rätt eller fel att sätta ett gravt handikappat barn till världen?
vad tycker ni? äer det rätt att medvetet sätta ett gravt handikappat barn till världen?
vad tycker ni? äer det rätt att medvetet sätta ett gravt handikappat barn till världen?
Min fråga vill jag tydliggöra är just en fråga för jag vill höra hur ni tänker. ni kan inte beskylla mig för mina tankar. har nämligen inte uttryckt dom. men det kommer......
fel fel fel.
vadå fel fel fel.explain
sätta en efterbliven till världen som inte har chans att få allt som alla normala får tycker jag bara är vidrigt och elakt mot individen.
Oj, vilken svår fråga. Tror faktiskt jag vet för lite om grava handikapp för att kunna svara. Jag har väldigt svårt att avgöra var gränsen går för att det positiva med ett liv överväger det negativa om du förstår vad jag menar. Min spontana tanke är att jag skulle ha svårt att göra en abort om jag fick veta att det barn jag har i magen vore gravt handikappat. Samtidigt skulle jag nog behöva sätta mig in i just den typ av skada det gällde och liksom överväga vilka möjligheter barnet i fråga skulle ha till ett värdigt och bra liv. Hoppas jag aldrig blir tvungen att fatta ett sådant beslut oavsett vad det skulle bli.
Jag tycker det är fruktansvärt om man är medveten omdetta och har chans att göra abort och inte väljer en abort.
Skillnad om man inte visste om det och det är försent med abort. Att välja bort ett gravt hadikappat barn är att rädda dens liv och sitt eget. att födas till ett liv utan liv är inget liv. Det finns sånna som kan leva med sina olika handikapp och mår toppen. Det är det mest underbara som finns och man får nästan tårar av lycka när man ser dom. men att se sånna som inte kan röra sig inte höra inte se och sitter som paket. nej det är fruktansvärt hjärtskärande. och visste man då om detta innan och kunnat gjort något åt det. Vafrör gör man inte det? det är egoistiskt enligt mig. Det finns människor som skaffar djur som blir sjuka och måste avlidas fast dom skulle gjort vad som helst för att djuret skulle få överleva. men man vill inte att någon varesig djur eller människa ska få lida.
Jag anser att det är fel. Men om jag motiverar varför så kommer jag få påhopp så jag skippar det.
Efterbliven? avliva?
Finns många former av rubbningar uppenbarligen