ALLIEVERDO skrev 2010-12-25 19:48:30 följande:
Jag fick mitt första barn 30aug och gick upp 36kg. Är ca 160cm och vägde innan mellan 52-56kg. Nu är det 17veckor sedan hon föddes och jag väger 69kg. Mår jättedåligt över detta då min mage är väldigt "hård" och gravid i 5e månaden än typ. Går inte dölja magen med "pöskläder" ens för den som sagt är rätt hård och inte "punkterad" dom endel beskriver som :). Blir så ledsen. I föräldragruppen va jag den enda med en sådan här mage. Endel pinnsmala, men det räknade jag inte med. Jag räknade dock med mjukare mage, så den skulle gått att dölja bättre iaf.
Jag snittades också förresten.
Vet inte varför min mage är så hård. Tog upp på efterkontrollen, men inget verkar veta nåt.
MItt avslag slutade ungefär vid v 8 och trodde mensen började igen några veckor efter det , men nu för ca 2-3veckor sedan började det igen och slutar inte. Är alltid extra mycket på morgonen. Hoppades att det kunde vara nåt med det så det kanske sjunker i magen snart..men vet inte..
Någon som vet nåt? orkar inte med det så här.. :(
Jag har skrivit tidigare, men ville bara svara litet på ditt inlägg. Jag förstår så väl att du känner dig ledsen, det gjorde jag med. Jag fick ju också kejsarsnitt och min mage putade ut LÄNGE (uppe ifrån revbenslutet, precis som när mna är gravid). Mer på kvällen än på morgonen. Min syster, som jag inte hade träffat på månader, frågade mig 11 månader efter att jag hade fött min son om jag var gravid igen, då vi hade kramats om och hon, antagligen, kände min stora mage. Det var även några andra som frågade om jag var gravid c:a 4 månader efter att jag hade fått min son. Det tog LÅNG tid innan "gravidmagen" försvann och tills att jag "bara" har den "degmage" jag har nu. MInst 18 månader skulle jag tro. Det gick litet successivt, men nu (när min son är 2 år och 2 månader) känner jag igen min mage "inuti" sedan ett tag tillbaka. dvs. jag känner hur jag kan engagera musklerna och hur magen plattas till om jag "suger in" magen (det gjorde den länge inte, hur jag än drog in så förändrades inte magen, vilket kändes väldigt underligt). Jag var vältränad innan jag fick barn och, absurt nog, verkar det som att mina muskler därför tog mer stryk av det stora kirurgiska ingrepp som ett kejsarsnitt innebär.
Jag känner dock ännu inte igen mig kropp alls, rent estetiskt. Det har varit oerhört svårt att bli av med mina dryga 10 extrakilon som jag har dragit på sedan jag fick barn (jag gick upp c:a 14 kg under graviditeten). Jag har t o m tagit sköldkörtelprov för att se om svårigheten att gå ner i vikt har handlat om någon rubbning i systemet. Men så var inte fallet. Så jag får helt enkelt inse, tror jag, att jag inte går ner i vikt lika lätt längre pga ökad ålder och minskad muskelmassa jämfört med tidigare. Nu är jag dock fast besluten att inte ge efter för "naturlagarna" och kommer att envisas med min träning och vara riktigt restriktiv med kosten. Det SKA gå helt enkelt. Och då menar jag inte att degmagen och de mjukare brösten kommer att försvinna - de kan jag leva med. Men jag vill se liiitet mer som mitt tidigare, vältränade, jag igen!
Ge inte upp - och om du är relativt ung har du all chans att kunna forma din figur via träning och kost, mycket snabbare än en 45-åring som jag. (46 år, förresten, jag fyllde ju igår

!). Lycka til.