• EllaAnette

RUL i Helsingborg

Halloj
    Är det någon som varit på RUL i Helsingborg och där träffat Cecilia Onell? Hur är hon?

Vi ska dit den 19 augusti och lääängtar!

• Svar på tråden RUL i Helsingborg
  • Purlan

Ganska tidig inskrivning, går in i v 10 imorgon. Var mysigt med inskrivning, hade med sambo och resultatet från förra gången

Ser fram emot RUL så att man får se att det verkligen finns något där

Extra hjärtkontroll, finns det problem i släkten eller hur kan det komma sig? Hoppas allt ser bra ut iaf!!!

• EllaAnette
    Purlan skrev 2010-08-03 14:09:49 följande:
    Ganska tidig inskrivning, går in i v 10 imorgon. Var mysigt med inskrivning, hade med sambo och resultatet från förra gången

Ser fram emot RUL så att man får se att det verkligen finns något där

Extra hjärtkontroll, finns det problem i släkten eller hur kan det komma sig? Hoppas allt ser bra ut iaf!!!
    Oki, vi hade inskrivning i v 12 och hälsosamtal i v 10 (vilket var ganska meningslöst enligt mig...)

Visst ser man framemot RUL, veckorna innan man börjar känna av bebisen i magen är långa och man kan lätt få för sig att allt inte står rätt till eller att man bara inbillat sig att man är gravid, hur fånigt det än låter. Magen växer ju trots allt och kan ju inte bara vara för att man äter som vanligt...

Finns eller har funnits. Min bror föddes med ett ovanligt hjärtfel där bl a aorta gick genom flera organ och in fel i hjärtat. Det sas då, 1976, att det kan vara genetiskt och att kommande barn i familjen kan vara drabbade...ännu har det dock inte varit så och hoppas att det får fortsätta vara så!
  • Purlan
    EllaAnette skrev 2010-08-03 15:35:43 följande:
    Oki, vi hade inskrivning i v 12 och hälsosamtal i v 10 (vilket var ganska meningslöst enligt mig...)

Visst ser man framemot RUL, veckorna innan man börjar känna av bebisen i magen är långa och man kan lätt få för sig att allt inte står rätt till eller att man bara inbillat sig att man är gravid, hur fånigt det än låter. Magen växer ju trots allt och kan ju inte bara vara för att man äter som vanligt...

Finns eller har funnits. Min bror föddes med ett ovanligt hjärtfel där bl a aorta gick genom flera organ och in fel i hjärtat. Det sas då, 1976, att det kan vara genetiskt och att kommande barn i familjen kan vara drabbade...ännu har det dock inte varit så och hoppas att det får fortsätta vara så!
    Okej, då är det säkert inga problem för er heller

Hoppade över hälsosamtalet denna gång, var bara två år sedan jag var gravid sist så det kändes lite meningslöst...(och var det redan första gången, precis som du säger
  • Nafi83

Cecilia var kanon. Lite för mjuk för min smak (jag har lite svårt för när det blir alltför puttinuttigt) men hon var duktig på det hon gjorde och förklarade bra. Lugn och sansad så du, TS, kan vara lugn. :) Ett tips till er som ska på RUL så småningom är att ringa och byta BM om ni får en kallelse till Ewy. När vi fick tid första gången fick vi till Ewy och då ringde jag (efter att ha blivit varnad för henne) och sa att jag ville komma till någon annan. Receptionisten ifrågasatte inte alls utan gav mig bara en annan tid.  

• EllaAnette
    Purlan skrev 2010-08-03 18:10:53 följande:
    Okej, då är det säkert inga problem för er heller

Hoppade över hälsosamtalet denna gång, var bara två år sedan jag var gravid sist så det kändes lite meningslöst...(och var det redan första gången, precis som du säger
    Hade jag bara vetat att det jag trodde var inskrivningen var ett hälsosamtal hade jag också avstått....var 5 år sen jag var gravid sist och då höll man inskrivning och hälsosamtal i ett, mkt bättre och mer givande. Dessutom vet man ju sen innan vad som gäller när man är gravid, vilka no no´s som finns och vad som rekomenderas....

Vilken barnmorskemottagning går ni till? För visst bor ni i Helsingborg, eller jag har kankse fel för mig...
  • EllaAnette
    Nafi83 skrev 2010-08-03 20:43:16 följande:
    Cecilia var kanon. Lite för mjuk för min smak (jag har lite svårt för när det blir alltför puttinuttigt) men hon var duktig på det hon gjorde och förklarade bra. Lugn och sansad så du, TS, kan vara lugn. :) Ett tips till er som ska på RUL så småningom är att ringa och byta BM om ni får en kallelse till Ewy. När vi fick tid första gången fick vi till Ewy och då ringde jag (efter att ha blivit varnad för henne) och sa att jag ville komma till någon annan. Receptionisten ifrågasatte inte alls utan gav mig bara en annan tid.  
    Ahhh perfekt, då känner jag mig lugn....nu håller vi bara tummarna för att allt står rätt till i magen också ;)
  • EllaAnette
    Purlan skrev 2010-08-04 09:52:19 följande:
    Går på Najaden hos Maud. Du då?
    På Najaden men hos Linda =)
  • EllaAnette
    Nafi83 skrev 2010-08-03 20:43:16 följande:
    Tyckte jättebra om Cecilia! Hon var jättenoggran med att berätta precis vad hon tittade på och att allt såg normalt ut. Behövde verkligen det efter en tid av jobbig nojja...
Svar på tråden RUL i Helsingborg