• ALLIEVERDO

VIlket namn tycker ni?

Vi fastnade först för Alissa, men några mån senare kom vi på Savannah. Det tycker jag är så fint att skriva, lite ovanligt och unikt. Men när hon föddes så blev det svårt. Hon passade i båda namnen och ibland kanske lite mer i Alissa. Men jag vill ju gärna ha Savannah eg. Alissa blir ju ändå rätt likt Alice, Alicia mm.  Många är nyfikna på vad vi ska döpa vår dotter till, då de vet jag alltid haft speciella namn och haft dom länge och mer amerikanska osv. Därför känner jag också mer för Savannah för det har jag inte sett eller hört nån här omkring..men fasiken..det är så svårt.. hon kanske ändå är en Alissa..
    Mörkt tjockt hår..
    Behöver råd och åsikter av främlingar VIll ej säga till släkt och vänner för..ah, det blir bara mer krångligt med deras åsikter..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-12 18:11
    Försöker se framför mig hur hon kanske ser ut om något år, tonåren osv.. Å denna tidningen damp ner i min brevlåda lagom förra veckan och det känns som hon skulle kunna se ut lite så sen..hehe..kolla länken..så kanske ni kan tänka er vad som passar :)

www.viforaldrar.se/i-senaste-numret/2010/vi-foraldrar-nr-11-2010/

Ge gärna åsikter varför också :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden VIlket namn tycker ni?
  • OHs mamma

Helt klart Alissa tycker jag! Det förknippar jag med en brunhårig lite busig tjej som är nyfiken. Savannah känns lite präktigt tycker jag och jag tycker inte det passar på ett mörkhårigt barn!

Lycka till!

• CarolineW

Alissa är verkligen ett fint namn! Har nog inte hört om någon som hetat det.
    Savannah är inget namn jag gillar, tycker det ligger lite amerikansk white trash över det.
    Dessutom låter det lite konstigt på svenska.
    Det var min personliga åsikt.

• elenaelisa

Så fall Alissa det skulle hon passa till! Men jag tycker Alessia är finare, lite åt det Italienska hållet!

• ALLIEVERDO

Tack för era åsikter..Så många som har läst ändå är det bara 3 som svarat..så tack för era svar :)

Svar på tråden VIlket namn tycker ni?