföljdskriget.

Drottning Victoria gifte sig med sin egen kusin prins Albert. Sedan spred hon blödarsjuken till deras barn och flera kungahus, men jag vet inte om det berodde på släktskapen.

Hursomhelst är inte kungahusens inavel något föredöme.
  • OlleSQ
    Anonym (Sandra) skrev 2024-05-20 20:50:21 följande:
    Oj du är rolig du .. Det ligger inte så bra till med läsförståelsen va? Jag menade såklart inte att man måste ha föräldrar som är släkt för att smittas av Covid. Min poäng var att jag fick det väldigt lindrigt trots att jag var höggravid ..
    Det är inte för att jag är någon supermänniska utan det är helt enkelt vanligast att få det hyfsat lindrigt i min ålder.

Men min vän fick tyvärr inte det eftersom hon lider av högt blodtryck och svår astma. Alla som lider av högt blodtryck och astma har inte föräldrar som är släkt men just i hennes fall är det stor chans att hon har drabbats av det på grund av att hennes föräldrar är släkt. Om bara en förälder hade burit på anlaget kanske hon hade sluppit det. Vad man än har som man inte vill föra vidare till sina barn har man större chans att inte föra vidare om man skaffar barn med någon man inte är nära släkt med. Även sånt som man själv inte har (t.ex någon missbildning) kan man bära på och skaffar man då barn med en annan person som bär på den genen drabbas barnet av det. Är du med nu? 
    Om båda hennes föräldrar har det så är risken stor att hon får det alldeles oavsett om det är kusiner eller inte. Det är inte det att hennes föräldrar är kusiner som är det avgörande. Det kunde ha skett ändå och kusinernas föräldrar har ju skaffat barn med två olika individer och även dessa bör ha burit på de riskfaktorerna om båda kusinerna skall ha fått dubbla anlag så att det är garanterat att din kompis skall få det. Låter mer som att hon har ett ursprung i inavelsbyggd där det varit i flera generationer.

Sen är att vara höggravid inte nått som garanterar att man skall få covid och att det skall bli svår covid utan bara en riskfaktor. Precis som att vara äldre som jag är. Du har svårt för det där med statistik och risk. Det går inte att ta enstaka individer och göra slutledningar utifrån det.
  • Anonym (Sandra)
    OlleSQ skrev 2024-05-21 06:22:56 följande:
    Om båda hennes föräldrar har det så är risken stor att hon får det alldeles oavsett om det är kusiner eller inte. Det är inte det att hennes föräldrar är kusiner som är det avgörande. Det kunde ha skett ändå och kusinernas föräldrar har ju skaffat barn med två olika individer och även dessa bör ha burit på de riskfaktorerna om båda kusinerna skall ha fått dubbla anlag så att det är garanterat att din kompis skall få det. Låter mer som att hon har ett ursprung i inavelsbyggd där det varit i flera generationer.

Sen är att vara höggravid inte nått som garanterar att man skall få covid och att det skall bli svår covid utan bara en riskfaktor. Precis som att vara äldre som jag är. Du har svårt för det där med statistik och risk. Det går inte att ta enstaka individer och göra slutledningar utifrån det.

Men det är ju just det som är grejen. Två personer som inte är släkt KAN också båda bära på anlag för t.ex en viss sjukdom men är man släkt är det mycket större risk att båda bär på anlag för samma sjukdom. 

Jag har inte gjort några slutledningar utifrån en person utan det var ett exempel. Det finns massor av studier som visar att kusinäktenskap ökar risken för sjukdomar och missbildningar. Sen när du läser artiklar på engelska måste du tänka på att även syssling och längre ifrån kallas för cousin där, det är inte samma som kusin på svenska som betyder dina föräldrars syskonbarn. Av alla människor i världen förstår jag inte varför du måste ligga med och skaffa barn med just dina föräldrars syskonbarn? 

Och ok,  glöm att jag var höggravid, min poäng var att normalt i min ålder brukar man få det ganska lindrigt, gravid eller inte, precis som jag fick. Men min vän fick inte det , hon var nära att dö av det på grund av sina grundsjukdomar som hon kanske inte hade haft om hennes föräldrar inte hade varit släkt. I deras fall var det så att de inte visste om det när de träffades , oklart om de visste när de skaffade barn.

Är såklart glad att hon finns och att just hon är hon , hon är en av mina bästa vänner och gudmor till min son.. Men jag tycker att det är fel mot barnen att skaffa barn med sin kusin eftersom det kan orsaka så mycket lidande. OBS! Kan , det är inte garanterat att barnet får sjukdomar eller missbildningar men det ökar risken 

• Anonym (Jessica)

Äckligt. Min kusin ville också ligga med mig, jag slängde ut honom. Tydligen kan man inte ens umgås md honom utan att han trodde Något.

