Om ditt barn jätte- jättegärna vill klappa en för dig okänd hund vad säger du?
jag säger nej, okända hundar klappar vi inte.
jag säger nej, okända hundar klappar vi inte.
Nej, hundar har vi hemma. Man måste inte klappa hundar bara för att de ute och rastas. Jag anser att även hundar har integritet, och jag hälsar och tar inte i alla jag möter, och det ska även mina barn lära sej.
Menade att jag inte hälsar och vill bli tagen på av alla jag möter
jag har en 2½årig tjej som älskar djur och vi har själv en hund så hon brukar vilja försöka springa fram och klappa om hon ser någon men jag säger alltid att man inte får då man inte känner hunden för att den inte är som vår hund...
sedan om jag känner ägaren och pratar med den om det går bra osv är det en annan sak men aldrig en okänd...
har kompisar som blivit bitna av kända hundar med så...
sedan så är min dotter väldigt mycket försiktigare med andra hundar hon klappar än med vår vilket jag är glad för just att hon inte gör som med vår... (även fast vi försöker få henne att inte göra vissa saker med vår hund med..
Jag säger alltid till min son att man inte får gå fram till eller klappa hundar man inte känner. Man får stå en bit ifrån och titta.
Är lite tveksam till att gå fram även om hundägaren skulle säga att det var ok om det är en person jag inte känner, jag vet ju inget om vare sig hund eller ägare.
Säger nej, okända hundar kan bli rädda och förövrigt är två av barnen pälsallergiska.
Tyvärr finns det ju uidiotägare som låter hunden gå fram till barnen med oden den är så snäll. Att den är snäll hjälper inte mina barn att slippa få en allergisk reaktion.
Alt 3 för jag säger oftast nej. Ibland frågar jag ägaren om det är okej att mina barn får klappa.
Jag gillar inte hundar i allmänhet, mina barn får inte klappa hundar som dom inte känner, och jag säger ungefär så, nej man klappar inte hundar man inte känner.
Främmande hundar klappar vi inte, räcker med att barnen kan leka med vår hund hemma. Allt för ofta vet inte ägarna vad det är de har i kopplet....