Vad är din spontana tanke om personer under 20 år som skaffar barn?
Jag är lite nyfiken.
Jag är lite nyfiken.
Att de flesta råkat blivit oplanerat gravida antingen med eller utan skydd. Visst händer det äldre oxå :) Men tror nånstans att det inte är så vanligt att man planerat att skaffa barn under 20. Sen tror jag inte att en 18-19 årig mamma behöver vara en "sämre" mamma än en äldre, utan tror att de flesta säkert gör allt för sitt barn och för att vara en så bra och mogen förälder som möjligt. Däremot har jag svårt att föreställa mig att 16 åringar och yngre klarar av föräldraskapet på samma vis då de själva fortfarande är "barn" vare sig de själva vill se sig som barn eller inte.
Jag tror att personer under 20 kan vara fullt kapabla till att sköta sitt barns primära behov, såsom blöjbyten, trösta när barnet är ledsen. Gosa, leka med barnet, veta är barnet är hungrigt osv.
Problemet är väl att en person under 20 i många fall inte har förståelse för att ett barn är i behov av så mycket mer än det. Och heller inte vet hur man ska kunna ge det till ett barn.
Idioter. Är man 60 har man varken rätt till IVF eller att adoptera. Den rätten har man bara till strax över 40. Alltså lika länge som de flesta kvinnor är naturligt fertila.
Min spontana tanke är kul för dom! Hoppas att det går bra.
Det spelar ingen roll om man är 20 eller 30 år. Dom kan vara lika bra för det.. eller lika dåliga!
Åldern avgör inte om man blir en bra förälder!
Rör det sig ner mot 16 kan jag väl tänka att det inte va planrat och att det hade varit bra om man gått ut skolan först. Är man 18-19 och upp är man i mina ögon inte nån utmärkande ung förälder utan en förälder som vem som. Jag va 20 och ser inte att jag skiljer mig från någon som skaffat barn som 30.
Rör det sig ner mot 16 kan jag väl tänka att det inte va planrat och att det hade varit bra om man gått ut skolan först. Är man 18-19 och upp är man i mina ögon inte nån utmärkande ung förälder utan en förälder som vem som. Jag va 20 och ser inte att jag skiljer mig från någon som skaffat barn som 30.
Att de antagligen har lättare att föda än jag skulle.