• Anonym

Är det sant att kvinnor utvecklar nån sorts känslor efter sex ,oavsett sexpartner?

Hörde det här på fl.
    Att kvinnor är duktiga på att skaffa sig känslor för sin sexpartner trots one night stand eller dyl.
    Jag börjar nästan tro på detta.
    Karlar verkar ju inte utveckla detta...

Är själv typexempel på kvinna som inte gärna ligger en gång i rädsla att utveckla känslor.

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor utvecklar nån sorts känslor efter sex ,oavsett sexpartner?
  • Anonym (Beror på...)

Det beror nog på hur mycket man umgås.
    Skillnad på one night stand och en kk då man med en kk ses fler gånger. Jag hinner i alla fall inte få några djupare känslor för en one night stand.

På något vis blir det väl ändå lätt så att man med en kk pratar mer med varandra och vart efter tiden går så gör man kanske även andra saker än bara ses för ett glas vin och sex. 
    Och då djupnar troligen vänskapen och man får kanske en annan form av känslor för personen, men det behöver för den skull inte handla om kärlek.

Har nyligen avslutat en vänskap/kk relation där jag tröttnade på alla dubbla signaler. 
    Han ville vara kompis, men jag var med i hans framtidsplaner och han har bjudit med mig på familjeaktiviter osv. men han kunde inte definiera oss som ett par och slösa min tid på någon som inte vet vad han vill har jag ingen lust med då jag vill ha någon att dela livet med.

• Anonym (K)

Beror helt på. Jag känner antingen en sorts varma känslor eller äckel. Så inte neutralt.

• Anonym (Sant)
    Anonym (D) skrev 2023-02-03 20:32:05 följande:

Det är biologiskt att vi ska knyta an till den vi har sex med, oxytocin utsöndras osv. 

Inget konstigt alls utan naturligt. 

Ja det kan komplicera det hela om personen inte har några känslor från början. 
  • Anonym (Tigra)

Jag vet inte. Jag älskar en man, han vill aldrig bli tillsammans med mig. Pågått sen vi va unga. Men fortsatte ligga med honom sen fick han faktiskt känslor och vill nu faktiskt prova att äntligen bli tillsammans. Har alltid känt att han faktiskt visst har känslor, ögon kan inte ljuga. Däremot behöver man ju lyssna på vad någon säger. Så har aldrig tagit för givet att han skulle ändra sig, glad att han gjorde det. Ibland får man bara köra på, vara konsekvent och se om den andre följer efter. och ge det lite tid 

• ResanTillMelonia
    Anonym (Tigra) skrev 2025-02-18 08:36:21 följande:

Jag vet inte. Jag älskar en man, han vill aldrig bli tillsammans med mig. Pågått sen vi va unga. Men fortsatte ligga med honom sen fick han faktiskt känslor och vill nu faktiskt prova att äntligen bli tillsammans. Har alltid känt att han faktiskt visst har känslor, ögon kan inte ljuga. Däremot behöver man ju lyssna på vad någon säger. Så har aldrig tagit för givet att han skulle ändra sig, glad att han gjorde det. Ibland får man bara köra på, vara konsekvent och se om den andre följer efter. och ge det lite tid 

Haha, det är nog inte rätt väg att gå? generellt.

många män tror att alla kvinnor har mycket oxytocin och får kraftig utsöndring av t ex beröring. Kanske är det just de kvinnorna de har erfarenheter av, av uppenbara skäl. Men alla kvinnor får ju inre det.

lite som att män tror att alla kvinnor ständigt blir stampade på av badboys Lurade på sex. Gång på gång. Det stämmer ju inte. Det är inte sådana män som har visat intresse för mig i alla fall överhuvudtaget. Och varäfr skulle alla kvinnor göra det? Det är ett självdestruktivt beteende som vissa kvinnor har. Och det är absolut inte alls så män är generellt. de flesta är bara snälla.
  • Anonym (Tigra)
    ResanTillMelonia skrev 2025-02-18 09:08:28 följande:
    Haha, det är nog inte rätt väg att gå? generellt.

många män tror att alla kvinnor har mycket oxytocin och får kraftig utsöndring av t ex beröring. Kanske är det just de kvinnorna de har erfarenheter av, av uppenbara skäl. Men alla kvinnor får ju inre det.

