QrazyQuties skrev 2010-08-17 15:38:48 följande:
Din sambo verkar vara enormt påläst. *skakar på huvudet* Vi har tre barn - den äldsta är 5,5 år - så de är ännu ganska små... dock har ingen av dem blivit mobbad ÄN!
MEN! Skulle våra barn bli mobbade, så är det ju p g a de barnens uppfostran och föräldrar! Inte p g a våra barns familjekonstellation!! Om ett barn har glasögon - är det föräldrarna som har gjort fel då? Eller om det är handikappat? Eller om det inte har råd med de nyaste, snyggaste kläderna? Är det inte upp till "hetero-familjerna" att lära sina barn att man inte mobbar någon på några som helst villkor?
Helt ärligt... jag upplever din sambos åsikter som "fel, egoistiska och omoraliska"... För våra barn så är vi dem bästa föräldrarna! Vi är en kärleksfull familj, som är mycket social, med många vänner och vars barn anses vara "framåt, populära och mycket bra lekkamrater" av både omgivningen och av förskolan de går på! Att någon då sitter och tycker att vi är "fel, egoistiska och omoraliska" gör mig jävligt förbannad! Dem orden förväntar jag mig bara att få höra från en sann homofob! Så om inte din sambo vill sälla sig till den inkompetenta skaran så bör han genast tänka om!
/Från en lycklig regnbågsmamma
Tack för svaret !
Ne kan ju hålla med om att det inte är en av hans bästa sidor direkt ! Tyvärr har jag stött på väldigt många av den åsikten.
Och jag håller faktiskt med om det du skrev om att eventuell mobbning skulle ju handla om dålig uppfostran och negativ påverkan ifrån föräldrar. Jag tycker ju att man ska försöka uppfostra sina barn till så öppensinnade människor som det går, som inte ska döma pågrund av bakrgrund, religion, sexuell läggning, glasögon !
ABs C skrev 2010-08-17 15:43:46 följande:
Vår dotter är bara ett än så länge, men hittills verkar det helt odramatiskt. Och som redan påpekats är det ju ett ytterst konstigt argument att omgivningens hat och inskränkthet skulle tvinga par till barnlöshet - man skulle lika gärna kunna använda det argumentet på tja, vad som helst - människor man själv tycker är fula, kanske? Eller folk som är för korta eller för långa? Det håller inte helt enkelt.
Som tur är så stämmer det inte med verkligheten, heller. Du kan ju bl a visa honom det här: www.dn.se/nyheter/varlden/barn-till-lesbiska-...
ja jag instämmer med det !
väldigt intressant artikel föresten tack för länken ! :)