• HjärtatAlicia

Folksams drulleförsäkring...??

Jag har en drulleförsäkring (allrisk) som extra till min hemförsäkring..
    Är det någon som vet hur det fungerar hos Folksam när något händer?? Vet med skandia att en bekant fick pengar insatta på kontot någon dag efter anmäld skada utan att behöa göra något annat..
    Men när det gäller exempelvis mobiltelefoner eller bärbara datorer då, ska man skicka in och dom står för kostnaden för reparation eller man får pengar till nytt???

• Svar på tråden Folksams drulleförsäkring...??
  • MysM

hejsan! jag har fått både mobil, tve och dator på allrisken, mobilen tog jag pengar för, priset på den var då 3300:- ca, dom drog av 1500:- i självrisk + att dom ska ha 30% av beloppet. Datorn lämnade vi in på rep, men gick ej att alga, fick pengar, nu senast var de våran 42 tums tve, jag anmälde skadan på deras hemsida, mejlade uppgifter med en som mejlade mig från folksam, de tog 3 dagar, sen var pengarna på väg till kontot, men vill man ha en ny tv eller vad de nu är, så skickar dom ut en rekvisition (stavas de så?) och så får man hämta ut en ny tv eller va de nu är, fast man får betala 1500:- i butik, hoppas du fick svar på de du undrade =))

• Delene

Det måste ju bedömmas hur ersättningen ska bli.. P

• Mollymajs

Lånar tråden. Våra barn har repat vår nya lcd tv. Inte så kul. Om vi anmäler det till folksam ska man skicka bilder på det? Ska de ha den gammla tv:n eller får man behålla den? Vi har bara 750 kr i självrisk hos folksam.

• MysM
    Mollymajs skrev 2010-08-17 23:12:59 följande:
    Lånar tråden. Våra barn har repat vår nya lcd tv. Inte så kul. Om vi anmäler det till folksam ska man skicka bilder på det? Ska de ha den gammla tv:n eller får man behålla den? Vi har bara 750 kr i självrisk hos folksam.
    Nej ni behöver inte skicka bilder, våran gick sönder, hon bad mig ringa och kolla va de kostar att laga, och sen återkomma med kostnadsförslag. och tv:n vet ja inte, våran skulle dom inte ha, men den e ju helt sönder, så den står kvar hemma än sålänge, men med repor e ju en annan sak, ajg vet faktiskt inte, de bästa vore att säga att den är sönder helt.
  • zZzZz
    Birgitta Gustafsson skrev 2016-06-06 17:45:13 följande:

Kan man få ersättning för borttappade glasögon värde4000kr

ta och fråga ditt försäkringsbolag, dom kan bäst svara på din fråga...

Dom har nog öppet imorgon, så ring dit du har din hemförsäkring :)
Svar på tråden Folksams drulleförsäkring...??