lite som att män tror att alla kvinnor ständigt blir stampade på av badboys Lurade på sex. Gång på gång. Det stämmer ju inte. Det är inte sådana män som har visat intresse för mig i alla fall överhuvudtaget. Och varäfr skulle alla kvinnor göra det? Det är ett självdestruktivt beteende som vissa kvinnor har. Och det är absolut inte alls så män är generellt. de flesta är bara snälla.
    Jo men det känner man säkert av själv. Nä exakt, alla är inte likadana. För mig har det varit att jag i perioder bara haft honom för en sak och i perioder varit djupt olyckligt kär i honom. När jag fick avstånd från dessa känslor och backade lite kom han efter och det blev en bra balans. Jag fokuserade på annat än att vilja ha en relation till varje pris och nöjde mig med att träffa honom vilket hjälpte båda två, mig att lugna ned intensiva känslor och han att våga ta steget. Vare sig alla män eller alla kvinnor är likadana. 
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Tigra) skrev 2025-02-18 09:43:18 följande:
    Jo men det känner man säkert av själv. Nä exakt, alla är inte likadana. För mig har det varit att jag i perioder bara haft honom för en sak och i perioder varit djupt olyckligt kär i honom. När jag fick avstånd från dessa känslor och backade lite kom han efter och det blev en bra balans. Jag fokuserade på annat än att vilja ha en relation till varje pris och nöjde mig med att träffa honom vilket hjälpte båda två, mig att lugna ned intensiva känslor och han att våga ta steget. Vare sig alla män eller alla kvinnor är likadana. 
    Jag tycker det låter bra eller åtminstone OK. Men är ju inte säkert det löser sig så bra för alla och den andre bara vill ha sex och aldrig får känslor. Hur länge hade du fortsatt i det här om han aldrig blev intresserad för annat än sex?
  • Anonym (Tigra)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 11:41:05 följande:
    Jag tycker det låter bra eller åtminstone OK. Men är ju inte säkert det löser sig så bra för alla och den andre bara vill ha sex och aldrig får känslor. Hur länge hade du fortsatt i det här om han aldrig blev intresserad för annat än sex?
    Nej du har så rätt. Men tror du inte man känner det nånstans om verkligen inga känslor finns? Då självdör det ju. Alltså jag fick avbryta det och flytta för tyckte det var så jobbigt. Senare fick jag barn tidigt och sedan kom han tillbaka. Jag har ingen biologisk klocka att stressa över och har inget intresse av andra män vilket han visste så vi fortsatte bara. 
    Så antagligen så länge det kändes bra. Blev faktiskt förvånad när han började ta upp förhållandesnacket eftersom han inte alls är sån. Blev nästan stressad. 
  • Anonym (Pontus)

Då borde jag ha ett 70-tal kärlekskranka damer efter mig vid det här laget. Det har jag inte.

• Anonym (okänd)
    Anonym (Tigra) skrev 2025-02-18 15:12:48 följande:
    Nej du har så rätt. Men tror du inte man känner det nånstans om verkligen inga känslor finns? Då självdör det ju. Alltså jag fick avbryta det och flytta för tyckte det var så jobbigt. Senare fick jag barn tidigt och sedan kom han tillbaka. Jag har ingen biologisk klocka att stressa över och har inget intresse av andra män vilket han visste så vi fortsatte bara. 
    Så antagligen så länge det kändes bra. Blev faktiskt förvånad när han började ta upp förhållandesnacket eftersom han inte alls är sån. Blev nästan stressad. 
    Jo det kanske man gör, jag personligen är nog iallafall dålig på att läsa andra så tror jag. Men bra iallafall att ni får en chans nu till slut och hoppas att det håller
  • Anonym (Tigra)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 15:47:35 följande:
    Jo det kanske man gör, jag personligen är nog iallafall dålig på att läsa andra så tror jag. Men bra iallafall att ni får en chans nu till slut och hoppas att det håller
    Ja är det väldigt platoniskt kommer man nog till en gräns. 
    Tack snälla. Jag har önskat mig detta sen jag var 19 och såg honom. Han ville alltid bara festa och ha sex. Jag har aldrig slutat hoppas. Har svårt att bli kär och tröttnar alltid men första gången jag såg honom och varje möte har jag bara vetat. Är väldigt torr av mig men med honom är det så magiskt. Det har gått över ett decennium nu. Trodde aldrig jag skulle få chansen igen. Jag ställde honom till sist mot väggen och då erkände han att han också var kär. Han har alltid varit drivande i kontakten annars. Det har varit en lång resa men nu har vi äntligen 1,5 underbara år tillsammans och en magisk semester bakom oss. Vill flytta ihop med honom senare. I vårt fall handlade det om att båda hade jobbiga trauman bakom sig och att han saknar språk att uttrycka känslor och önskningar. Han kan inte lita på folk. Vi har haft en kris men sedan dess har vi det väldigt bra tillsammans. 
  • Anonym (Inteproblem)

Nu har inte jag jättemycket erfarenhet av detta men har inte haft problem gällande känslor när det gäller one night stand- känner ju inte personen innan eller så. Däremot är jag personligen inte så förtjust i det då jag föredrar att ha sex med någon som känner mig, som jag har en relation med - så har knappt haft men likväl var känslor inga problem efter.

Däremot har jag aldrig ingått i kk-förhållanden då jag förstår att jag kommer bli sårad i slutändan samt komplicera saken för mannen. Jag skulle inte klara av att umgås ofta samt dela intimitet osv med någon utan att några känslor finns och det stjälper ju hela idén om kk redan från start. Andra får givetvis göra och leva som de vill men detta är inte för mig.

Svar på tråden Är det sant att kvinnor utvecklar nån sorts känslor efter sex ,oavsett sexpartner?