• EllaAnette

RUL i Helsingborg

Halloj
    Är det någon som varit på RUL i Helsingborg och där träffat Cecilia Onell? Hur är hon?

Vi ska dit den 19 augusti och lääängtar!

• Svar på tråden RUL i Helsingborg
  • Nafi83

Vi ska på ett andra RUL till henne på tisdag (3:e). Jag ska försöka komma ihåg att skriva vad jag tyckte efteråt! Generellt har jag bara hört positiva saker om alla i Helsingborg, förutom en som heter Ewy, som tydligen ska vara hemsk. 

• EllaAnette

Gör gärna det!!
    Ja jag har också bara hört gott om Helsingborg, med undantag av den där Ewy.....var lite nervös att vi skulle kallas till henne men så blev det som tur var inte =)

• Purlan

Haha, skrattade gott när jag läste detta och visade sambon som sitter bredvid i soffan. Vi hade Ewy vid två tillfällen sist jag var gravid, var på RUL både i v 16 och 19 för jag visste inte hur långt jag gått. Vi tyckte att hon nog behövde gå en liten charmkurs. Tråkigare människa får man ju leta efter...

Var sen på två tillväxt-UL efter v 30 och fick träffa två andra, men dessa minns jag inte vad de hette tyvärr.

• EllaAnette

*S* när så många säger samma sak om denna Ewy så måste det ju stämma...borde hon jobba med människor över huvudtaget?

• Purlan

Nej, hon hade nog passat i ett arkiv nånstans. Våra kompisar var på UL ungefär samtidigt som oss och träffades också henne...vi fick deras åsikt innan de visste vår och den var densamma

• EllaAnette

Glad att jag får gå till någonannan då, helt utan att ha träffat någon av dem tidigare... Det betyder massor att bli väl mottagen och behandlad fint när man ligger där med sin mage...

• Nafi83

Min barnmorska känner väl till denna Ewy och hon har sagt att INGEN av hennes patienter har varit nöjda när de varit hos Ewy. Vissa har till och med gått gråtandes därifrån. Tydligen ska hon vara oerhört kompetent så det är väl därför hon får vara kvar. Hon ska ha fått tillsägelser med det har uppenbarligen inte hjälpt. 

• EllaAnette
    Nafi83 skrev 2010-08-02 23:39:00 följande:
    Min barnmorska känner väl till denna Ewy och hon har sagt att INGEN av hennes patienter har varit nöjda när de varit hos Ewy. Vissa har till och med gått gråtandes därifrån. Tydligen ska hon vara oerhört kompetent så det är väl därför hon får vara kvar. Hon ska ha fått tillsägelser med det har uppenbarligen inte hjälpt. 
    Man kan ju vara kompetent och bra på det man gör men kan man inte hantera kontakten med människor tycker jag inte att det spelar någon roll hur kompetent man är....man måste ju ha empati och känsla för vad som är ok och läsa av situationer hela tiden...

Lycka till idag iaf!
  • Purlan

Var på inskrivning idag och min BM skulle skicka remiss till UL och jag bad då slippa Ewy denna gång. Hon hade hört talas om detta förr och sa att de påtalade det ofta men att hon inte visste varför inget hände.

• EllaAnette
    Purlan skrev 2010-08-03 09:38:40 följande:
    Var på inskrivning idag och min BM skulle skicka remiss till UL och jag bad då slippa Ewy denna gång. Hon hade hört talas om detta förr och sa att de påtalade det ofta men att hon inte visste varför inget hände.
    Ahhh vad mysigt med inskrivning =) vilken vecka är du i?

Vi ska på RUL nu om ett par veckor och sen har vi ett extra UL för hjärta m m i vecka 24 ungefär, hoppas slippa ewy den gången med!
Svar på tråden RUL i Helsingborg