hjälp mig kvinnor som tappat lust till spontan närhet
Hej!
Jag undrar om någon kvinna här på forumet känner likadant som min kvinna. Sedan vi fick vårt barn för 3 år sedan är hon nästan helt avståndstagande från närhet, tar inga initiativ till kramar eller pussar och det är alltid jag som får ge spontan närhet som en kram här och en puss där. Hon verkar få nog med sånt från vårt barn.
Vad gäller sex så känner hon ingen direkt lust längre eller i alla fall inte med mig. Hon "leker" med sig själv regelbundet, typ varannan vecka (har hon sagt och jag har märkt det) dvs ungefär lika ofta som jag vill vara med henne.Har läst mycket om att vissa kan känna sig stressade av närhet och känna ett krav på mer så fort de får närhet, det vet jag om, men vad är det som är svårt att bara ge spontana pussar och kramar som inte leder till något mer undrar jag? När det har gått kanske runt 1 månad efter senaste gången vi låg med varandra brukar hon vilja göra det igen, men ibland känns det så som att hon känner att det gått så lång tid att hon nästan känner sig "tvungen" och det är absolut inget jag har pressat på med.Det finns otaliga sådana här historier på internet, men jag skulle vilja få lite feedback från kvinnor som känner likadant som min och få lite beskrivet hur ni känner och hur ni vill att er partner ska agera när det gäller närhet för att ni ska känna er bekväma och inte stressade eller "tvingade" och möjlighet att "komma tillbaka" igen till spontanitet. Om jag slutar helt med pussar och kramar, skulle det fungera bättre? Det känns som att då skulle vi tappa närheten helt och hållet och då blir man ju mer bara som vänner. Jag har pratat en del om detta med henne, men hon säger samma sak varje gång, jag har inte behov av närhet. Hon hade det innan vårt barn på ett annat sätt, nu har hon tappat allt sånt helt. Som sagt hon är väldigt gärna nära och gosar och pussar lillen hela tiden men det känns som att det skulle vara en annan typ av tillfredsställelse än att göra så med mig.
Jättesnällt om det finns någon kvinna som känner såhär och vill berätta för mig hur det känns.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 07:27
Tråden fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-9-198/m54677207.html med hopp om fler tips och råd som kan ge viktig insikt i hur man går frammåt som man i ett sådant här läge