Du kommer inta att drababs av allt som du läser om. Du får ta en sak i taget.
Troligen kommer du inte behöva blir överviktig iom du vet om att du hör till en grupp som har ökad tendens till övervikt , runt 40% av alla med PCOS har övervikt, och kan anpassa din livsstil till din kropp. Bra kost och motion är basen för behandling vid PCOS.Har du öervvriktga släktingar skulle jag kunna tänska mig risken är större. Jag själv har överviktg mamma, bror och mostrar samt kusiner. Men ingen annan i släkten har PCOS.
Troligen kommer teostreonhalten inte att öka mer, brukar inte göra det vid PCOS. De felsta har en lätt för höjd nivå som har PCOS ett annat intressant hormon är SHBG (Sex hormon bindande protein ) som oskadliggör manligt hormon hos kvinnor och ofta är lågt vid PCOS.
Vet inte om dian svullna bröst har med PCOS att göra, har du högt prolaktinvärde? har läkaren tagit prov på prolaktin ? det är ett hormon som ska finnas i hög nivå vid ammning och gravidet som hämmar ägglossning. Kan även bli högt av stress. Det är vanligare med högt prolaktin och PCOS har det själv i perioder.