• Anonym (Jessica)
    Bedhead skrev 2010-07-22 21:27:21 följande:

Det är lagligt och på alla sätt helt ok att ligga med, gifta sig och bilda familj kusiner emellan. Punkt.

Gör du det då. Usch 
  • Anonym (Jessica)

Kul när den ska visa släkten, jaha hoppsan det var ju samma släkt

• OlleSQ
    Anonym (Sandra) skrev 2024-05-21 09:48:51 följande:

Men det är ju just det som är grejen. Två personer som inte är släkt KAN också båda bära på anlag för t.ex en viss sjukdom men är man släkt är det mycket större risk att båda bär på anlag för samma sjukdom. 

Jag har inte gjort några slutledningar utifrån en person utan det var ett exempel. Det finns massor av studier som visar att kusinäktenskap ökar risken för sjukdomar och missbildningar. Sen när du läser artiklar på engelska måste du tänka på att även syssling och längre ifrån kallas för cousin där, det är inte samma som kusin på svenska som betyder dina föräldrars syskonbarn. Av alla människor i världen förstår jag inte varför du måste ligga med och skaffa barn med just dina föräldrars syskonbarn? 

Och ok,  glöm att jag var höggravid, min poäng var att normalt i min ålder brukar man få det ganska lindrigt, gravid eller inte, precis som jag fick. Men min vän fick inte det , hon var nära att dö av det på grund av sina grundsjukdomar som hon kanske inte hade haft om hennes föräldrar inte hade varit släkt. I deras fall var det så att de inte visste om det när de träffades , oklart om de visste när de skaffade barn.

Är såklart glad att hon finns och att just hon är hon , hon är en av mina bästa vänner och gudmor till min son.. Men jag tycker att det är fel mot barnen att skaffa barn med sin kusin eftersom det kan orsaka så mycket lidande. OBS! Kan , det är inte garanterat att barnet får sjukdomar eller missbildningar men det ökar risken 

Forskar man även på engelska så skiljer man på first, second och third cousins speciellt om man studerar just det och även den som jag länkade till som visar att bryllingar = third cousins är det mest optimala och då har man inte valt en liten grupp utan ett helt lands befolkning och kollat under 165 års tid och det mesta av den tiden var innan penicilin och annan modern sjukvård och medicin.

Ett enstaka kusingifte i en familj är inget problem vilket den studien som jag länkade till oxå visade.

Den du länkat till visar en fördubbling vilket är samma risk som en 40årig mamma gentemot en 30årig (dvs inte ens en som är ung på riktigt) har för att få ett barn med tex downs syndrom men då handlar det om en grupp där kusingifte (inte second eller third) för sånt skiljer man på om man forskar är vanligt i flera led.

När det gäller tex Habsburgarna så gifte dom sig ännu närmare. Karl II pappa var gift med sin systerdotter. Hans föräldrar var sysslingar. Där pappans föräldrar återigen var farbror/systerdotter och den systerdotterns föräldrar var kusiner.

Systerdotterns mamma var gift med sin kusin, systerdotterns pappas föräldrar var kusiner och dessa i sin tur där pappan hade deras specialité farbror/systerdotter som föräldrar och mamman hade kusiner.

Karl II hade alltså förfäder där det fanns 3 fall av farbror/systerdotter äktenskap ännu fler fall av kusingiften och ett enstaka fall av sysslingäktenskap och då har jag bara tagit med de närmaste släktskapen för tittar man på släkträdet så kan de förutom att vara tex kusiner så kan de oxå vara bryllingar om man följer en annan linje. Följer man släktträdet så kommer man tillbaka till samma förfäder på 11 olika sätt bara 200 år tidigare.

• Xenia

Bara för att något inte är olagligt betyder det inte att det är lämpligt. Är det så ni resonerar, allt som inte är förbjudet i lag är ok? F ö så pågår en utredning om att förbjuda kusinäktenskap

TS och hennes kusin föredrar att vara kk och inte ha ett vanligt förhållande. De vill nämligen hålla det hemligt, varför hemligt om det är helt okontroversiellt? Antar att deras föräldrar och övriga släkten inte skulle gilla det.

Men vad gör jag inne på sexforum? Förvånad  Det är ju klart att här vimlar av folk som tycker att sex är det viktigaste av allt och går före förnuft, moral, respekt för släkten etc. Men jag hamnade här pga av att jag klickade på det senaste.

• Anonym (Sandra)
    OlleSQ skrev 2024-05-21 11:23:57 följande:

Forskar man även på engelska så skiljer man på first, second och third cousins speciellt om man studerar just det och även den som jag länkade till som visar att bryllingar = third cousins är det mest optimala och då har man inte valt en liten grupp utan ett helt lands befolkning och kollat under 165 års tid och det mesta av den tiden var innan penicilin och annan modern sjukvård och medicin.

