uppnosig skrev 2010-08-19 10:34:25 följande:
Äger inget rent rykte och äger heller ingen ork att lägga ner på folk som behagar att tala om mig. Det är ju alltid kul att få höra nyheter om sig på omvägar. Fick veta att jag för ett par år sedan hade HIV (ja det talades på konsum för jag hade blivit sjuk och gått ner en massa i vikt = ergo hade jag HIV. Sanningen var den att jag hade störningar i sköldkörteln som fick mig att rasa i vikt), jag är tydligen narkoman också för jag ser alltid pigg och glad ut ergo jag måste gå på tjack. Just ja, fick höra att jag födde tvillingar och inte ett barn när min dotter föddes...fan jag måste ha glömt den andra på BB.
Ursäkta men *asg*. Jag dööör! Sånt måste man ju bara skratta åt!
Mad as snow skrev 2010-08-19 10:28:01 följande:
Hm. Jag vet inte. Men jag tror att man ska vara klar över varför man pratar. Om min bästa kompis har blivit bedragen av sin man, så tror jag att det kan finnas ett värde för hennes del i att verkligen ösa skit över honom tillsammans med mig. Att kanske måla honom totalt svart, och att jag är där för att liksom härbärgera den svärtan. Men jag måste ju i den situationen någonstans inom mig förstå att det här är hennes version, det är min roll att vara hennes bollplank men hade jag varit hans bästa vän kanske jag hade varit hans. Det är nog syftet med det som är det viktiga i sammanhanget. Om man sitter och inbillar sig att man ventilerar "fakta" om en person tror jag att man tar på sig en för stor mössa.
När jag talar om mina arbetskamrater, exempelvis i nuläget då vi ska rekrytera ett par stycken från ett antal vikarier som alla slåss om samma tjänst, då är jag noga med att inte säga något jag inte står för, och att göra klart att det är vad jag tycker. Dvs, att det inte är en allmänmänsklig sanning. Det är så lätt att bedöma människor efter andra kriterier än det man talar om egentligen, typ en viss tjej här är en person jag inte gillar men hon gör ett jättebra jobb. Men jag är slarvig med självinsikten och ger henne ett negativt omdöme rakt av.
Allt handlar om självinsikt tror jag, att man är medveten om vad man gör helt enkelt.
(och det här hade blivit ett snajsigare inlägg om jag inte hade haft hela huvudet fullt av snor)
Ja, på allt. Det är just det, när du sen berättar för tex din sambo varför de skiljde sig, berättar du inte då att vännens man varit otrogen? Man berättar ju inte allt som vännen öste ur sig, men huvudorsaken?
Och med arbetet - om en person är en slarver måste man ju prata om det. Sånt påverkar ju (arbets)moralen.
Sånt menar jag.
Om det inte gått fram tidigare har jag varit otydlig, speciellt eftersom alla svar tolkar det som värsta skvallerkärringsmetoderna. Ber om ursäkt för det.