• GrönaDruvan

Hur gör man med en 1,5 åring som är så jobbig!!!

Blir snart tokig på sonen. Han är kramig o pussig o go emellanåt och om man ägnar honom ALL tid.

Men mest går han bara här hemma och gapar o skriker. Han har ett rätt hett temperament och en enorm vilja.

Jag klarar snart inte av denna ljudnivån längre.

Blir ofta arg och irriterad på honom.

Hur orkar man? Jag vet INGA andra barn som är så jobbig som han är..

• Svar på tråden Hur gör man med en 1,5 åring som är så jobbig!!!
  • lövet2

Öronproppar. Barn lever om, och om oljudet blir för mycket för en, så är öronproppar en mycket bra medicin.

• GrönaDruvan

Jo, det hade kanske funkat... men jag sover med öronproppar och hör honom på morgonen även om han är i andra delen av huset med maken.

Vill ju kunna uppfostra min son, men nu skriker jag till honom allt för ofta och beter mig inte alls som jag vill, men jag vet inte hur jag ska göra!

• vit pion

Han håller på att upptäcka världen. Sen är det ju frustrerande för honom när han inte kan säga vad han vill, eller nå det målet som han ser och vill till. Det är ganska vanligt att de små är mycket irriterade vid denna åldern.

Försök inte att skrika åt honom, han kommer då också att tro att man ska ha skrik-kommunikation, när man "pratar". Försök att sysselsätt honom med saker som fångar hans intresse.

Barn vill inte vara elaka, utan vill bara bli förstådda. Det är en intensiv period med dessa små.

Men..visst kan man bli trött på att barnet är krävande, men så är det att ha små barn. Försök att hitta någon avlastning någon timme då och då, så samlar man ny kraft och energi. Hoppas att det lättar snart.

Svar på tråden Hur gör man med en 1,5 åring som är så jobbig!!!