• Soa123

    Missfallsutredning utomlands?

    Hej! Är det någon som har erfarenhet av att göra missfallsutredning utomlands och har tips på kliniker i ex London, Köpenhamn? Jag hittade en sida till Miscarriageclinic i London, någon som har gått där?
    Tacksam för alla tips där dom kollar upp autoimmunitet bl.a.

  • Svar på tråden Missfallsutredning utomlands?
  • Piripiri20

    Har själv gått genom en IVF behandling i Stockholm, gjort 5 embryoåterföringar, haft 2 missfall (vecka 7 och 20) och hamnade på IVF Riga kliniken i Lettland, där gjordes massor av tester. Slutsatser - låg AMH, därför låg kvalitet på embryos, PGS visade sig att det mesta delen av embryos (7 av 8) hade hromosomavvikelser, konstaterades också avvikande "implantation window". Nu kämpar vi vidare. Genom PGS, som är förbjuden i Sverige, har vi troligtvis sparat 7 missfall till.

  • UndrandeSökare
    Tessaloniki skrev 2020-06-17 13:45:11 följande:

    Väcker detta inlägg - visst borde det finnas någon där ute som har erfarenhet inom detta?


    Jag och min man har gjort missfallsutredningar i både Sverige, Aten och London. Klicka på mitt namn i blått för mer info. Läs igenom allt på min sida, har du fler frågor sedan så hör av dig till mig.
  • Tessaloniki
    UndrandeSökare skrev 2020-06-20 17:41:47 följande:

    Jag och min man har gjort missfallsutredningar i både Sverige, Aten och London. Klicka på mitt namn i blått för mer info. Läs igenom allt på min sida, har du fler frågor sedan så hör av dig till mig.


    Wow, vilken resa! Jag pm:ade dig.

    Jag har hittat en klinik i Sverige (fertilitetplus.se), är det någon som har erfarenhet från denna? De säger sig göra immunutredningar och har samarbete med utländska kliniker också.
  • UndrandeSökare
    Tessaloniki skrev 2020-06-20 19:41:43 följande:

    Wow, vilken resa! Jag pm:ade dig.

    Jag har hittat en klinik i Sverige (fertilitetplus.se), är det någon som har erfarenhet från denna? De säger sig göra immunutredningar och har samarbete med utländska kliniker också.


    Jag känner till barnmorskan Marie på Fertilitetplus. Det är många i Atentråden som testat hos henne först. Men blivit grymt besvikna, det har visat sig att hon kan inte ens tyda resultatet på de blodprover hon tar. De prover hon tar är ej samma som riktiga immunläkare använder sig av. Så slösa inte bort dina pengar i onödan där. Kom till Atentråden så får du bättre hjälp.
  • Tessaloniki
    UndrandeSökare skrev 2020-06-21 10:32:24 följande:

    Jag känner till barnmorskan Marie på Fertilitetplus. Det är många i Atentråden som testat hos henne först. Men blivit grymt besvikna, det har visat sig att hon kan inte ens tyda resultatet på de blodprover hon tar. De prover hon tar är ej samma som riktiga immunläkare använder sig av. Så slösa inte bort dina pengar i onödan där. Kom till Atentråden så får du bättre hjälp.


    Oj, såpass? De som hade så många bra recensioner. Jag får kika in på tråden!
Svar på tråden Missfallsutredning utomlands?