• anlo24

Någon som gjort ivf på Huddinge sjukhus? Åsikter tack!

Jag är en tjej på 35 år som är ofrivilligt barnlös. Vi går på CvL i Uppsala o närmar o ivf kön via landstinget på HS till vintern. Är det nån som gjort ivf där? Vad tycker ni om den kliniken? Är personalen bra? Pratade idag med en BM som var lite märklig tycker jag.

Tacksam för åsikter. Gärna pos som negativa.

• Svar på tråden Någon som gjort ivf på Huddinge sjukhus? Åsikter tack!
  • turlid70

Så grymt Avalie det du fick gå igenom, beklagar verkligen. Har ni lyckats att få ett barn sedan dess?

• Avalie

Nej. dessvärre inte, är på ruvar nu på en blasto, har testdag snart så vi får se, men jag tror inte det blev ngn denna gång, har dock 2 kvar i frysen så det är  ingen panik än. Vi har inte velat stressa våra försök, utan tagit det ganska lungt.

• af klimt

hej, jag ska dit på första mötet på torsdag!är väldigt nyfiken,hoppfull och spänd.... jag blir 40 sista oktober,så jag är lite orolig över att inte hinna....vi får se, kan återkomma efter mötet!Tyst

• turlid70
    af klimt skrev 2010-08-29 17:58:17 följande:
    hej, jag ska dit på första mötet på torsdag!är väldigt nyfiken,hoppfull och spänd.... jag blir 40 sista oktober,så jag är lite orolig över att inte hinna....vi får se, kan återkomma efter mötet!Tyst
    Ha, jag fyller 40 första november. Håller på med strutor just nu, blodprov på tisdag och sen träffar jag dem på fredag troligtvis för att se om jag kan fortfarande lägga ägg.
  • anlo24

Lycka till tjejer. Jag väntar på att få göra FET på denna äl. Förhoppningsvis denna vecka.
    Men jag gör den på min klinik nu på CvL.

• Hanna 77

Vår son är "tillverkad" på Huddinge. Vi gjorde några privata försök först på Sophiahemmet och jag skulle ljuga om jag inte sa att Sophiahmmet ger lite lyxigare känsla. Jag är dock väldigt nöjd med Huddinge och även om det är lite mindre personligt så är  de väldigt trevliga och bra på alla sätt och vis där tycker jag! De läkare som vi fick träffa kändes väldigt proffsiga och kunniga!

• af klimt
    turlid70 skrev 2010-08-29 18:53:04 följande:
    Ha, jag fyller 40 första november. Håller på med strutor just nu, blodprov på tisdag och sen träffar jag dem på fredag troligtvis för att se om jag kan fortfarande lägga ägg.
    ok, är det första försöket?Vad jag har förstått så kollade dom upp allt på mama mia inför remissen,och läkaren sa att inget borde hhindra... men men...gör ni långa eller korta?hur bedömer dom vad som är bäst? Hörde att i Frankrike så får man göra en titthål operation innan man börjaf ivf, för att säkerställa att inget kan vara i vägen..vet nån nåt om det? varför gör man inte det här? ojoj vad många frågor!Skrattande
  • turlid70

Tack Hanna77 för din berättelse, det känns tryggare nu Glad

Af Klimt, det är vår första försök, vi ska göra det med mikroinjektion, då min mans simmare är få och sega. Vi fick göra den långa metoden, vet inte varför. Jag frågade om den korta, men det verkade som att den inte var aktuell i vårt fall. Jag tror nog att den långa är bäst när man är så gammal som jag är, men om tiden inte räcker till så det är värt att testa korta metoden också. Jag ska be dem om den korta metoden nästa gång om vi misslyckas med den här nu. Har ingen aning om titthåls operation annars. Lycka till med allt, vilken metod du än väljer eller får jag håller tummarna för dig.

Följ gärna med oss i tråden www.familjeliv.se/Forum-7-134/m53069854.html

• Big eyes

Vi har gjort  IVF med mikroinjektion på Huddinge, och ja det känns absolut som "löpande band känsla" där
    MEN jag är ändå nöjd då 2:a färsk försöket resulterade i en bebis 2008.
    Vi har 4 i frysen, får se när vi använder dem. Önskar er alla ett stort lycka till!

• turlid70

Vi har precis genomgått en behandling på Huddinge och visst kan man känna "löpande band" där, men de är absolut inte mindre proffsiga för det och det är så många som behöver hjälp.

Vi har varit mycket väl mottagna och omhändertagna alla gånger så att jag tror inte att det är på något sätt sämre än på privata kliniker. De var så vänliga, trevliga, snälla, glada och lyhörda till alla våra frågor, jag är fullständigt imponerad av deras jobb och deras sätt att jobba.

Lycka till alla som har turen att gå Huddinge!

• Anemon

Nu har vi börjat räkna ned! Om mensen kommer enligt vad den borde så får vi sätta igång med sprutorna till helgen! Bara nu inget händer som gör att de skjuter på behandlingen!
    Någon annan som också skall sätta igång snart? Vi kör korta metoden med maxdos Menopur och sedan blir det förhoppningsivs ICSI om vi får fram något bra ägg! Hoppas, hoppas.....

Kram till er alla som kämpar!

• Anne69

Vi har fått två barn från Huddinge så vi är jättenöjda !! De har hunnit bli 2 o 4 år nu så det har ju gått ett tag men vi uppskattade då att de hade hög akademisk och klinisk kvalitet och trots att det är lite av löpande band-princip så uppfattade jag att de hade bra på fötterna i sina behandlingsval. Själva omvårdnaden är inte lika bra som på en privat klinik, men om ni redan har gjort en tur via CvL så vet ni ju hur allt går till och då blir detta inte lika viktigt längre.

• tjorven01

Hej tjejjer!

Har nu fått mitt första FET på huddinge idag. En liten blastis som hade klarat upptiningen otroligt bra, den hade inte tappat en cell och var lika fin idag som när den frystes för 3,5 månader sedan.

Tycker att personalen där har varit underbar.Innan vi kom till huddinge så hade vi med oss sex misslyckade färskförsök från cvlk i uppsala och har ganska bra koll på medeciner själva.

På huddinge har de varit väldigt lyhörda för våra önskemål och vår kunskap då vi nu har en hel del i bagaget.
    Det enda missnöjet där är väl att de har helgstängt.

Så Anlo, hoppas att du får lika positiva upplevelser som jag därifrån.
    Och ja, än har vi ju inte lyckats men varje återföring är ju en möjlighet. Så nu håller vi tummar och tår.

Lycka till!!!  

• Fredag

Någon som gjort ivf Huddinge nu förtiden och hur dom är nu?

• Frutopia

Vi går där och får oss har det varit super! Blev pluss på första försöker trots svaga odds. Det som är synd är att de inte har något på helger vilket kan kännas att det tar flera dagar extra väntan, men för oss fungerade allt

Svar på tråden Någon som gjort ivf på Huddinge sjukhus? Åsikter tack!