• Wavva

Hur mkt ersättning till 4, 5 månaders?

Hej hopp!

Ska iväg med katten ikväll och vid den tiden plutten gärna äter mycket.. (ammar) Vi har sådan tetra med NAN1, kan mannen ge grabben det ifall han är otröstlig? Jag är inte borta mer än 2h så egentligen går det ingen nöd på honom men han vill oftare ha mat på kvällen som sagt. Ger man hela förpackningen? Värma i vattenbad i flaska eller?

• Svar på tråden Hur mkt ersättning till 4, 5 månaders?
  • La Lola

Har ni inte provat ersättning innan du ska iväg?
    Vad gör ni om han inte vill ha det?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Mary Jo

Jo,nog kan han ge ersättning. Men vissa barn tar inte ersättning eller flaska när dom ammar(Har ni testat innan?) Barn äter ju olika,men när min dotter var så gammal åt hon mellan 165-230 ml ersättning.

Man häller upp i flaskan o värmer till rätt temp i micron. Inte med själva nappen på:)

• mammaforever

Vissa vägrar ersättning. Min son ratade det ända tills jag slutade amma. Sen kunde han dricka det, men undertiden jag ammade så gick det absolut inte med flaskan. Vid 5 månader så åt min kille 200 ml ersättning varje gång. Ibland mindre. 

• Wavva

Han tar flaska med bröstmjölk i, men jag ger han mat precis innan jag åker så det kommer inte gå någon nöd på honom och jag kommre vara tillbax inom 2h... det är bara ifall ifall han är super ledsen- då brukar bara mat hjälpa. Finns ju iofs bröstmjölk i frysen oxå kom jag på nu

• mammaforever
    Wavva skrev 2010-08-02 16:57:24 följande:
    Han tar flaska med bröstmjölk i, men jag ger han mat precis innan jag åker så det kommer inte gå någon nöd på honom och jag kommre vara tillbax inom 2h... det är bara ifall ifall han är super ledsen- då brukar bara mat hjälpa. Finns ju iofs bröstmjölk i frysen oxå kom jag på nu
    Kanske ska testa med ersättning först innan du åker iväg i alla fall. För det smakar ju lite annorlunda emot bröstmjölk så han kanske inte tycker om smaken. Kanske går bättre om du pumpar ut annars och sparar åt honom eller som du sa ta det som finns i frysen...
Svar på tråden Hur mkt ersättning till 4, 5 månaders?