• Evalotta Helmerson

Regnbågsfamilj sökes till Svt-dokumentär

Regnbågsfamilj sökes till dokumentär

Svt gör lång dokumentärserie och ska under ett flertal år framöver följa ett tiotal familjer med barn födda 2010. Ambitionen är att följa dessa barn tills barnen går ut grundskolan. Projektet är en unik satsning, aldrig tidigare har en svensk tv-kanal följt barns uppväxt under så lång tid. Detta är en chans att få vara med att skapa svensk tv-historia samtidigt som ni får en unik dokumentation över ert barns uppväxt!

Serien kommer skildra olika typer av familjer, med såväl unga som äldre föräldrar, invandrade familjer, förstagångsföräldrar och ensamstående föräldrar. Målet är att ge en varm bild av hur det är att växa upp i ett Sverige idag, som håller på att förändras framför våra ögon.

Vi söker nu regnbågsföräldrar med barn som kommer att födas i år. Det behöver inte vara första barnet.

Är du intresserad av att vara en av familjerna vi följer? Det innebär i så fall att vi kommer följa er och ert kommande barn med några filmtillfällen om året.

Kontakta snarast Evalotta Helmerson

[email protected] 0708175531
  • Svar på tråden Regnbågsfamilj sökes till Svt-dokumentär
  • Mariohn

Känns jävligt seriöst att fröken Evalotta lämnar tråden obesvarad. Heja "svt"

• Girlinthecity
    Mariohn skrev 2010-08-16 16:26:51 följande:
    Känns jävligt seriöst att fröken Evalotta lämnar tråden obesvarad. Heja "svt"
    Ja, och att ingen information verkar finnas på svt, bara här?
  • Evalotta Helmerson

Hej alla! Oj, vilka starka reaktioner det inkommit här. Jag har inte varit inloggad sedan jag lade ut annonsen, detta är ju inget forum jag själv använder, det var inte tänkt som en "tråd", utan som en annons där mina kontaktuppgifter står. Vill även poängtera att jag undanber mig personangrepp, jag _är_ inte Svt, utan jobbar för dem just nu.

Det stämmer att det inte ligger någon annons på Svt:s hemsida ännu, utan vi har använt andra sökvägar, som mer riktar sig till just blivande föräldrar.

Tråkigt att flera verkar ha en så negativ inställning till detta, ingen jag har pratat med har haft sådana åsikter.
    Det är många olika typer av familjer som kommer att delta, och inte "en viss typ". 
    Det handlar ju inte om att familjerna filmas hela tiden, utan man kommer träffa dem ca fyra gånger per år. Familjerna kommer även  få se och godkänna programmen innan de sänds.

• grind

Verklighetens Truman Show. Tragiskt att skåda.

• Evalotta Helmerson

Det är en viss skillnad mellan att filmas dygnet runt jämfört med fyra gånger per år.
    Jag kommer inte vara inloggad här mer, och är inte intresserad av att gå in i en debatt.
    Mina kontaktuppgifter står i annonsen om någon har frågor.

• grind
    Evalotta Helmerson skrev 2010-08-17 16:08:34 följande:
    Hej alla! Oj, vilka starka reaktioner det inkommit här. Jag har inte varit inloggad sedan jag lade ut annonsen, detta är ju inget forum jag själv använder, det var inte tänkt som en "tråd", utan som en annons där mina kontaktuppgifter står. Vill även poängtera att jag undanber mig personangrepp, jag _är_ inte Svt, utan jobbar för dem just nu.

Det stämmer att det inte ligger någon annons på Svt:s hemsida ännu, utan vi har använt andra sökvägar, som mer riktar sig till just blivande föräldrar.

Tråkigt att flera verkar ha en så negativ inställning till detta, ingen jag har pratat med har haft sådana åsikter.
    Det är många olika typer av familjer som kommer att delta, och inte "en viss typ". 
    Som att det skulle spela någon roll. Barnen blir inte mindre exploaterade för det.
  • Familjen Kaos

jag fattar inte varför dessa påhopp jag tycker detta är bra så människor får e hur andra familjer är inte bara hetro familjer, herregud va löjliga ni är

William-98 Nelly-04 Jamie-07 Stella-09
  • Mariohn

Det handlar ju inte om att familjerna filmas hela tiden, utan man kommer träffa dem ca fyra gånger per år. Familjerna kommer även  få se och godkänna programmen innan de sänds.
    Ingen har kommit med påhopp. Att ingen du pratat med haft sådana åsikter säger med om dem än om oss som bryr oss om våra barn. Det är inte lämpligt att exploatera barns utveckling i TV. 
  • Mariohn
    Familjen Kaos skrev 2010-08-17 16:22:52 följande:
    jag fattar inte varför dessa påhopp jag tycker detta är bra så människor får e hur andra familjer är inte bara hetro familjer, herregud va löjliga ni är
    Ja det är skitbra. Barn ska lära sig att alla människor är olika och förtjänar att respekteras. Men det gör man inte genom att använda barn som experiment i andra barns uppfostran. Faktum är att VERKLIGHETEN ser annorlunda ut. Oavsett vad du tycker och vill kommer det att finnas föräldrar som är lågbegåvade nog att göra narr av, ha negativa åsikter om och fördömande inställning mot det som visas på TV. Dessa föräldrar kommer att uttrycka det och deras barn i sin tur tar det med sig till skolan och VIPS har vi en utmärkt grund för mobbing. 

Tror du på fullaste allvar att barn inte mobbas i skolorna 2010? Och vad tror du att det beror på?  
  • Familjen Kaos

jo mobbing kommer alltid finnas tyvärr men vad har det med denna dokumäntar att göra

inget enligt mig,  tror inte att när dessa barn går i skolana att någon kommer gräva fram dessa o mobbas för det de kommer ju redan veta att de har en rengbågs familj så vad spelar filmen då för roll

nej håller inte med och ser framemot de familjer som kommer vara med

William-98 Nelly-04 Jamie-07 Stella-09
  • Mariohn
    Familjen Kaos skrev 2010-08-21 14:16:40 följande:
    jo mobbing kommer alltid finnas tyvärr men vad har det med denna dokumäntar att göra

inget enligt mig,  tror inte att när dessa barn går i skolana att någon kommer gräva fram dessa o mobbas för det de kommer ju redan veta att de har en rengbågs familj så vad spelar filmen då för roll

nej håller inte med och ser framemot de familjer som kommer vara med
    Tack för aytt du bevisar min poäng angående vilken sorts människor som kommer att ställa upp och intressera sig. 
  • livet leker

Barnet som det kommer att hadla om då? VEM har frågar det?
Svar på tråden Regnbågsfamilj sökes till Svt-dokumentär