• Buppis

Vad "kallar" ni era flickors underliv?

Har funderat lite på vad jag ska kalla min dotters ja som sagt underliv när det börjar komma på tal, känns lite skumt att säga vagina. Pojkars kallar jag snopp men har inte kommit på ngt för det motsatta. Va säger dom på dagis etc? Tacksam för lite tipsGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-26 18:18
    Oj va folk hade åsikter om detta! Efter att ha läst hela tråden så får det bli snippa. Det är jätte bra att dom har ett ord för detta på dagis/förskolan, jag vill ju inte att hon ska bli missförstådd eller retad pga av ett annat ordval! Ni som tycker anorlunda får diskutera vidare. Tack för hjälpen

• Svar på tråden Vad "kallar" ni era flickors underliv?
  • mamma till tre busungar
    Pejgan skrev 2010-12-30 15:12:57 följande:
    ...men ni namnger snoppen? Vad är eg. skillnaden?
    Håller med! Vad kallar man då flickans kön när man talar med henne? Det är superviktigt att flickor har namn på sitt kön!
  • mamma till tre busungar
    Pigeon skrev 2010-08-02 13:03:10 följande:
    Både snopp och springa kallades kissen hos oss, och det tycker inte jag förringar alls. För det är ändå bara i barndomen den sortens ord används, och då ÄR kissa det man använder dem till.
    Inte bara! Redan små barn tar på sig själva för att det är skönt.
  • NoKnock Angleton
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-30 15:15:01 följande:
    Håller med! Vad kallar man då flickans kön när man talar med henne? Det är superviktigt att flickor har namn på sitt kön!
    jag tror att de säger "den där" det låter nästan så på personen som skriver inlägg. För det är ju så, flickor behöver inte pga rådande normer ens ha ett namn på sitt kön utan så länge de finns där för att föda barn och tillfredställa mannen så är allt som det ska. Kräks
  • Bambusa

min dotter döpte sin själv när hon var strax över ett år, när hon låg på skötbordet naken sa hon iss-an (kiss-an) och tog sig där.. så nu är de kiss-an.. vilket känns helt okej..

• alvaereva
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-30 14:29:10 följande:
    Våffla? Kallar du din egen det också? Vad använder du våffeljärnet hemma till egentligen?
    Japp, vi säger våffla när vi vill vara lite roliga
    Våffeljärnet står ihop med mackjärnet och används en gång om året.

Dessutom tror jag att vårt barn är såpass intelligent att hon förstår att vissa saker kan heta olika, att ett ord kan ha  flera betydelser och att även förstå vad man säger hemma och på andra ställen.
  • moi01

Snippa skulle jag säga men använd inte framstjärt för allt i världen flickor har inte en stjärt där framme de har en fin och vacker snippa inte en stjärt rumpan kan man kalla för stjärt men inte snippan absolut inte, jag tror alla "tanter" (kvinnor,flickor) på dagis förstår vad snippa är

• moi01

Snippa skulle jag säga men använd inte framstjärt för allt i världen flickor har inte en stjärt där framme de har en fin och vacker snippa inte en stjärt rumpan kan man kalla för stjärt men inte snippan absolut inte, jag tror alla "tanter" (kvinnor,flickor) på dagis förstår vad snippa är

• moi01

• moi01

• fluu
    moi01 skrev 2018-05-29 21:51:15 följande:
    Vad får dig att googla upp flera många år gamla trådar om barns underliv?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • moi01
    fluu skrev 2018-05-30 00:50:23 följande:

Vad får dig att googla upp flera många år gamla trådar om barns underliv?

Jaa nog har du också googlat upp denna tråd ifall du har läst mitt meddelande så vad fick dig att googla upp detta gamla tråden ;D
  • Iowhannah
    moi01 skrev 2018-05-30 22:00:47 följande:

Jaa nog har du också googlat upp denna tråd ifall du har läst mitt meddelande så vad fick dig att googla upp detta gamla tråden ;D

När någon skriver i en tråd så hamnar den automatisk högst upp, så fluu behövde knappast anstränga sig lika mycket som du.
  • fluu
    moi01 skrev 2018-05-30 22:00:47 följande:

Öh, skriver någon i en tråd hamnar den under "senaste inläggen", där du i tät följd skrivit i flera urgamla trådar om barns underliv och underkläder..... Min fråga kvarstår.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad "kallar" ni era flickors underliv?