• sankthans

Snälla Kvinnor Raka Er INTE!

Det finns tusen anledningar att inte raka er mellan benen – alla lika upphetsande!!

• Svar på tråden Snälla Kvinnor Raka Er INTE!
  • Frisinnad
    Anonym (E) skrev 2010-08-26 01:51:07 följande:
    Jag representerar väl någon form av medellinje här (en extremt hårig sådan, förvisso). För näe, jag rakar inte helt, det kliar som bara helvete när det växer ut och jag får problem med svamp. Jag klipper däremot håret på blygdläpparna kort. Jag känner mig personligen extremt mycket fräschare *med* hår (som ger en luftspalt mellan huden och trosorna) än utan och är det någon kille som har problem med det så är jag ändå inte intresserad. Däremot rakar/epilerar/vaxar jag de delar där jag inte vill ha hår och där det inte är socialt acceptabelt alls att som tjej ha hår, och det är bikinilinjen (som hos mig går ner 1½ decimeter på låren, som på en man), baksidan av låren, underbenen och raggarsträngen (grova, mörka hår på samtliga ställen). Rakar mig under armarna också. Det tar en jävla tid allt det här trimmandet, men jag känner mig faktiskt inte tillräckligt säker i mig själv för att låta bli. Jag känner mig osexig om jag skulle låta det växa fritt.
    Jag tycker att det är så synd att det finns kvinnor som känner sig tvingade att styras av någon slags norm "vad som är socialt acceptabelt" vilket ju i själva verket är en modetrend....

Men det komiska är att om du verkligen vill vara med i "könsbehårings-modetrenden" då skall du låta allt växa naturligt...!, rakningen håller faktiskt  på att bli riktigt ute bland "trendsättande" kvinnor..., men det är ju alltid en viss fördröjning innan detta sprider sig till "kvinnan på gatan"...

Jag tycker att du skall "släppa loss" och göra det som du verkligen själv trivs med...!!!

Personligen tycker jag att en kvinna med din typ av behåring är synnerligen attraktiv och kvinnlig, så låt det växa ut...!!! Jag vet att det finns massor av män som tycker som jag, men det är inte alltid alla vågar säga sin verkliga mening i rädsla att skilja sig ifrån "flocken"...
  • Sessan C

fyyy! skulle aaaldrig trivas m ed mig själv om jag inte var helrakad :) elr vaxad brasilianskt ;P Det finns inget sexigare än att känna på sig själv och man är helt leeen:)

• Anonym
    Sessan C skrev 2010-08-28 19:57:30 följande:
    Det finns inget sexigare än att känna på sig själv och man är helt leeen:)
    Jag tycker då det är sexigare att känna på ens partner ;)
  • Anonym (E)
    Frisinnad skrev 2010-08-26 23:38:55 följande:
    Jag tycker att det är så synd att det finns kvinnor som känner sig tvingade att styras av någon slags norm "vad som är socialt acceptabelt" vilket ju i själva verket är en modetrend....

Men det komiska är att om du verkligen vill vara med i "könsbehårings-modetrenden" då skall du låta allt växa naturligt...!, rakningen håller faktiskt  på att bli riktigt ute bland "trendsättande" kvinnor..., men det är ju alltid en viss fördröjning innan detta sprider sig till "kvinnan på gatan"...

Jag tycker att du skall "släppa loss" och göra det som du verkligen själv trivs med...!!!

Personligen tycker jag att en kvinna med din typ av behåring är synnerligen attraktiv och kvinnlig, så låt det växa ut...!!! Jag vet att det finns massor av män som tycker som jag, men det är inte alltid alla vågar säga sin verkliga mening i rädsla att skilja sig ifrån "flocken"...
    Jag håller med dig, det är synd! Och jupp, jag hoppas detta kala mode kommer ge vika för en mer gladporraktig busktrend. :) Jag skulle vara så sjuuuukt inne. :-P

Problemet som det är nu är ju det du påpekar, att jag själv inte tycker att min behåring är okej, eftersom det inte är socialt acceptabelt. Tråkigt, men sant. (Nu när jag är singel bryr jag mig inte så jättemycket, men det är ju för att jag vet att ingen ändå ser.)
  • Frisinnad
    Anonym (E) skrev 2010-08-30 01:20:09 följande:
    Jag håller med dig, det är synd! Och jupp, jag hoppas detta kala mode kommer ge vika för en mer gladporraktig busktrend. :) Jag skulle vara så sjuuuukt inne. :-P

Problemet som det är nu är ju det du påpekar, att jag själv inte tycker att min behåring är okej, eftersom det inte är socialt acceptabelt. Tråkigt, men sant. (Nu när jag är singel bryr jag mig inte så jättemycket, men det är ju för att jag vet att ingen ändå ser.)
    Appropå socialt accepterat..., du behöver bara korsa gränsen till vårt stora grannland i söder Tyskland, så får du en garanterad social acceptans! I Tyskland och många andra europeiska länder är kvinnor av tradition mestadels helt orakade (pubis, armhålor och ben). En befriande och sund inställning till vad som är naturligt kvinnligt...

Skönt att höra att du som singel inte bryr dig "så jättemycket", träffar du rätt man så behöver du även fortsättningsvis inte bry dig...!!!

