• Anonym (man)

Nån mer som lever dominant/undergiven i fast förhållande?

Jag är den dominanta och hon är undergiven. Inte bara vid sex. Det jag säger gäller och det är så vi lever. Jag har pratat med några få som också lever så, där det oftast är på kvinnans initiativ att mannen är den som bestämmer. Andra går i taket och säger att kvinnan inte mår bra, bla bla. Att vi inte lever på 1700-talet längre.

Hur som helst. Jag undrar om fler har ett sådant förhållande (om du är en undergiven kvinna så får du gärna berätta också), det hade varit spännande att se hur andra lever. Har ni barn ? Vi har tre stycken, två pojkar och en dotter. Jag vill ha en till, så vi jobbar på det "för fullt".

Jo man kan leva såhär utan att ena partnen mår dåligt, det är ett aktivt val! Min fru vet att jag gör allt för att skydda hemmet, jag är familjens beskyddare.

• Svar på tråden Nån mer som lever dominant/undergiven i fast förhållande?
  • Royalle
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-08-22 16:54:24 följande:
    Bananträd? Bananer växer inte i träd. Det är en ört. Duh!

De är trots det ganska höga...
  • AnnaMagda82
    Hannah4 skrev 2011-12-13 23:08:56 följande:

Hej

Jag lever också sedan flera år i en relation som bygger på att mannen är den som styr och tar beslut. Vi har också barn. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra i liknande situation.

/Hannah  

Hej!

Vi kan ha kontakt om du vill. Jag är i en liknande situation :)
  • Anonym (JK)
    Anonym (man) skrev 2010-08-22 11:15:25 följande:
    Nån mer som lever dominant/undergiven i fast förhållande?

Jag är den dominanta och hon är undergiven. Inte bara vid sex. Det jag säger gäller och det är så vi lever. Jag har pratat med några få som också lever så, där det oftast är på kvinnans initiativ att mannen är den som bestämmer. Andra går i taket och säger att kvinnan inte mår bra, bla bla. Att vi inte lever på 1700-talet längre.

Hur som helst. Jag undrar om fler har ett sådant förhållande (om du är en undergiven kvinna så får du gärna berätta också), det hade varit spännande att se hur andra lever. Har ni barn ? Vi har tre stycken, två pojkar och en dotter. Jag vill ha en till, så vi jobbar på det "för fullt".

Jo man kan leva såhär utan att ena partnen mår dåligt, det är ett aktivt val! Min fru vet att jag gör allt för att skydda hemmet, jag är familjens beskyddare.

jag tycker det mest är jobbigt att som man vara den dominanta när vi ska ha sex. Det är inget jag direkt går i gång på och att spela den rollen gör att jag tappar fokus på njutningen. Jag skulle heller inte orka spela undergiven. MEN jag är öppen för att ändra mig om ni tror att det är nåt jag missar här? 

Vad är det som är så himla kul med att vara dominant t.ex.? Klart jag testat men behöver jag tänka annorlunda för att gå igång på det?

• Anonym (Domina deus)
    Anonym (JK) skrev 2025-09-01 16:31:42 följande:

jag tycker det mest är jobbigt att som man vara den dominanta när vi ska ha sex. Det är inget jag direkt går i gång på och att spela den rollen gör att jag tappar fokus på njutningen. Jag skulle heller inte orka spela undergiven. MEN jag är öppen för att ändra mig om ni tror att det är nåt jag missar här? 

Vad är det som är så himla kul med att vara dominant t.ex.? Klart jag testat men behöver jag tänka annorlunda för att gå igång på det?

Du har missat hela grejen.

Om man faktiskt är dominant eller undergiven är det inget spel inblandat, och det är heller ingen ansträngning att vara som man är. Det kan däremot ofta vara en ansträngning att försöka vara något annat.
  • Anonym (Inte bdsm-aktigt.)

Jag bär en del trauma kring sex, dominanta män, övergrepp sedan tidigare. Så man kan säga att i mitt äktenskap är jag dominant vid sex, men han är dominant vad gäller planering/ekonomi, annars blir det lyxfällan-style.

• Anonym (JK)
    Anonym (Domina deus) skrev 2025-09-02 07:52:08 följande:
    Du har missat hela grejen.

Om man faktiskt är dominant eller undergiven är det inget spel inblandat, och det är heller ingen ansträngning att vara som man är. Det kan däremot ofta vara en ansträngning att försöka vara något annat.
    Aha så inget man kan träna sig till att uppskatta?
  • Anonym (Troskyi)
    Anonym (JK) skrev 2025-09-02 16:08:13 följande:
    Aha så inget man kan träna sig till att uppskatta?
    Tekniskt sett kan man träna sig till att uppskatta att äta bajs, men varför skulle man vilja det?
  • Anonym (Sub/Dom)

Vi lever lite tvärtom, men bara lite. I det dagliga bär vi lika mycket ansvar och bestämmer lika mycket båda två.
    När det kommer till sex så bestämmer hon till 100%. Hon bestämmer då fullt ut så som när det sker, vart det sker och med vem det sker.

För att fortsätta på senaste temat - visst kan man träna upp sin dominans men jag tror att man ska gå på det spåret man njuter mest av och känner mest för.

• Anonym (JK)
    Anonym (Troskyi) skrev 2025-09-02 16:54:20 följande:
    Tekniskt sett kan man träna sig till att uppskatta att äta bajs, men varför skulle man vilja det?
    mogen kommentar din tönt.
  • Anonym (R)

Jag bestämmer det mesta i vårt äktenskap. Vad vi ska äta, vart vi ska åka på semestern, när vi ska ha sex etc. Jag är man och min fru verkar vilja ha det så här. Då kan hon slappna av och använda sin energi till sitt arbete och att vara fru och mamma.

Men jag har alltid ett öga på att hon mår bra. Det är nog en förutsättning för att ett sådant här upplägg ska funka.

• Anonym (Bozo)
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-08-22 16:54:24 följande:
    Bananträd? Bananer växer inte i träd. Det är en ört. Duh!
    Eh... nja... Du kan ju testa att googla på bananträd, så kommer du att få se en massa bilder på... bananträd...
  • Xeedy

Lever ungefär likadant och det är så hon vill ha det.
    Jag är  sådan som person om jag inte varit det så är jag helt säker på att vår relation inte funkat.  

Sen är det ju givetvis att visa saker fallet naturligt att jag låter  henne bestämma. 

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (Yes)

Mitt x gör det. Vi har barn tillsammans så vi har kontakt ganska ofta. Så han berättar hur han lever och det är så som du beskriver. Det han säger gäller. Sexuellt men även i vardagen. Dem har 1 barn tillsammans. Så ja det finns dem som vill leva som ni. Jag är inte en av dem. 

• Anonym (eskil)

Nej fy fan, behöver inte spela "dominant" för att känna mig manlig. Tycker sådant bara är allmänt skumt och lite "cringe". Samma sak med ett våp till undergiven kvinna, jag vill ha en normal kvinna istället.

Svar på tråden Nån mer som lever dominant/undergiven i fast förhållande?