• Jesper198

Relations problem - RÅD SÖKES

Jag och min partner har sedan 10 månader haft det tungt. Började med rykten om att jag flörtade med andra, vilket bara växte till otrohets anklagelser och att hon inte litar på mig alls. Vissa misstag från min sida som att oavsiktligt men klumpigt gick in då hennes kompis bytte om hemma hos oss (Öppen dörr, men klumpigt då jag om jag tänkt innan jag agerade visste att de var där inne..)  gjorde allt värre såklart..

Jag tog dessa anklagelser hårt och avvisade dem fort- Då jag inte har haft tanken på att vara otrogen då jag itne skulle kunna utsätta henne för detta, och älskar henne enormt. Det resulterade i mycke bråk och inte mycket vettiga disskutioner.

Min flickvänn har anklagat mig för att vara otrogen med alla tjejer från skolan som jag nämnt hemma, hon ifråga sätter varför jag duschar eller rakar mig innan skolan, varför jag väljer att ta på mig jeans eller lite finare kläder än mjukisbyxor till skolan, hon ifrågasätter om jag haft någon kontakt med någon från skolan... Fått rensa facebook vänner listan som nu utan några undantag bara innehåller killar..

Vi kan inte se på tv när det är naket då hon tycker de är fel att jag ser på andra, vilket gör att jag knappt törs se på tv längre för rädslan över vad som kan dyka upp där..

Jag tror att mycket ligger i min flickvänns förflutna som gett henne enormt dåligt självförtroende, då hon blivit extremt dåligt behandlad av en kille samt haft flera killar som varit otrogen.

Hur kan jag/Vi bygga upp hennes självförtroende? Vad ska vi/Jag göra för att klara av detta?

• Svar på tråden Relations problem - RÅD SÖKES
  • Lena

parterapi och terapi på egen hand för henne. Hon måste se att det är hon som har problem som går ut över er och inte tvärt om.

• KvonB

hej!
    jag tycker det låter som om hon är osäker på sig själv. Om man inte själv är tillfreds med sitt liv, så är det lätt att bli destruktiv och överanalysera situationer och bli lite "paranoid".
     vad som har hänt henne kanske bara hon själv kan lösa. Men snälla, du får inte glömma att du måste leva ditt liv, du får inte stänga ute alla andra bara för att göra henne till lags, utan försök förklara för henne att jorden består av lika mycket män som kvinnor, och så fort du går ut genom dörren, till skolan ex, så kommer du stöta på båda könen. Det är ju ett rent faktum..

Och det är jättebra att bekräfta henne, men var inte mjäkig! Acceptera inte att hon tror att du har fuffens för dig. Ta med henne ibland om du ska ut, träffa mycket folk ihop och gör saker tillsammans. Delade upplevelser kanske att hon känner sig mer delaktig i ditt liv? Få henne att förstå att du inte kan ta bort vänner från ex facebook enbart för att hon tror att du har något ihop med denna.. Genom att göra så, så bekräftar du på ett sätt hennes misstankar, då tror hon att hennes misstankar var befogade..

Lycka till:)

• dumleklubben

Om det var ombytta roller och en man var såhär kontrollerande gentemot sin flickvän skulle alla förkasta det. Nu ska det såklart daltas med tjejen. Inget i hennes beteende är okej. Säg åt henne att träffa en kurator och ha nolltolerans mot dessa sjuka anklagelser.

• Agnes85
    Jesper198 skrev 2010-07-27 02:35:24 följande:
    Jag och min partner har sedan 10 månader haft det tungt. Började med rykten om att jag flörtade med andra, vilket bara växte till otrohets anklagelser och att hon inte litar på mig alls. Vissa misstag från min sida som att oavsiktligt men klumpigt gick in då hennes kompis bytte om hemma hos oss (Öppen dörr, men klumpigt då jag om jag tänkt innan jag agerade visste att de var där inne..)  gjorde allt värre såklart..

Jag tog dessa anklagelser hårt och avvisade dem fort- Då jag inte har haft tanken på att vara otrogen då jag itne skulle kunna utsätta henne för detta, och älskar henne enormt. Det resulterade i mycke bråk och inte mycket vettiga disskutioner.

Min flickvänn har anklagat mig för att vara otrogen med alla tjejer från skolan som jag nämnt hemma, hon ifråga sätter varför jag duschar eller rakar mig innan skolan, varför jag väljer att ta på mig jeans eller lite finare kläder än mjukisbyxor till skolan, hon ifrågasätter om jag haft någon kontakt med någon från skolan... Fått rensa facebook vänner listan som nu utan några undantag bara innehåller killar..

Vi kan inte se på tv när det är naket då hon tycker de är fel att jag ser på andra, vilket gör att jag knappt törs se på tv längre för rädslan över vad som kan dyka upp där..

Jag tror att mycket ligger i min flickvänns förflutna som gett henne enormt dåligt självförtroende, då hon blivit extremt dåligt behandlad av en kille samt haft flera killar som varit otrogen.

Hur kan jag/Vi bygga upp hennes självförtroende? Vad ska vi/Jag göra för att klara av detta?
    Jesper - jag vet inte hur gamla ni är eller hur länge är ni tillsammans....   Men man kan inte leva ihop utan att lita på varandra.... vara misstänktsam gör att var och en mår dåligt och gå BLIR ALDRIG BÄTTRE.....  Jag har samma problem med kille som jag är ihop nu 5 månader... Han har två tjej vänner men jag misstänker att han har någonting mer med de... det gör mig gallen... Men jag tycker om honom och lägger min svartsjuka åt sidan DÅ jag vet att det leder till att jag kan sabba allt för oss. 
    Prata med henne. Hon måste förstå att du kan ha tjej kompisar och kla sig fint till skolan.... Det är helt normalt Jag gillar när min kille ser bra ut och att hans tjej kompisar vet att han ÄR MIN    
    Kram på Er och håler tummar för att det ordnar sig
  • liiine89

Försök prata med henne, bjud ut henne på middag och berätta hur mycket hon betyder för dig och att du älskar henne. Och säg att förhållande kan inte fungera utan tillit och du vill verkligen vara med henne, men om hon inte inser hur jobbigt och påfrestande detta kan vara för dig så är hon lite självisk.

Hon kan heller inte ta alla killar under ett streck! Jag själv har varit ihop med en kille som jag misstänker var otrogen mot mig då han var som han var.. Och i början av mitt nya förhållande så mådde jag dåligt över det gamla förhållandet, och det blev att jag var otrogen 1månad efter jag hade blivit tsm med min nya kille...

Mådde skit och var riktigt ledsen!! Som tur var så förlät han mig och vi har varit ihop i över 4år, och ingen utav oss har någonsin sårat varandra på det sättet eller på något annat sätt. Vi gifte oss även i december. :)

Om jag inte hade kunnat prata med min make som jag kan så hade det nog inte funkat mellan oss... Man måste alltså kunna prata med varandra. Bägge två i ett förhållande måste trivas, både ge och ta liksom..

Försök som sagt prata med henne lugnt och få henne förstå.

Svar på tråden Relations problem - RÅD SÖKES