Du kan vara så säker på att det kala modet är på väg ut...., som sagt... dagens trendsättare (ex. skådespelerskan Julia Roberts) tillhör förtrupperna och det är alltid några års eftersläpning innan det sprider sig till "kvinnan på gatan"... om säg 5 år är jag tämligen säker på att rakat är lika ute som på sjutiotalet!

/C
  • brünnhilde
    Frisinnad skrev 2010-09-03 01:00:28 följande:
    Appropå socialt accepterat..., du behöver bara korsa gränsen till vårt stora grannland i söder Tyskland, så får du en garanterad social acceptans! I Tyskland och många andra europeiska länder är kvinnor av tradition mestadels helt orakade (pubis, armhålor och ben). En befriande och sund inställning till vad som är naturligt kvinnligt...

Skönt att höra att du som singel inte bryr dig "så jättemycket", träffar du rätt man så behöver du även fortsättningsvis inte bry dig...!!!

Du kan vara så säker på att det kala modet är på väg ut...., som sagt... dagens trendsättare (ex. skådespelerskan Julia Roberts) tillhör förtrupperna och det är alltid några års eftersläpning innan det sprider sig till "kvinnan på gatan"... om säg 5 år är jag tämligen säker på att rakat är lika ute som på sjutiotalet!

/C
    Nja, jag tror inte det är så enkelt, Hårlöst har ju varit  trendigt i åtminstone 3000 år. Redan de gamla grekerna.... (ja, förutom en avstickare på 70-talet då, men dsen var så flyktig i det stora hela.)
  • Frisinnad
    brünnhilde skrev 2010-09-03 08:39:40 följande:
    Nja, jag tror inte det är så enkelt, Hårlöst har ju varit  trendigt i åtminstone 3000 år. Redan de gamla grekerna.... (ja, förutom en avstickare på 70-talet då, men dsen var så flyktig i det stora hela.)
    I vissa religioner finns inslag av hårborttagning (Islam och Judendomen), i övrigt har kvinnor över hela vår jord mestadels varit naturligt håriga ialla tider förutom ett kort porrinspirerat undantag i vissa länder i "västvärlden" med början på nittiotalet..., men jag uppskattar ett gott skämt...Flört
  • brünnhilde
    Frisinnad skrev 2010-09-04 14:40:38 följande:
    I vissa religioner finns inslag av hårborttagning (Islam och Judendomen), i övrigt har kvinnor över hela vår jord mestadels varit naturligt håriga ialla tider förutom ett kort porrinspirerat undantag i vissa länder i "västvärlden" med början på nittiotalet..., men jag uppskattar ett gott skämt...Flört
    Emm... Har du tittat på antikens nakenstatyer?
  • brünnhilde

Romare, greker och egypter....

Och vad gäller modern historia kommer ett utdrag från ett reportage här, som kan vara intressant:

– Vi klär oss och smyckar oss av glädje och lust att framhäva kroppen, men vilka former det tar sig bestäms av den kultur vi lever i. Vi vill smälta in i den grupp vi befinner oss i. Traditionernas inflytande över kroppsidealen är stort. Idealen från den viktorianska tiden har påverkat oss under hela 1900-talet. Att vi ska raka av oss kroppshåren dyker till exempel upp för första gången vid sekelskiftet 1900 och lever kvar än i dag, förklarar han.

www.historiskamedia.com/o.o.i.s&vid=593

Och män rakar ju sig i ansiktet. Och den trenden har ju inte heller försvunnit.

• Completorium

Trender kommer och går. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Skillnaden idag mot förr är nog att masskommunikationen gör att trender får större globalt genomslag samt skiftar snabbare. Dessutom tror jag att det idag är lättare att gå sin egen väg och ha sin egen stil .

Folk kommer att raka sig eller inte raka sig i olika stor utsträckning även i fortsättningen, pendeln svänger hela tiden. Egentligen inte mycket att diskutera, om man tänker efter...

• Anonym (Raka eller inte)
    sankthans skrev 2010-08-12 19:30:06 följande:
    Snälla Kvinnor Raka Er INTE!

Det finns tusen anledningar att inte raka er mellan benen ? alla lika upphetsande!!

Tycker att det är sexigt med en orakad mus, att alla ska vara rakade är nu en norm och alla kanske inte vill det egentligen utan gör det för man förväntas att göra det.
    Min partner rakar sig inte och vill inte göra det, hon rakar bara armhålorna och benen och om hon får lite hår på brösten.
    Samtidigt så får alla bestämma själva om man ska vara rakad eller inte.
    Männen känner inte samma tvång att raka sig vilket är konstigt.
  • Anonym (Skärp dig.)
    jontebula skrev 2026-03-04 11:17:17 följande:

Jag hittar inte hålet om fittan är inte rakad... ?

Men lägg ner och sluta vara grov i munnen. Du förstör stämningen och detta är inte en sexsida liksom utan ett familjeforum. Underliv heter det.

Sen så är det väldigt onödigt med såna här trådar eftersom det angår er noll om hur kvinnor väljer att se ut i underredet. Helt deras beslut och inget som ni har med att göra ändå. 
  • Anonym (Conny Lingus)

Känner inte alls igen problemet, att man skulle skada sig på stubb om kvinnan är rakad. Min kvinna är len och fin även efter rakning. Och jag slipper en massa hår i munnen.

Svar på tråden Snälla Kvinnor Raka Er INTE!