• Ericha

Gick andra förlossningen snabbare än första?

Väntar andra barnet och undrar hur det var för er. Går andra snabbare än första? Min första tog 6½h från första känning till födsel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick andra förlossningen snabbare än första?
  • fruis

Andra förlossningen tog 2 timmar längre än första för mig.

• Matillin

ts
    Menar du hur lång tid förlossningen tog efter att man var öppen 4 cm eller hade täta värkar?
    Dom flesta har nog ett slutskede som går mycket fortare eftersom livmodertappen redan varit öppen en gång tidigare
    Jag hade värkar längre med 2-an men dom riktiga värkarna på slutet och krystningen gick snabbare.
    Med första var jag öppen 12 h efter att jag öppnat mig 4 cm, så det var lite segt, hade regelbundna värkar då hela tiden.
    Men andra kom vi in till bb när jag var öppen 4 cm och sen tog det bara 2 timmar tills hon var född.
    Krystningen tog 1 h och 15 min med första och bara 15 minuter med andra

Tror du kan räkna med att det kommer gå mycket snabbare, känner ingen som inte haft det så.

• honeybee78

försfföförsta förlossningen tog 4,5 timmar andra tgick ännu anabbarbe så lilln föddeas i  i bilen

~: fred maj 2007 :~ ~: bebis mars 2010 :~
  • lillabebben

Första tog ca 6 timmar från första känningen. Andra tog 4 timmar. Andra förlossningen var dock mycket lättare också pga. att tiden med de riktigt täta och onda värkarna var mycket kortare. De första 3 timmarna gjorde det knappt ont, bara sista timmen som det började kännas ordentligt.

• Eliin80

1:a förlossningen tog 33 timmar från vattenavgång (ca 14 timmar från första onda värk)
    2:a förlossningen tog ca 5 timmar från första onda värk

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Lillasyster 100814* ♥
  • BaBBels

Första tog 8 tim fr vattenavgång. Andra knappt två tim fr första känning.. Var på fl i 24 min...

• TheMother
    Hannah76 skrev 2010-08-29 21:38:39 följande:
    Ja!
    29 timmar tog första och den andra tog mindre än 30 minuter..
    Oj.
    Mamma till Anton 080920
  • Hillers

1:a 3 timmar och 40 minuter från första värk. (Inne på förlossningen i 20 minuter.)
    2:a 2 timmar och 50 minuter från första värk. (Inne på förlossningen i 1 timma och 10 minuter.)
    Bägge gångerna gick vattnet precis när barnen kom ut.

• 4 grabbar
    Hannah76 skrev 2010-08-29 21:38:39 följande:
    Ja!
    29 timmar tog första och den andra tog mindre än 30 minuter..
    ? läste din presentation och det står att du hade värkar o var inne o vände halv 1 och att bebis föddes halv 5 ungefär, stämmer inte det?  hur blir det 30 min?
    Karma slår tillbaka - gott som ont
  • Mika86

vet inte riktigt, första förlossningen tog 5 timmar från första värken (som kändes rejält)

Andra förlossningen va först 12 timmar med värkar jag inte kände men pga högt blodtryck o höga hjärtljud (efter ett JÄTTE varmt bad) så tog de hål på hinnan o då tog det 1½ timme (va öppen 4 cm då bara)

• Ericha

Det låter lovande. Hoppas bara det inte går för snabbt så man inte hinner in...

• 2underbara

Första: sammandragningar två veckor innan födsel, svinigt ont från två dagar innan födsel, 6 1/2 h efter ankomst (öppen två cm vid ankomst) till sjukhuset och första kräkningen föddes han.

Andra: inga kännbara sammandragningar förrän 8 h innan födsel, 7 timmar innan födsel svinigt ont och kräktes, öppnades 6 cm på en halvtimme efter att ha stått still på 3-4 från dygnet innan.

Själva utdrivningen gick ungefär lika fort.

Nu blir det inte fler barn, gör skitont juh! 

• Ina w

1: dottern fick värkar måndagens natt, orkade inte mer(sov nästan inget den natten) och åkte in på tisdagmorgon(kl10.30), va öppen 5 och Izabell föddes på onsdagens eftermidda, efter mycket om och men, fick dropp och dom tog hinnorna, men envis redan då... 15.33 föddes hon.Det va det tuffaste jag varit med om. *phu*

2:a dottern fick värkar på tisdagensnatt(mot onsdagen)åkte in onsdagen kl 12 tror ja vi va inskrivan, va öppen 7!! cm ooch Melissa föddes 15,54 =)

° ° °★♥☆ ღ♥ Izabell 2oo8-o2-06 &★♥♥☆ ღ♥ Melissa 2010-03-30
  • Tokmamman

För mig gick det avsevärt snabbare med tvåan än ettan. Min stora tog 24 timmar på sig från det att mitt vatten gick och första värkarna kom. Tvåan tog bara två timmar på sig från min första  värk. Stor skillnad det kan man säga :)

• MFJG

Jag väntar andra barnet i december. 5 timmar på förlossningen. 25 minuter krystvärkar. Jag undrar hur lång tid det kommer ta denna gången! 

• skaviblifyra

första gick vattnet 03.30 sen kom värkar 5,30 han är ute 09.13
    andra svaga sammandragningar från 07.30 sen regelbundna  värkar från 10.15 hon är ute 11.35

Svar på tråden Gick andra förlossningen snabbare än första?