miracle20 skrev 2010-08-16 17:51:10 följande:
Jag menar inte att det är fel att de träffar sina föräldrar det är i den här åldern som de gillar att umgås med mor/farföräldrarna när de blir äldre så har de fullt upp med sig själva.
Tycker bara inte att det ska gå till överdrift, låta dem komma hem till än bara man ska dusch så de kan passa barnen eller ta hem mor/farföräldrarna när man ska åka handla för föräldrarna inte orkar ha med barnen...
Har inte läst allt så det här kanske sagts innan.. men varför tar du för givet att de "ställer upp", och att de har fullt upp med sig själva?
Alltså, min son är hos sina farföräldrar när både jag och mannen arbetar, istället för dagis. Han sover också hos sin morfar nästan en natt i veckan.
Varför - för att de har BETT om det, de VILL umgås med sitt barnbarn - livets efterätt

Och eftersom jag hellre ser att sonen är ett par år extra hemma med familjen än på förskola så tar jag tacksamt emot hjälpen de erbjuder.
Jag försöker också lämna honom hos sin mormor om det går för lång tid emellan att de träffas - inte för att VI behöver avlastning - även om det kommer på köpet o vi passar på att äta ngt gott eller se en film, utan för att jag innerligt tror på att det är BRA för min son att få en nära relation med far och morföräldrar.
Vi har inga som helst problem OM vi skulle vilja ha barnvakt, snarare har vi svårt att välja vilka vi skall göra besvikna - alltså vilka som inte får ha honom denna gång..
Kan tillägga att sonen trivs superbra med detta. Avviker vi för länge från "schemat" så börjar han att fråga när han ska få åka till farfar/farmor/morfar/mormor..
Deras hem är hans andra hem..
Jag VET också att skulle det någongång BEHÖVAS att han är med någon annan än mig o min man, så finns det människor som inte skulle tveka att ta honom och jag skulle veta att han har det bra