Jämlikt?Kontrollbehov?
Nu ska vi se om jag kan få ner det här i text.
Vi kan börja med att jag jobbar mer är heltid. Jag börjar 05.00 på morgonen. Det blir kanske 20-40tim i månaden i övertid. Men det behövs, för att frugan ska få vara hemma utan att få in några pengar alls.
Men att förklara det är ett kapitel för sej. För även om hon skulle vara tvungen skulle nog inte de gå ändå då hon har inget körkort, rädd och osäker på folk i allmänhet.
Och när jag jobbar så ringer hon absolut minst 2-4ggr per dag. Blir väldigt/mycket irriterad om jag inte kan tala färdigt telefonsamtalet för att jag måste JOBBA.
Innan jag åker hem handlar jag det som behövs. Har fått reda på handlings lista under dagen.
Väl hemma möts jag av en trött och irriterad fru. Tycker att jag skulle varit hemma för längesedan. Trots att hon vet vad jag har gjort under de täta telefon kontakterna.
Eftersom hon inte har haft matvarorna hemma till maten så får jag laga maten och ta hand om sonen medan hon "vilar". Sitter och kollar på tv rummet intill.
Efter maten så är hon ju fortfarande trött så då vill ju jag passa på och ha lite far-o-son-tid så att säga. Men det går inte bara säga vi åker en sväng eller vi går ut. Nej! Hon skall vara med och styra och ställa. Och hur kul blir det då? får inte göra ditten eller datten.
Har ni orkat läsa så här långt? Låter säkert som ett ett enda gnällande. Men vad skall jag göra åt saken då? Hon gör att jag får så dåligt samvete hela tiden. Nästan alltid mera eller mindre gnällig eller arg. Den enda tid jag inte är hemma är när jag jobbar/handlar.
Kan inte komma iväg och träffa kompisar, för att jag "måste" ta hand om sonen. Och det är så klart för farligt att han följer med. För då kan hon ju inte hålla koll på oss.
Sen till nattning. Alltid jag. Vardag som helg. På helgerna då jag är ledig går jag upp med han. För jag får tydligen sovmorgon då. Men vi lade oss samtidigt kvällen innan.
Mina dygnstider går upp vid 04.00-22 eller 23.
Har du orkat läsa färdigt? Tappert. Någon kommentar på detta?