Ett enstaka kusingifte i en familj är inget problem vilket den studien som jag länkade till oxå visade.

Den du länkat till visar en fördubbling vilket är samma risk som en 40årig mamma gentemot en 30årig (dvs inte ens en som är ung på riktigt) har för att få ett barn med tex downs syndrom men då handlar det om en grupp där kusingifte (inte second eller third) för sånt skiljer man på om man forskar är vanligt i flera led.

När det gäller tex Habsburgarna så gifte dom sig ännu närmare. Karl II pappa var gift med sin systerdotter. Hans föräldrar var sysslingar. Där pappans föräldrar återigen var farbror/systerdotter och den systerdotterns föräldrar var kusiner.

Systerdotterns mamma var gift med sin kusin, systerdotterns pappas föräldrar var kusiner och dessa i sin tur där pappan hade deras specialité farbror/systerdotter som föräldrar och mamman hade kusiner.

Karl II hade alltså förfäder där det fanns 3 fall av farbror/systerdotter äktenskap ännu fler fall av kusingiften och ett enstaka fall av sysslingäktenskap och då har jag bara tagit med de närmaste släktskapen för tittar man på släkträdet så kan de förutom att vara tex kusiner så kan de oxå vara bryllingar om man följer en annan linje. Följer man släktträdet så kommer man tillbaka till samma förfäder på 11 olika sätt bara 200 år tidigare.

Igen , att jämföra med äldre kvinnor som får barn är äpplen och päron .. Downs syndrom kan man göra tester för att ta reda på om barnet har och isåfall välja om man vill behålla eller inte. Och om du nu är emot att äldre kvinnor skaffar barn , hur tycker du vi ska förhindra det? Tvångssterilisering när man fyller 35 eller 40? Oavsett om du gillar det eller inte kommer kvinnor som är 35+ och 40+ skaffa barn eftersom de flesta kvinnor kan få barn tills de är i 45-årsåldern. Så har det alltid varit , fler kvinnor som var 40+ fick barn på 1800-talet än nu. 

Kusingifte däremot är förbjudet i många länder och det kanske kommer att bli förbjudet här också .. Det är tabu av en anledning. Så som sagt, passa på medan det fortfarande är lagligt. Men om du skaffar barn med din kusin, vem säger att dina barn inte kommer göra samma sak? Och dina barnbarn? Då blir det flera generationer. För om det är accepterat i er familj eller era kretsar eller er lilla by eller vad det nu är  finns det inget som säger att det bara blir du och din kusin. Så blir det kanske ditt barnbarnsbarn som inte kan gå eller prata eller få egna barn ;)

• OlleSQ
    Xenia skrev 2024-05-21 12:29:42 följande:

Bara för att något inte är olagligt betyder det inte att det är lämpligt. Är det så ni resonerar, allt som inte är förbjudet i lag är ok? F ö så pågår en utredning om att förbjuda kusinäktenskap

TS och hennes kusin föredrar att vara kk och inte ha ett vanligt förhållande. De vill nämligen hålla det hemligt, varför hemligt om det är helt okontroversiellt? Antar att deras föräldrar och övriga släkten inte skulle gilla det.

Men vad gör jag inne på sexforum? Förvånad  Det är ju klart att här vimlar av folk som tycker att sex är det viktigaste av allt och går före förnuft, moral, respekt för släkten etc. Men jag hamnade här pga av att jag klickade på det senaste.

För att det sociala stigmat är högt inte för att det är ett problem egentligen om det sker en gång i en familj. Däremot är det ett problem om det sker upprepat som tex i den pakistanska gruppen som undersöktes i det Sandra länkade till och att vi idag har samma typer av invandrade grupper där det förekommer i flera led i Sverige är också orsaken till varför det finns förslag på förbud.

Läser man den undersökning som har gjorts på hela den Isländska befolkningen under en tid av 165 år så det handlar om många generationer som jag länkat till så finns inte det sammanbandet. Det man däremot kunde visa var att de som var bryllingar var det optimala för de fick fler barn som levde till vuxen ålder och som i sin tur fick fler barn än andra varianter så som inte alls släkt.

Det finns många sociala stigmor, du kan tex pröva att gå ut med en SD-tischa på krogarna runt Nytorget på Söder och se hur lyckat det är. Och nej det är inget jag tänker pröva precis som jag inte tänker knulla nån kusin (det alldeles oavsett hur många ggr Sandra skriver "Så som sagt, passa på medan det fortfarande är lagligt")

• Anonym (Anci)

Om ni inte tänker skaffa barn är det väl inga problem. Ha skönt o kul.

Svar på tråden jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??