• Linabollis

pergitime kommer...

Har precis talat med Yvonne på Merck som tillverkar Pergotime o den börjar skickas ut TIDIGAST den 7 september och SENAST den 20 september...

LYCKA!

• Svar på tråden pergitime kommer...
  • sweetgirl89

å vad jag hoppas att dom inte skjuter upp datumet mer än den 20e.. har BIM runt 24e och vill inte vänta en cykel till nu!!

♥Elina 22/1-2010♥
  • Betty9

Vet man vart pergotime kommer först,, till vilket apotek..snälla desperat, behöver börja äta pergo den 9 sept...

• Planer för Juni

Härligt, då ska jag ta och avboka min tid hos gynekologen och invänta leveransen.

Frågan är hur tidigt det går att börja med provera. Räkna dagarna och börja runt den 10:e eller ha is i magen och börja den 20? Hur resonerar ni andra?

Min sambo har så väldigt mycket is i magen, men är allmänt stressad just nu.

• Linabollis
    Planer för Juni skrev 2010-08-30 21:59:40 följande:
    Härligt, då ska jag ta och avboka min tid hos gynekologen och invänta leveransen.

Frågan är hur tidigt det går att börja med provera. Räkna dagarna och börja runt den 10:e eller ha is i magen och börja den 20? Hur resonerar ni andra?

Min sambo har så väldigt mycket is i magen, men är allmänt stressad just nu.

Jag känner som dig... Hoppas ju på att man kanske , mot alla odds, haft äl ändå... Är på dag 17 idag så jag väntar nog till dag 40 innan jag börjar med proveran igen...

• Linabollis
    Betty9 skrev 2010-08-30 20:43:12 följande:
    Vet man vart pergotime kommer först,, till vilket apotek..snälla desperat, behöver börja äta pergo den 9 sept...
    Tyvärr har jag inget svar på detta... :(
  • Planer för Juni

Någon som vet vilka apotek som får de första leveranserna?

Apoteken hänger inte ihop längre sen några blev privata. Idag måste jag ringa runt till alla olika apotek och ingen kundtjänst vet något mer. 20 september är vad de alla svarar.

Känns som om jag sitter på nålar i väntan. :/

• FannyB

härligt att höra! vågar man lita på de beskeden tror ni...?

min läkare sa till mig att om jag inte orkar vänta på pergotime kan jag få börja ta sprutor istället, gonal-f. vad tror ni, är det bättre att vänta på pergotime?

• Planer för Juni

Skickade ett mail till Merck AB, detta svar fick jag.

"Tack för ditt mejl.
    Vi beklagar den situation som uppkommit.  På grund av
    produktionssvårigheter hSkickade ett mail till os tillverkaren har Pergotime varit restnoterad.
    Pergotime beräknas återigen finnas i lager hos distributören v 36.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig."

Imorgon är det jag som börjar med provera för att få en blödning! Äntligen är hjulet igång igen!

• sweetgirl89
    Planer för Juni skrev 2010-09-06 21:17:10 följande:
    Skickade ett mail till Merck AB, detta svar fick jag.

"Tack för ditt mejl.
    Vi beklagar den situation som uppkommit.  På grund av
    produktionssvårigheter hSkickade ett mail till os tillverkaren har Pergotime varit restnoterad.
    Pergotime beräknas återigen finnas i lager hos distributören v 36.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig."

Imorgon är det jag som börjar med provera för att få en blödning! Äntligen är hjulet igång igen!
    men vecka 36 är ju denna veckan eller? menar dom att pergo kommer komma in till alla apotek nu i veckan? isf är det ju jätte bra:) slipper man vänta 2 veckor till, till den 20e som va sagt förut ;)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Loppsan77

Hej!

Vecka 36 är ju ju, då får jag ta och ringa runt oh kolla om det har kommit. Det är ett evigt väntande!!
    Lycka till allihop!

• sweetgirl89
    Loppsan77 skrev 2010-09-06 21:57:25 följande:

Hej!

Vecka 36 är ju ju, då får jag ta och ringa runt oh kolla om det har kommit. Det är ett evigt väntande!!
    Lycka till allihop!

ringde runt och apotek inte hört nåt annat än 20e än iaf :/  men dom sa att jag skulle återkomma imorn efter kl 14 och fråga igen ;)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Planer för Juni

Nu har jag hämtat ut mina tre paket! Så nu finns pergotime hos apoteket!

Stört nöjd, även om jag måste vänta minst 12 dagar innan jag kan börja äta dem. Är på dag 5 med provera just nu.

Spring till apoteket tjejer. :)

• sweetgirl89
    Planer för Juni skrev 2010-09-11 15:09:29 följande:
    Nu har jag hämtat ut mina tre paket! Så nu finns pergotime hos apoteket!

Stört nöjd, även om jag måste vänta minst 12 dagar innan jag kan börja äta dem. Är på dag 5 med provera just nu.

Spring till apoteket tjejer. :)
    vilket apotekskedja va du på? nyfiken :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Planer för Juni
    sweetgirl89 skrev 2010-09-11 17:35:37 följande:
    vilket apotekskedja va du på? nyfiken :)
    Apoteket <3 (hjärtat)
  • sweetgirl89
    Planer för Juni skrev 2010-09-12 00:54:28 följande:
    Apoteket <3 (hjärtat)
    oki, tack! hann dock läsa det i en annan tråd ;)

har inte pergo kommit in på mitt apotek på måndag så åker jag till apotek hjärtat :)
    dock så är det ca 2 veckor kvar tills jag borde få mens och minst 3 innan jag kan börja med pergo ;) så ingen brådska egentligen :D

lycka till med allt!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Linabollis
    sweetgirl89 skrev 2010-09-12 02:05:32 följande:
    oki, tack! hann dock läsa det i en annan tråd ;)

har inte pergo kommit in på mitt apotek på måndag så åker jag till apotek hjärtat :)
    dock så är det ca 2 veckor kvar tills jag borde få mens och minst 3 innan jag kan börja med pergo ;) så ingen brådska egentligen :D

lycka till med allt!!

Tror du är med i min andra tråd... ;) "PCO:are som försöker bli gravida... (nått mer)"

Visst önskar vi att det ska funka nu... Vill bara springa ner till Apoteket o hämta ut dem, fast det inte ALLS är dags att börja ta dem än... :P

• sweetgirl89
    Linabollis skrev 2010-09-12 10:01:41 följande:

Tror du är med i min andra tråd... ;) "PCO:are som försöker bli gravida... (nått mer)"

Visst önskar vi att det ska funka nu... Vill bara springa ner till Apoteket o hämta ut dem, fast det inte ALLS är dags att börja ta dem än... :P

hehe ja, det är jag ;)

det vill jag med!! känns tryggare att ha pillrena hemma nu när man väntat ;P
    ♥Elina 22/1-2010♥
Svar på tråden pergitime kommer...