• Linda1976

Skulle du rösta emot din övertygelse för 5 miljoner?

Låt säga att du är moderat - skulle du rösta på (S) för 5 miljoner?

Jag skulle helst säga "Aldrig i livet" - men helt ärligt - klart som fan att jag skulle om jag fick 5 miljoner i handen. Ja, jag är hemsk, men jag erkänner. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du rösta emot din övertygelse för 5 miljoner?
  • THEA och Grodan

Nej det hade jag inte.

♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • Runguska

Jag är lättsåld, skulle sälja min röst för 1000:- om någon erbjöd mig. Men så har vi det ganska dåligt ställt och har inte betalt hyran på ett par månader så... 

• alvaereva

Jorå det hade jag absolut gjort. Jag har faktiskt inte ens bestämt mig för vad jag ska rösta på eftersom jag lite sitter med en fot i varje båt..

• enny signatur

Beror på vad jag hade val att rösta på. För 5 miljoner på SD? Inte en chans! På vänstern? fine, give me the money! :)

• enny signatur

Och för tusen kr? inte en chans. jag skulle 1. vilja ha pengar nog för att det skulle vara bra för mig och min familj 2. nog pengar för kunna hjälpa någon/några andra 3. inte vara för hemskt alternativ.

Vänstern sympatiserar jag med i vesätnliga frågor även om ajg tycker de har fel i en hel del saker så blir inte deras samhälle så illa ändå 

• Lavish

Hahaha så lättsåld är inte jag. Jag skulle inte göra det för en hundralapp eller ett par tusen. Jag skulle nog inte göra det för 10 000 heller. Men ja.. en miljon hade nog räckt. Någonstans mellan en mille och 50 000, beroende på vad det är man vill att jag ska rösta på. Hade nog inte röstat på ett renodlat nazistparti för 50 000.

• zecretw

Självklart hade jag gjort det.
    Det spelar ju ingen roll vem man röstar på, de skiter ju i oss väljare så fort de ser att de har tillräkligt med röster för att få behålla jobbet 4 år till.

• Pimpinellan

Nej, aldrig i livet jag skulle rösta åt vänster! För fem mille möjligen på nåt annat högerparti än det jag nu tänker rösta på.

• KGH

Är det inte exakt köpa min röst som alla partier alltid ägnar sig åt? Ge mig tillräckligt mycket så röstar jag på er :p Men här så svarar jag 5 miljoner för att rösta på sossarna, nog mycket för att jag skall kunna flytta ifrån Sverige under de närmaste fyra åren och leva drägligt och slippa drabbas av Ohlyansens politik :D

• Virriga Vera

Det beror nog på vilket parti och hur stor chans att de skulle få någon viktig roll de kommande 4 åren.

• Honeyrose

nej. om det är något jag tror på och är övertygad om så skulle jag inte ändra mig för pengar. dock bryr jag mig om politiken så mycket så då spelar det ingen roll för mig

• Argo

Nä, och det har jag sagt förr fast då gällde summan "ett par mijoner".

Fem miljoner är för lite för att du ska göra dig ekonomiskt oberoende (i praktiken är det ungefär sådana summor en villaägare i Stockholm jonglerar i sin vardagsekonomi). Problemen med fyra år med Mona vid rodret skulle bli för stora.

För 10 miljoner däremot ...

Då kan du göra dig själv och din familj ekonomiskt oberoende.

10 skattefria mijoner till mig och jag röstar på de röda EN gång.

• Bedan

Sure, jag hade röstat på vänsterpartiet för 5 mille, och så hade sambon fått del av kakan om han röstat på Kd åt mig, så blir det even Steven eftersom han i vanliga fall röstar på V och jag på Kd Skrattande 

• Mrs Statham

Absolut! Alla gånger!!
    Skulle ha räckt med det mina lån är på Flört

Svar på tråden Skulle du rösta emot din övertygelse för 5 miljoner?