• Linda1976

Skulle du rösta emot din övertygelse för 5 miljoner?

Låt säga att du är moderat - skulle du rösta på (S) för 5 miljoner?

Jag skulle helst säga "Aldrig i livet" - men helt ärligt - klart som fan att jag skulle om jag fick 5 miljoner i handen. Ja, jag är hemsk, men jag erkänner. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du rösta emot din övertygelse för 5 miljoner?
  • HelleGbg

givetvis....så känns det ju varje gång... Aldrig "Vinner" det parti som man röstar på..

• Alcarinque

Jajjemän, det hade räckt med en miljon. Då hade jag ju kunnat köpa städhjälp en gång i veckan

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • fruis

Annat: det beror ju på vilken övertygelse man ska rösta emot. Skulle jag exempelvis delta i en omröstning om dödsstraffets vara eller icke vara skulle jag inte kunna ändra mig för pengar. Men i ett simpelt riksdagsval (som ändå görs om efter fyra år när jag redan har mina millar)? Ja, då kan man få köpa min röst för fem miljoner utan tvekan (om inte den sålda rösten skulle medföra att SD blev regeringsbildare t.ex.).

• Linda1976
    fruis skrev 2010-08-27 12:18:27 följande:
    Annat: det beror ju på vilken övertygelse man ska rösta emot. Skulle jag exempelvis delta i en omröstning om dödsstraffets vara eller icke vara skulle jag inte kunna ändra mig för pengar. Men i ett simpelt riksdagsval (som ändå görs om efter fyra år när jag redan har mina millar)? Ja, då kan man få köpa min röst för fem miljoner utan tvekan (om inte den sålda rösten skulle medföra att SD blev regeringsbildare t.ex.).
    Du skulle alltså inte sälja din röst till SD för 5 mille? Eller det skulle du, om du visste på förhand att de inte skulle bli regeringsbildare?
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • idiblon yes

Ja, och jag är röd.

Konsumtion är ett beroende och det är därför de blåa är så farliga, de spelar nämligen på folkets svaghet för just ÖVERkonsumtion. Och jag har lätt för att bli beroende jag också.

FL är guld.
  • lövet2

Nej, varken min kropp eller min själ är till salu. Rösta mot sin övertygelse för pengar??? Kräks

• fruis
    Linda1976 skrev 2010-08-27 12:20:35 följande:
    Du skulle alltså inte sälja din röst till SD för 5 mille? Eller det skulle du, om du visste på förhand att de inte skulle bli regeringsbildare?
    Nej, jag skulle inte kunna sälja min röst till SD överhuvudtaget. Jag skulle kunna sälja min röst till andra blocket däremot om det inte skulle innebära att de valde att samarbeta med SD. Av de nuvarande riksdagspartierna finns det ju partier jag inte sympatiserar med men inget av dem är helt förkastligt och skulle följaktligen kunna få min röst för fem miljoner. Faktiskt skulle det räcka med en miljon.
  • VirrigaVerna

Det beror på vilken övertygelse som jag ska slopa.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Skulle du rösta emot din övertygelse för 5 miljoner?