slåss och får vredesutbrott flera gånger om dagen
Hej,
jag har en son som är 18 månader. Han slåss hela tiden så fort han itne får som han vill, gärna i ansiktet eller så sparkas han om han ligger brevid mig eller min sambo eller på skötbordet, ibland gör han en kombo av att slåss och sparkas.
Han får riktigt jobbiga vredesutbrott flera gånger om dagen och ställer sig och gallskriker så mkt han bara kan och det här har hållt på ett par veckor nu så det börjar ta lite på våra tålamod och det är svårt att veta hur vi ska handskas med det, det känns ju som att inget hjälper.
När han gallskriker så kan det vara från 2 min till 2 timmar, men oftast varar det mellan 15-45 min. Han kan prata hyfsat bra och om man inte förstår honom så kan man säga åt honom att han ska visa vad han vill göra eller vad han vill ha så gör han det utan problem, så det känns inte som att det är pga frustration som är följd av kommunikationssvårigheter. Vad kan man göra åt det här och hur ska vi handskas med dom här utbrotten? Framför allt så undrar jag hur vi ska handskas med att han slåss så mkt. Det har han gjort sen han har drygt 1 år och där känns det verkligen som att vi inte kommer nånstans med att säga nej man får inte slåss osv.